Sygesikring Danmark, er det godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
13 svar
2 synes godt om
13. juni 2013

dollygirl

Hej alle sammen

Er i medlem af sygesikring Danmark? Og er det godt?

Kan man melde sig nu og få tilskud næste uge når jeg skal til tandlæge, eller skal der gå antal mdr før det kan gavne en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

esioul

dollygirl skriver:

Hej alle sammen

Kan man melde sig nu og få tilskud næste uge når jeg skal til tandlæge, eller skal der gå antal mdr før det kan gavne en?

Jeg har været medlem i mange år.

Jeg betalte 80 kr ved tandlægen sidst og dem får jeg tilbage af danmark. dvs gratis tandlæge når man er under 25

Anmeld

13. juni 2013

mpr

dollygirl skriver:

Hej alle sammen

Der skal gå et år før du kan få noget ud af det og der går også x antal uger før du får svar fra dem for de skal vurdere dig om du kan komme ind Og mener ikke du må have behov for deres hjælp i de 12 måneder der skal gå.

Jeg selv kunne ikke komme ind i deres basis ting så har fået et brev om at jeg skal prøve at søge på ny med flere oplysninger.. Så må jeg se hvordan det går

Anmeld

13. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det er alle pengene værd! Vi er alle medlem her i husstanden, vi har brugt det meget til vores egne tandlæge regninger og til da vores søn havde kolik og vi prøvede en kiropraktor.

Det kan faktisk hurtig betale sig hvis man skal til tandlæge.

Vi har også brugt det til tilskud ved brug af linser

Anmeld

13. juni 2013

Klumpe-dumpe

dollygirl skriver:

Hej alle sammen

Hvis ikke du har fået behandling de sidste 12 mdr kan du melde dig ind uden yderligere begrænsninger. Og ja så får du også tilskud til tandlægen i næste uge

Anmeld

13. juni 2013

gokkelok

Tjek deres hjemmeside sygesikring.dk unden fanen "spørgsmål og svar", der kan du finde en masse godt

Men ja, hvis du melder dig ind i en gruppe, som ikke er basis-gruppen, så kan du få tilskud med det samme. Men det tager altså nogle uger før du er indmeldt og du må ikke have nogle skavanker i forvejen.

Anmeld

13. juni 2013

Aprilmor11

dollygirl skriver:

Hej alle sammen

Du kan få tilskud fra den dag dit medlemsskab starter. Det gjorde jeg.

Anmeld

13. juni 2013

Flødebollen

Chel1992 skriver:

Der skal gå et år før du kan få noget ud af det og der går også x antal uger før du får svar fra dem for de skal vurdere dig om du kan komme ind Og mener ikke du må have behov for deres hjælp i de 12 måneder der skal gå.

Jeg selv kunne ikke komme ind i deres basis ting så har fået et brev om at jeg skal prøve at søge på ny med flere oplysninger.. Så må jeg se hvordan det går

Vurderingen ved jeg ikke noget om, men hvad angår at der skal gå 12 måneder passer det ikke helt

Den gælder fra når du melder dig ind/er blevet godkendt.

De 12 måneder er, hvis du skifter fra en gruppe til en anden. Fra basis til en højere pakke. Så går der 12 måneder, før du kan skifte gruppe igen.

Anmeld

13. juni 2013

norenberg

Jeg blev meldt ind for 2 år siden og man får først tilskud efter et år....og jeg blev ikke vurderet...

Anmeld

13. juni 2013

pcoramt

Åh ja.. De vil ikke have mig som medlem, men Morten har da fået dækket knap 1200 kr af en tandlæge regning på 3800 kr! Så kontingentet er dækket..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.