Lookingforward skriver:
Er ved at blive sindssyg tror jeg 
Jeg er SÅ skruk efterhånden! Synes jeg ser gravide alle vegne, og ønsker mig bare sådan den store mave og glæden ved graviditet og familieforøgelse... 
Desværre er manden ikke helt lige så indstillet på det som jeg, han har to børn fra et tidligere forhold, og selvom han ikke er direkte afvisende overfor det, så er det absolut heller ikke et samtaleemne.. 
Jeg er 18år, og mange af jer vil med stor sandsynlighed mene at jeg er alt alt for ung til at gå med de tanker, men omstændighederne gør bare at jeg er totalt babyklar! Ydermere er jeg meget moden, og til daglig går jeg i rollen som "bonusmor"
Jeg er ud af en familie hvor alle er blevet mor i 16-23års alderen, hvilket jeg ikke har nogle dårlige erfaringer med
Min kæreste har to børn, og jeg ser ham hver dag nyde sine unger, elske dem mere end noget andet, og jeg vil SÅ gerne dele det med ham, ved at have vores eget fælles 
Min kæreste er noget ældre end mig, +10år, så det er også et spørgsmål om at det ikke skal blive "for sent" for hans vedkommende heller... 
Det der plager mig mest er at jeg er klar over at mine forældre kæmpede 7 år for at få mig, og i forbindelse med en scanning for underlivssmerter i april fik jeg afvide at jeg har tendens til cystedannelser på æggestokkene
Dette kan resultere i at en cyste en dag "kvæler" en eller begge æggestokke, og den/de derved må bortopereres - dvs. ingen børn 
Åh, måtte bare lige ud med det alt sammen... Håber nogen kan forstå min frustration og kan komme med lidt trøst 
Vil lige trøste dig med at mange kvinder har tendens til cyster på æggestokkerne, heldigvis har du to og jeg vil berolige dig med at det er de færreste f.eks. 20 årige der ikke kan få børn af DEN grund

Så den skal ikke skræmme dig alt for meget

altså det med at dømme dig fordi du er ung.... må da indrømme at jeg på ingen måde var klar til børn som 18 årig, men heller ej ville jeg nogensinde dengang have en kæreste med børn, så det bliver lidt svært at give dig et bedre råd, end at du skal følge dit hjerte.
Om du er 18, 25 eller 40 er sgu lidt ligemeget idag (synes jeg), så længe du har din uddannelse, bagland i orden og en kæreste som også vil det, så go for it...

Det med uddannelsen er af personlig erfaring, jeg var under uddannelse med nr. 1 og nu igen med nr. 2..... DET ER HÅRDT!!!! for mig i hvert fald.