Merii skriver:
Hej i skønne Mødre
Jeg har altid vugget min søn i søvn om dagen i barnevognen og til natten har jeg ammet ham i søvn og nu vil han ikke ammes i søvn, Han har problemer med at falde i søvn af sig selv og derfor tager det langtid dvs. han bliver puttet kl. 20 og det ender med at han sover først kl. 22-23, jeg har et par gange vugget ham med en pudde på min ben og der faldt han i søvn med det samme og det er ved kl. 20.
Spørgsmålet er så at om i synes jeg skal vugge ham i søvn, jeg har ikke gjort det fordi jeg ikke vil have han vender sig til det men alligevel får han ikke så meget søvn hvis jeg ikke vugger ham.?
Hvornår holdte i op med at vugge jeres barn dag/aften (alder) og var det nemt at holde op?
Jeg synes det holdt op helt af sig selv - uden de store anstrengelser, men jeg nød også vuggestunderne, så det var ikke et problem som sådan.. Men vi har været opmærksomme på også at putte pigerne i egne senge, før de faldt helt hen. Så de nåede at opfatte , hvor de var, og at det var trygt, inden de overgav sig til søvnen.
Hvis du har problemer med at lægge baby fra dig uden at forstyrre roen, så kan du forsøge at synge en god vuggevise, mens du vugger, og så midt i sangen, lægge barnet i seng, mens du fortsætter sangen og måske bliver ved med at have en hånd på barnets bryst. På den måde opnår du kontinuerlighed i ritualet, som jo ellers nemt opleves som afbrudt.

Anmeld