Erfaring med graviditets kløe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
15 svar
5 synes godt om
14. juni 2013

Louise Jørgensen

Hej Piger...

Syntes jeg klør alle steder... det er blevet værst her de sidste par dage.

Har været ved lægen og aflevere en blodprøve/ levertal og er egentlig lidt nervøs for resultatet.

Nogen med erfaring?

Lægen forklarede at det oså kan være grundet alle de hormonelle forandringer. Smører selvfølgelig min hud med creme dagligt- men det er ikke helt nok, virker det til!!! ØV 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

katrine26

Hejsa. Da jeg var til jordemor sidst og spurte hende hvad man skulle være opmærksom på med hensyn til gravidlitets kløe, da jeg selv havde/har nogle steder på kroppen som klør meget, sagde hun at vis jeg fandt mig selv stående på kokosmåtten og kløet mine fødder og hænderne alle andre steder så var det tegn på graviditets kløe. Jeg kan selvfølig ikke svar på om dit er det, men håber da at alle blodprøverne er gode og det bare er din krop som reagere på alle se forandringer som sker i en gravidlitet. Katrine26. 

Anmeld

15. juni 2013

barelillemig

Ved slet ik om det hjælper dig l men havde det samme problem, fandt ud af at jeg knaplig ik kunne tålebmin body shampoo, bruger kun grøn balance nu og det klør slet ik

Anmeld

15. juni 2013

Louise Jørgensen

katrine26 skriver:

Hejsa. Da jeg var til jordemor sidst og spurte hende hvad man skulle være opmærksom på med hensyn til gravidlitets kløe, da jeg selv havde/har nogle steder på kroppen som klør meget, sagde hun at vis jeg fandt mig selv stående på kokosmåtten og kløet mine fødder og hænderne alle andre steder så var det tegn på graviditets kløe. Jeg kan selvfølig ikke svar på om dit er det, men håber da at alle blodprøverne er gode og det bare er din krop som reagere på alle se forandringer som sker i en gravidlitet. Katrine26. 

Tak for svar. Ja jeg klør nemlig under fødderne og inde i hænderne. Men har også ret tør hud og må smørre den ofte. Håber også på et godt svar

Anmeld

15. juni 2013

Louise Jørgensen

barelillemig skriver:

Ved slet ik om det hjælper dig l men havde det samme problem, fandt ud af at jeg knaplig ik kunne tålebmin body shampoo, bruger kun grøn balance nu og det klør slet ik

Hej.. Tak for dit svar.

Min hud er meget sart så alt hvad jeg bruger er svanemærket og astma allergimærket- så på den front er jeg ret godt dækket ind

Anmeld

15. juni 2013

Maja88

Her virker mandelolie kun

Anmeld

15. juni 2013

Mum33

Hvis det er hænder og fødder er det et tegn på leverbetinget graviditetskløe. Jeg havde det med mit første barn og var ved at blive sindssyg. Fik piller (usofalk tror jeg det hed) det var mega dyrt , men det hjalp. Gik til kontrol resten af graviditeten. 

Anmeld

16. juni 2013

Nessie

Jeg fik også kløe, på stort set hele kroppen.

Det var "bare" graviditetskløe, og cremer hjalp ikke.
Fik nogle tabletter, som hjalp en lille bitte smule.
Det forsvandt nogle dage efter fødslen 

Anmeld

16. juni 2013

Louise Jørgensen

l.b. skriver:

Hvis det er hænder og fødder er det et tegn på leverbetinget graviditetskløe. Jeg havde det med mit første barn og var ved at blive sindssyg. Fik piller (usofalk tror jeg det hed) det var mega dyrt , men det hjalp. Gik til kontrol resten af graviditeten. 

Håber ikke det er leverbetinget- men får heldigvis svar i næste uge.

Det kommer lidt i perioder så ved ikke rigtigt hva jeg skal tro- det må prøverne afgøre.

Anmeld

16. juni 2013

Louise Jørgensen

Nessie skriver:

Jeg fik også kløe, på stort set hele kroppen.

Det var "bare" graviditetskløe, og cremer hjalp ikke.
Fik nogle tabletter, som hjalp en lille bitte smule.
Det forsvandt nogle dage efter fødslen 

Håber det "bare" er graviditets kløe.. tror jeg vil prøve at købe noget mandel olie imorgen- syntes nemlig heller ikke almindelig creme virker en Sk..!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.