Fondant-kager på køl eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
15 svar
4 synes godt om
13. juni 2013

Miss-86

Jeg har været på kagekursus - Det var bare SÅÅ fedt, man lærer så meget..
Nåå, men hun sagde så at kager med fondant ikke skulle på køl, hvad er jeres erfaring med dette?
Hun sagde at den tog skade af at komme på køl.
Jeg tænker bare at en mousse lavet af fløde og andet, skal da på køl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Team Putte

Miss-86 skriver:

Nåå, men hun sagde så at kager med fondant ikke skulle på køl, hvad er jeres erfaring med dette?

jeg sætter på køl.. Netop pga cremerne med fløde

Anmeld

13. juni 2013

Lilje82

Jeg har mine på køl, når de er lavet, og det har de ikke taget skade af. Især på denne årstid, vil jeg synes den bliver ulækkenedad samme årsag som du selv nævner, nemlig fyldet. 

Anmeld

13. juni 2013

mth1987

Miss-86 skriver:

De skal på køl hvis ikk de spises inden for 3 timer. Men lad vær med at dække kagen til for ellers smelter fondanten

Anmeld

13. juni 2013

Lilje82

mth1987 skriver:

De skal på køl hvis ikk de spises inden for 3 timer. Men lad vær med at dække kagen til for ellers smelter fondanten

Det har jeg endnu ikke oplevet, at den gør. Dækker dem altid med husholdningsfilm, men har hørt flere sige det.

Anmeld

13. juni 2013

Tulipan

mth1987 skriver:

Enig

har endda frosset fondant ikke helt så pænt men stadig okay 

Anmeld

13. juni 2013

mth1987

Lilje82 skriver:

Det har jeg endnu ikke oplevet, at den gør. Dækker dem altid med husholdningsfilm, men har hørt flere sige det.

Jeg har de der kage fade med låg og havde puttet min bryllupskage i d på køl med låg på og da vi tog den ud var den ødelagt  

måske det er noget andet med film der kan du jo pakke den helt ind til kagen så den ikk laver kondens. Tror måske det kan være det

Anmeld

13. juni 2013

Lilje82

mth1987 skriver:

Jeg har de der kage fade med låg og havde puttet min bryllupskage i d på køl med låg på og da vi tog den ud var den ødelagt  

måske det er noget andet med film der kan du jo pakke den helt ind til kagen så den ikk laver kondens. Tror måske det kan være det

Ja, det kan godt tænkes, på den anden måde har jeg i hvert fald ikke oplevet det  (7,9,13) 

Anmeld

13. juni 2013

Miss-86

Team Putte skriver:

jeg sætter på køl.. Netop pga cremerne med fløde

Ja netop

Anmeld

13. juni 2013

Miss-86

Lilje82 skriver:

Jeg har mine på køl, når de er lavet, og det har de ikke taget skade af. Især på denne årstid, vil jeg synes den bliver ulækkenedad samme årsag som du selv nævner, nemlig fyldet. 

Ja, det er nemlig også det jeg tænker - Om vinteren, hvis man har et rum der er køligt, er det fint nok - Meeeen i den her varme, puuha da.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.