Spørgsmål om regler for egne børn i privat DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der kender reglerne for, hvordan en DP må passe sine egne børn i sin DP, hvis de ikke er en del af den normale gang og normering.

Må DPen holde sit eget barn hjemme, hvis f.eks en af hendes DP børn er syge? Og hvordan er reglerne for ældre børn de kommer hjem fra skole/sfo - må de være der sammen med DP børnene uden ekstra voksen tilsyn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Valle81

Hmm,

Ja til det med skole, det med sygt barn hjemme. hmm, der må ikke passes mere end 5 børn, og vil sige at det er nogle vilkår man aftaler med forældrene.

Vi har privat dagpleje og har er aftalen helt klar mellem alle, her må hun gerne have egne syge små børn hjemme:-) Vil hellere have det end skulle finde anden pasning:-)

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hmm,

Ja til det med skole, det med sygt barn hjemme. hmm, der må ikke passes mere end 5 børn, og vil sige at det er nogle vilkår man aftaler med forældrene.

Vi har privat dagpleje og har er aftalen helt klar mellem alle, her må hun gerne have egne syge små børn hjemme:-) Vil hellere have det end skulle finde anden pasning:-)

Tusind tak for svar.

I det her tilfælde er det omvendt - når et af de normale DP børn er syge, så holder hun hendes egne børn hjemme. Har ikke som sådan et problem med det, men ville bare lige høre reglerne, hvis der er nogen.
Ved du om der er et sted, hvor man kan læse om reglerne? Er umiddelbart glad for min DP, men har nu oplevet et par ting, som jeg har det lidt skidt med.

Anmeld

13. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Tusind tak for svar.

I det her tilfælde er det omvendt - når et af de normale DP børn er syge, så holder hun hendes egne børn hjemme. Har ikke som sådan et problem med det, men ville bare lige høre reglerne, hvis der er nogen.
Ved du om der er et sted, hvor man kan læse om reglerne? Er umiddelbart glad for min DP, men har nu oplevet et par ting, som jeg har det lidt skidt med.

Men hvem vil du klage til??

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Men hvem vil du klage til??

Vil ikke klage - vil kende reglerne, også tage en snak med DP personligt. Jeg vil snakke med hende uanset, men ville bare gerne kende reglerne inden. Kan bedst lide at være sat ind i tingene inden jeg starter en evt samtale.

Anmeld

13. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Vil ikke klage - vil kende reglerne, også tage en snak med DP personligt. Jeg vil snakke med hende uanset, men ville bare gerne kende reglerne inden. Kan bedst lide at være sat ind i tingene inden jeg starter en evt samtale.

Ok men hvor gamle er hendes børn?? Det er noget med så længe de er under skolealder går de ind i det børnetal hun maks må have medmindre en anden voksen kan kigge til dem

Anmeld

13. juni 2013

Fuglemor

Man opstiller jo nogle regler dp og forældre i mellem. Så er der noget man er utilfreds med så skal man endelig sige det.

mine forældre er indforstået med de regler jeg har sat men jeg har også givet udtryk for at har de nogle ændringer eller forslags skal de endelig komme med dem

Anmeld

13. juni 2013

Fuglemor

Man opstiller jo nogle regler dp og forældre i mellem. Så er der noget man er utilfreds med så skal man endelig sige det.

mine forældre er indforstået med de regler jeg har sat men jeg har også givet udtryk for at har de nogle ændringer eller forslags skal de endelig komme med dem

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Ok men hvor gamle er hendes børn?? Det er noget med så længe de er under skolealder går de ind i det børnetal hun maks må have medmindre en anden voksen kan kigge til dem

De er 3,5,6,9 og 13. hun har fem. Men det er de to små, som holdes hjemme.

Jeg tager en snak med hende, er som sagt glad for hende, men er bare lidt bekymret for opsyn, når hun på nogle tidspunkter har 6-8 børn at se efter.

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Tak for svar - vil helt bestemt snakke med hende om mine bekymringer, ville bare gerne vide om der var nogle regler inden, jeg tager snakken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.