Stress/depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

bøllen

Aagaard skriver:

Nej ingen ting og hvis han kunne mærke noget var det negative følelser, som fx:

Dårlig samvitighed over ikke at kunne opfylde de pligter man nu har som far, kæreste og bedsteven

Irritation over fx sig selv og hvad han følte var uduelighed, at jeg pressede ham til ting han ikke kunne overskue (som at komme i behandling eller kikke efter vores datter mens jeg var i bad)

Frustration (over fx at vide at han burde gøre en masse, og vide at han nok ikke fik det gjort)

eller oftest bare ligegyldighed, hvor intet trængte ind til ham om jeg så skældte og smælte eller græd og truede med alt muligt.

VI og vores forhold overlevede KUN fordi hjernetræningen virkede så hurtigt som den gjorde og vi var heldige at jeg kom til at bryde grædende sammen og fortælle en næsten fremmed mand( som jo så var manden til hende der har hjernetræningen her), om hvor skidt det stod til hjemme.

Min kæreste siger at han kunne mærke en forskel allerede efter 3 timers træning - Jeg kunne først se at der skete noget efter omkring 7 timers træning, men så gik det også stærkt - og jeg har faktisk haft svært ved den brætte overgang fra mange måneder med en vred og ligegyldig mand i den anden side af sengen om morgenen (og ofte resten af dagen også) til en rolig og smilene (men træt) mand i den anden side af sengen om morgenen.

Det har været trylleri for os - og det håber jeg også det kan blive for dig/jer.

Håber det er ok jeg skriver . Min mand har stress og det du skriver omkring følelser passer så godt på ham. Ved du om symptomerne / reaktioner ved depression og stress er det samme ?? 

Kunne du heller ikke kende din kæreste ? Og den måde han var på over for dig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

sommig66

sommig66 skriver:

Det kom fra den ene dag til den anden. pludselig kunne kan ikk være tæt på mig og får stadig kun et knus men det er mere kærligt nu før var det lidt køligt.. hvis du forstår.. han kan ikke rumme mennesker omkring sig i for lang tid, og kan ikke sove hvis jeg ligger ved siden af.. han siger han skal finde sig selv igen.. kender du det..

ERFARINGER OG RÅD..

gør jeg det rigtige, ved at gi min kæreste fred og ro, og ikke stille krav til ham.. hvor længe syns i jeg skal gi ham ro til at finde sig selv, før jeg stille og roligt kan forvente lidt mere nærvær ?

Anmeld

23. marts 2014

sommig66

Har lige læst på nettet at en depression kan stoppe meeget spontant - er der nogen der har prøvet det?  

Anmeld

23. marts 2014

sommig66

bøllen skriver:

Håber det er ok jeg skriver . Min mand har stress og det du skriver omkring følelser passer så godt på ham. Ved du om symptomerne / reaktioner ved depression og stress er det samme ?? 

Ved kke om spørgsmålet var til mig .. min kæreste kunne jeg ikke kende da han havde det værst, han var spydig og slet ik sig selv. Han ville ikke tale rigtig med mig. Han kunne ikke være tæt på mig og meldte ud at han ikke kunne ha sex, der var ingen lyst.

Anmeld

26. marts 2014

Anonym trådstarter

sommig66 skriver:

Det kom fra den ene dag til den anden. pludselig kunne kan ikk være tæt på mig og får stadig kun et knus men det er mere kærligt nu før var det lidt køligt.. hvis du forstår.. han kan ikke rumme mennesker omkring sig i for lang tid, og kan ikke sove hvis jeg ligger ved siden af.. han siger han skal finde sig selv igen.. kender du det..

Det du beskriver, er en præcis afspejling af mig, da jeg havde en depression! Kunne slet slet Ikke have nogen tæt på og slet ikke min mand. Sover han dårligt? Er han generalt trist i hverdagene? Kunne han have en uopdager depression? Kram

Anmeld

26. marts 2014

sommig66

Anonym skriver:

Det du beskriver, er en præcis afspejling af mig, da jeg havde en depression! Kunne slet slet Ikke have nogen tæt på og slet ikke min mand. Sover han dårligt? Er han generalt trist i hverdagene? Kunne han have en uopdager depression? Kram

Godt med en tilbagemeldning.. jo han har en depression som han får psykologhjælp til at klare.. han er trist og ingen smil at se, han taler kun om problemer og kan ik se det positive.. han sover dåligt og er meget træt.. han kan ik finde ro om natten og vågner flere gange.. knus

Anmeld

26. marts 2014

sommig66

sommig66 skriver:

Ved kke om spørgsmålet var til mig .. min kæreste kunne jeg ikke kende da han havde det værst, han var spydig og slet ik sig selv. Han ville ikke tale rigtig med mig. Han kunne ikke være tæt på mig og meldte ud at han ikke kunne ha sex, der var ingen lyst.

jeg har læst om depression og stress, og det er meget de samme symptomer og reaktioner.. ja min kæreste kan ikk være tæt på mig og trækker sig fysisk fra mig, det er super hårdt..

Anmeld

26. marts 2014

sommig66

sommig66 skriver:

Han er en anden person når dep er værst, jeg får skyld for en masse småting, han lægger sin vrede over på mig, og er spydig, slet ik den kærlige mand han ellers er..

Anmeld

27. marts 2014

sommig66

Anonym skriver:

Vil du skrive til mig i en mail?  Kunne godt bruge din erfaring g - 

Anmeld

1. april 2014

Aagaard

bøllen skriver:

Hej :-)
jeg er ked af at jeg først har fået kikket herinde igen nu.

Ja, symptomerne på stress og depression er meget de samme.

Nej, det var som om han var blevet væk og jeg i stedet havde fået en sur, kortluntet og ligegyldig mand. Ting jeg slet ikke kendte til ved ham før. Selvfølgelig kunne han godt blive sur før også, men nu var det over underlige irationelle ting - helt og aldeles uforudsigeligt.

Lige gyldigt om det er stress eller depression - så kan EEG hjernetræning hjælpe. 
jeg er der lige nu, pga. efterreaktion på både hans depression og at han udviklede psoriasisgigt umidelbart efter han blev rask af depressionen. 
Det er førstegang jeg prøver det selv på egen krop - det er altså vildt at noget, i princippet, så simpelt kan virke så godt og hurtigt.

Mvh Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.