Stress/depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
19 svar
10 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Øv hvor er det bare svært i øjeblikket!! Jeg har før haft en depression. Og har nu været hjemme fra arb i 2 dag jeg fik kraftig hjertebanken, kvalme, dårlig mave og i det hele taget fik det rigtig skidt! Tror nu jeg har fået mig en depression. Føler absolut igen lyst til noget overhoved! Føler løbende angst som sniger sig ind på mig. Ved at jeg elsker min søn og mand, men følelserne til min mand er pludselig helt slukket... Jeg kikker konstant på ham og prøver ar føle noget, men ofte bliver jeg bare ramt af "angst" lign. Følelse og får lyst til at græde, og bare ligge under dynen. Har INGEN appetit... min mand og jeg har kendt hinanden i ca 9 år, og har altid haft et rigtig dejligt og robust forhold... Men pludselig er der som sagt bare slukke. For en hver følelse.. I mine "okay" øjeblikke, kan jeg mærke lidt og begynder at græde... Er dette normalt? Skal starte hos psykolog på mandag. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Øv hvor er det bare svært i øjeblikket!! Jeg har før haft en depression. Og har nu været hjemme fra arb i 2 dag jeg fik kraftig hjertebanken, kvalme, dårlig mave og i det hele taget fik det rigtig skidt! Tror nu jeg har fået mig en depression. Føler absolut igen lyst til noget overhoved! Føler løbende angst som sniger sig ind på mig. Ved at jeg elsker min søn og mand, men følelserne til min mand er pludselig helt slukket... Jeg kikker konstant på ham og prøver ar føle noget, men ofte bliver jeg bare ramt af "angst" lign. Følelse og får lyst til at græde, og bare ligge under dynen. Har INGEN appetit... min mand og jeg har kendt hinanden i ca 9 år, og har altid haft et rigtig dejligt og robust forhold... Men pludselig er der som sagt bare slukke. For en hver følelse.. I mine "okay" øjeblikke, kan jeg mærke lidt og begynder at græde... Er dette normalt? Skal starte hos psykolog på mandag. Tak

da jeg gik ned med stress kunne jeg heller ik rumme følelser.. Tag det roligt og se om kroppen ik stille og roligt bliver sig selv når du får noget hjælp

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

da jeg gik ned med stress kunne jeg heller ik rumme følelser.. Tag det roligt og se om kroppen ik stille og roligt bliver sig selv når du får noget hjælp

Tusind tak for svar

Anmeld

15. juni 2013

Anonym trådstarter

15. juni 2013

Aagaard

Øv en træls situation og så igen!
Jeg syntes det lyder normalt... for en der er syg med depression.

Jeg syntes at det lyder som en go ting at du allerede har fået fat i en psykolog, de kan mange gode ting sådan nogen - men det ved du jo sikkert også fra sidste gang.

Min kæreste er lige blevet rask fra en depression, med hjælp fra en psykolog og EEG hjernetræning - der er ikke ret mange der kender hjernetræning, derfor nævner jeg det. 
Hos os hjalp det i løbet af 2 uger ( altså MEGET hurtigere end medicin) og gjorde at han kunne fungerer igen og faktisk havde overskud og vilje til at arbejde med de ting der havde forårsaget depressionen- og så hjalp psykologen med resten.

Det er jo selvfølgelig lidt dyrer end medicin, men det er ikke afhængighedsskabende og der er ingen udtrapning igen - desuden har folk der har gået til EEG hjernetræning for en depression meget sjældent tilbagefald (har de fortalt når jeg engang imellem har været med ham derovre)

Sig til hvis du vil vide mere....og så får du lige linket til hjemmesiden hos dem "vi" har været hos  http://www.eegtraining.dk/velkommen deres hjemmeside fortæller ikke ret meget om deres behandling for depression - så hvis du overhovedet kan overtale dig til det, så prøv at ringe og snakke med dem (måske få din kæreste eller mand til det?)

Anmeld

15. juni 2013

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Øv en træls situation og så igen!
Jeg syntes det lyder normalt... for en der er syg med depression.

Jeg syntes at det lyder som en go ting at du allerede har fået fat i en psykolog, de kan mange gode ting sådan nogen - men det ved du jo sikkert også fra sidste gang.

