Spørgsmål om regler for egne børn i privat DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Maja88

Men hvis et dp barn er syg og hun så holder sit eget hjemme.. så er det helt ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Tak for svar - vil helt bestemt snakke med hende om mine bekymringer, ville bare gerne vide om der var nogle regler inden, jeg tager snakken.

Jeg fik at vide at man ikke måtte holde børn hjemme eller tage andres ind. Jeg er godkendt til fire og må hverken tage flere ind uden betaling men heller ikke gøre veninder en tjeneste ved at passe deres barn. Mener at have læst et sted at børn fra børnehave alderen skal afsted. Men der er jo ikke så meget opsyn med private, og det er på sin vis synd da nogen kan udnytte det lidt og det ender med at gå udover alle andre. 

Anmeld

13. juni 2013

Nettemor

Altså jeg ved ikke om det er anderledes med private men i det offentlige er der følgende regler.

Eget barn op til skolealderen må ikke være hjemme som 5. barn, men hvis der kun er 3 dp børn må det godt. Børn fra skolealderen og op må gerne være hjemme. Også som 5. barn.

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Altså jeg ved ikke om det er anderledes med private men i det offentlige er der følgende regler.

Eget barn op til skolealderen må ikke være hjemme som 5. barn, men hvis der kun er 3 dp børn må det godt. Børn fra skolealderen og op må gerne være hjemme. Også som 5. barn.

Ok tak for svar - tror det er det samme for private.

Anmeld

13. juni 2013

Nettemor

Anonym skriver:

Ok tak for svar - tror det er det samme for private.

Ja mon ikke

Anmeld

13. juni 2013

MissTas

Anonym skriver:

Er der nogen der kender reglerne for, hvordan en DP må passe sine egne børn i sin DP, hvis de ikke er en del af den normale gang og normering.

Må DPen holde sit eget barn hjemme, hvis f.eks en af hendes DP børn er syge? Og hvordan er reglerne for ældre børn de kommer hjem fra skole/sfo - må de være der sammen med DP børnene uden ekstra voksen tilsyn?

vi har vores datter i en privat dagpleje og der er det mand og kone der har det sammen. De må ha 5 børn hver, hvori deres yngste selv går i dagplejen.. så de har deres eget + 9 andre. Deres to store piger må gerne være der også, men de er skolebørn..

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

vi har vores datter i en privat dagpleje og der er det mand og kone der har det sammen. De må ha 5 børn hver, hvori deres yngste selv går i dagplejen.. så de har deres eget + 9 andre. Deres to store piger må gerne være der også, men de er skolebørn..

Ok tak for svar.

Det lyder til at man skelner mellem skolebørn og mindre børn. Det er rart at vide.

Anmeld

13. juni 2013

MissTas

Anonym skriver:

Ok tak for svar.

Det lyder til at man skelner mellem skolebørn og mindre børn. Det er rart at vide.

ja, det tror jeg også .. mindre børn kræver jo også opsyn.. gør et skolebarn på 10 år jo ikke på samme måde.. så tror helt sikkert at man skelner mellem små og store..

Anmeld

13. juni 2013

Disarobi

Som privat dagplejer må man max have 5 børn under 6 år i hjemmet. Er de over 6 år bedømmes de at de ikke kræver det samme tilsyn og de må derfor gerne være i hjemmet som 6./7. barn

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Bihsberg skriver:

Som privat dagplejer må man max have 5 børn under 6 år i hjemmet. Er de over 6 år bedømmes de at de ikke kræver det samme tilsyn og de må derfor gerne være i hjemmet som 6./7. barn

Ok tusind tak. Det giver god mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.