Overtro - Til dem der ikke tog barnevognen hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
12 svar
6 synes godt om
17. juni 2013

tankai

Jeg er så heldig, at jeg skal have min søsters datter på weekend i næste måned.. Hun er 4½ måned på det tidspunkt..

Vi har selv barnevogn, men den står hos mine svigerforældre, pga. overtro (min mor har smittet mig).. 

Ville i tage barnevognen hjem og bruge? 

Det skal lige siges, at min søster bor næsten 130km herfra, og den lille dyt vi har lånt på tidspunktet ikke rigtigt har plads til hendes barnevogn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

l.kjoeller

tankai skriver:

Jeg er så heldig, at jeg skal have min søsters datter på weekend i næste måned.. Hun er 4½ måned på det tidspunkt..

Vi har selv barnevogn, men den står hos mine svigerforældre, pga. overtro (min mor har smittet mig).. 

Det skal lige siges, at min søster bor næsten 130km herfra, og den lille dyt vi har lånt på tidspunktet ikke rigtigt har plads til hendes barnevogn..

jeg tror bestemt ikke på det. jeg lod udelukkende være pga plads. tror ikke maven ved at du bruger barnevognen

Anmeld

17. juni 2013

tankai

l.kjoeller skriver:

jeg tror bestemt ikke på det. jeg lod udelukkende være pga plads. tror ikke maven ved at du bruger barnevognen

Det tror jeg nu heller ikke.. 

Men tænk nu hvis.. 

Anmeld

17. juni 2013

lycly

Jeg må indrømme at jeg ikke havde gjort det.. Både fordi jeg er overtroisk med at få den hjem før fødslen men også fordi jeg ville have det mærkeligt med at bruge den til et andet barn end mit eget - men det er altså bare mig! Fornuften siger jo at der ikke sker en skid ved det - der er jo mange der ikke er overtroiske og deres børn har det fint

Anmeld

17. juni 2013

tankai

LuLy skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke havde gjort det.. Både fordi jeg er overtroisk med at få den hjem før fødslen men også fordi jeg ville have det mærkeligt med at bruge den til et andet barn end mit eget - men det er altså bare mig! Fornuften siger jo at der ikke sker en skid ved det - der er jo mange der ikke er overtroiske og deres børn har det fint

For mig, er det ikke et problem, at mit barn ikke er den første til at bruge den.. 

Men min logik, omkring barnevognen i hjemmet, tænker lidt, at når jeg aflevere min niece igen, så ryger barnevognen også retur til svigerne.. Så har den været hjemme, ja, men ikke til vores.. Lidt som, hvis den tidligere havde været brugt til søskende.. 

Anmeld

17. juni 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er en af dem som er overtroiske og nej jeg ville ikke tage barnevognen hjem. Jeg ville se om jeg ikke kunne finde en anden løsning

Anmeld

17. juni 2013

banana3

tankai skriver:

Jeg synes det er noget værre pjat med den overtro!
MEN, så tænker man alligevel, tør jeg løbe den risiko? Nej vel.. Haha.. Hvor er det dumt! du kan sagtens tage barnevognen hjem og bruge den

Anmeld

17. juni 2013

Mumto3

Jeg synes det lyder som om at overtroen gør livet besværligt for dig. Du kannikkers godt med din fornuftige at der ikke er en sammenhæng i mellem hvor. En barnevogn står henne, og om dit barn lever eller dør. Men TROR du virkelig at det har en betydning? Altså at en barnevogn kan påvirke dit ufødt barn?

jeg synes det er synd for dig at du har det sådan. vi købte vores barnevogn på udsalg og havde den stående i vores lejlighed indtil jeg fødte, og så røg den ned i gården. Jeg synes bare det var hyggeligt at have barnevognen og gå og glæde mig til den lille kom. Kan slet ikke forestille mig hvordan det ville være at være bange for barnevognen.

jeg synes du skal lade være med at tage den hjem, når du nu har det sådan at du tror der er en sammenhæng. Ellers ender det med at du er bange og bekrymret for din baby frem til du har født. I finder sikkert en anden løsning til barnet I skal passe.

Anmeld

17. juni 2013

CarinaSB

tankai skriver:

Jeg skulle passe min lillebror da han var 9 mdr gammel .. (han er 1 år ældre end min den ældste) da jeg ventede min .. jeg skulle bruge min barnevogn da min mors var gået i stykker .. Og der skete ikke noget... :)

Anmeld

17. juni 2013

tankai

Mumto3 skriver:

Jeg synes det lyder som om at overtroen gør livet besværligt for dig. Du kannikkers godt med din fornuftige at der ikke er en sammenhæng i mellem hvor. En barnevogn står henne, og om dit barn lever eller dør. Men TROR du virkelig at det har en betydning? Altså at en barnevogn kan påvirke dit ufødt barn?

jeg synes det er synd for dig at du har det sådan. vi købte vores barnevogn på udsalg og havde den stående i vores lejlighed indtil jeg fødte, og så røg den ned i gården. Jeg synes bare det var hyggeligt at have barnevognen og gå og glæde mig til den lille kom. Kan slet ikke forestille mig hvordan det ville være at være bange for barnevognen.

jeg synes du skal lade være med at tage den hjem, når du nu har det sådan at du tror der er en sammenhæng. Ellers ender det med at du er bange og bekrymret for din baby frem til du har født. I finder sikkert en anden løsning til barnet I skal passe.

Du behøver da ikke ligefrem at synes det er synd for mig.. Jeg er sikker på, at det er ganske naturligt, at have en lille frygt i maven, i forhold til overtro.. Også selvom, at man reelt godt ved, at der nok ikke er noget at frygte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.