Min kæreste er lige blevet rask fra en depression, med hjælp fra en psykolog og EEG hjernetræning - der er ikke ret mange der kender hjernetræning, derfor nævner jeg det. 
Hos os hjalp det i løbet af 2 uger ( altså MEGET hurtigere end medicin) og gjorde at han kunne fungerer igen og faktisk havde overskud og vilje til at arbejde med de ting der havde forårsaget depressionen- og så hjalp psykologen med resten.

Det er jo selvfølgelig lidt dyrer end medicin, men det er ikke afhængighedsskabende og der er ingen udtrapning igen - desuden har folk der har gået til EEG hjernetræning for en depression meget sjældent tilbagefald (har de fortalt når jeg engang imellem har været med ham derovre)

Sig til hvis du vil vide mere....og så får du lige linket til hjemmesiden hos dem "vi" har været hos  http://www.eegtraining.dk/velkommen deres hjemmeside fortæller ikke ret meget om deres behandling for depression - så hvis du overhovedet kan overtale dig til det, så prøv at ringe og snakke med dem (måske få din kæreste eller mand til det?)

TUSIND tak Det er helt sikkert noget jeg vil prøve... Er villig til at prøve ALT... kunne din kæreste Heller ikke mærke sine følelser for dig? helt ok hvis du ikke her lyst til at snakke om det

Anmeld

15. juni 2013

Aagaard

Anonym skriver:

TUSIND tak Det er helt sikkert noget jeg vil prøve... Er villig til at prøve ALT... kunne din kæreste Heller ikke mærke sine følelser for dig? helt ok hvis du ikke her lyst til at snakke om det

Nej ingen ting og hvis han kunne mærke noget var det negative følelser, som fx:

Dårlig samvitighed over ikke at kunne opfylde de pligter man nu har som far, kæreste og bedsteven

Irritation over fx sig selv og hvad han følte var uduelighed, at jeg pressede ham til ting han ikke kunne overskue (som at komme i behandling eller kikke efter vores datter mens jeg var i bad)

Frustration (over fx at vide at han burde gøre en masse, og vide at han nok ikke fik det gjort)

eller oftest bare ligegyldighed, hvor intet trængte ind til ham om jeg så skældte og smælte eller græd og truede med alt muligt.

VI og vores forhold overlevede KUN fordi hjernetræningen virkede så hurtigt som den gjorde og vi var heldige at jeg kom til at bryde grædende sammen og fortælle en næsten fremmed mand( som jo så var manden til hende der har hjernetræningen her), om hvor skidt det stod til hjemme.

Min kæreste siger at han kunne mærke en forskel allerede efter 3 timers træning - Jeg kunne først se at der skete noget efter omkring 7 timers træning, men så gik det også stærkt - og jeg har faktisk haft svært ved den brætte overgang fra mange måneder med en vred og ligegyldig mand i den anden side af sengen om morgenen (og ofte resten af dagen også) til en rolig og smilene (men træt) mand i den anden side af sengen om morgenen.

Det har været trylleri for os - og det håber jeg også det kan blive for dig/jer.

Anmeld

19. marts 2014

sommig66

Anonym skriver:

Hej.. jeg ville gerne vide hvor længe du havde det sådan.. det med du mistede dine følelser for de nærmeste.. jeg står med en kæreste der har det sådan.. 

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

sommig66 skriver:

Hej.. jeg ville gerne vide hvor længe du havde det sådan.. det med du mistede dine følelser for de nærmeste.. jeg står med en kæreste der har det sådan.. 

Hejsa. Det er jeg ked af at høre Det er hverken rart for din kæreste, eller dig! Jeg har det faktisk stadig i perioder. Det plejer at passe med mit humør. Jeg synes bestemt at psykolog har hjulpet rigtig meget...har din kæreste haft en Depration eller lign? Hvordan beskriver din kæreste di manglende følelser?

Anmeld

21. marts 2014

sommig66

Det kom fra den ene dag til den anden. pludselig kunne kan ikk være tæt på mig og får stadig kun et knus men det er mere kærligt nu før var det lidt køligt.. hvis du forstår.. han kan ikke rumme mennesker omkring sig i for lang tid, og kan ikke sove hvis jeg ligger ved siden af.. han siger han skal finde sig selv igen.. kender du det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.