I som har vugget jeres barn i søvn ,har brugfor jeres hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. juni 2013

Merii

Hej i skønne Mødre

Jeg har altid vugget min søn i søvn om dagen i barnevognen og til natten har jeg ammet ham i søvn og nu vil han ikke ammes i søvn, Han har problemer med at falde i søvn af sig selv og derfor tager det langtid dvs. han bliver puttet kl. 20 og det ender med at han sover først kl. 22-23, jeg har et par gange vugget ham med en pudde på min ben og der faldt han i søvn med det samme og det er ved kl. 20.

Spørgsmålet er så at om i synes jeg skal vugge ham i søvn, jeg har ikke gjort det fordi jeg ikke vil have han vender sig til det men alligevel får han ikke så meget søvn hvis jeg ikke vugger ham.?

Hvornår holdte i op med at vugge jeres barn dag/aften (alder) og var det nemt at holde op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Frk. Himmelblå

Merii skriver:

Hej i skønne Mødre

Jeg har altid vugget min søn i søvn om dagen i barnevognen og til natten har jeg ammet ham i søvn og nu vil han ikke ammes i søvn, Han har problemer med at falde i søvn af sig selv og derfor tager det langtid dvs. han bliver puttet kl. 20 og det ender med at han sover først kl. 22-23, jeg har et par gange vugget ham med en pudde på min ben og der faldt han i søvn med det samme og det er ved kl. 20.

Spørgsmålet er så at om i synes jeg skal vugge ham i søvn, jeg har ikke gjort det fordi jeg ikke vil have han vender sig til det men alligevel får han ikke så meget søvn hvis jeg ikke vugger ham.?

Hvornår holdte i op med at vugge jeres barn dag/aften (alder) og var det nemt at holde op?

Jeg synes det holdt op helt af sig selv - uden de store anstrengelser, men jeg nød også vuggestunderne, så det var ikke et problem som sådan.. Men vi har været opmærksomme på også at putte pigerne i egne senge, før de faldt helt hen. Så de nåede at opfatte , hvor de var, og at det var trygt, inden de overgav sig til søvnen.

Hvis du har problemer med at lægge baby fra dig uden at forstyrre roen, så kan du forsøge at synge en god vuggevise, mens du vugger, og så midt i sangen, lægge barnet i seng, mens du fortsætter sangen og måske bliver ved med at have en hånd på barnets bryst. På den måde opnår du kontinuerlighed i ritualet, som jo ellers nemt opleves som afbrudt.

Anmeld

13. juni 2013

Merii

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes det holdt op helt af sig selv - uden de store anstrengelser, men jeg nød også vuggestunderne, så det var ikke et problem som sådan.. Men vi har været opmærksomme på også at putte pigerne i egne senge, før de faldt helt hen. Så de nåede at opfatte , hvor de var, og at det var trygt, inden de overgav sig til søvnen.

Hvis du har problemer med at lægge baby fra dig uden at forstyrre roen, så kan du forsøge at synge en god vuggevise, mens du vugger, og så midt i sangen, lægge barnet i seng, mens du fortsætter sangen og måske bliver ved med at have en hånd på barnets bryst. På den måde opnår du kontinuerlighed i ritualet, som jo ellers nemt opleves som afbrudt.

Tak for hjælpen, det kan jeg i hvert fald bruge til noget

men hvor gammel var dine børn da det holdt op? sådan ca.?

Anmeld

13. juni 2013

Merii

Merii skriver:

Hej i skønne Mødre

ups glemte lige at skrive at min søn er 7 mdr

Anmeld

13. juni 2013

aarhusmor

Vi har vugget i nogle år. Men efterhånden fandt jeg ud af at det var nærheden mere end vuggeriet. Og så fik han min pegefinger at holde i, Så holdt jeg pegefingeren højere og højere og tilsidst gled den ud og så sov han.

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå

Merii skriver:

Tak for hjælpen, det kan jeg i hvert fald bruge til noget

men hvor gammel var dine børn da det holdt op? sådan ca.?

De var vel omkring et halvt år, uden jeg præcis kan huske det. Min yngste er handicappet, så det har været meget on off og kan nok ikke sammenlignes..

Anmeld

13. juni 2013

Satans

Merii skriver:

Hej i skønne Mødre

Hvor gammel er han?

Thea blev også altid ammet/vugget i søvn, da hun "var" lille. En dag omkring 2-3 mdr-alderen, kunne jeg bare ikke få hende til at falde i søvn, hverken ved amning eller ved at vugge hende. Jeg prøvede så at lægge hende over i hendes seng og gav hende sutten - hun lagde sig promte til at sove..  

Hun sagde selv fra, og siden da er hun bare blevet lagt i seng og selv faldet i søvn  (Hun er 5½ mdr idag) 

Anmeld

13. juni 2013

Sitrani

Merii skriver:

Hej i skønne Mødre

Jeg vuggede også min datter i søvn/ammede hende i søvn når hun skulle sove, både dag og nat i en periode... fordi hun altid blev ked af det, hvis ikke jeg gjorde det... har også siddet ved hendes seng til hun sov på et senere tidspunkt..... Men da det var helt tovligt, besluttede jeg mig for, at nu skulle det stoppe, og vi begyndte bare at ligge hende ind i hendes vugge, og lade hende ligge der, imens vi gik frem og tilbage og gav hende sutten osv. når hun blev ked af det,, så hun hele tiden vidste at vi var der... og til sidst vænnede hun sig til det, og faldt selv i søvn... Så jeg tænker, at du bare skal ruste dig med en masse tålmodighed og omsorg, også så skal det nok ændre sig.... Med tiden begyndte min datter også at være mere vågne, efter hun havde fået bryst, og så kunne jeg i hvert fald ikke bruge det, til at få hende til at sove længere...... hehe..

held og lykke...

Anmeld

16. juni 2013

Chili

Merii skriver:

Hej i skønne Mødre

Jeg har samme problem, min søn er 7,5 måned

Da han var omkring 3 måneder kunne jeg godt ligge ham og han faldt i søvn selv, men her den sidste måneds tid skal jeg også vugge barnevognen når han skal sove og sidde/gå med ham om aftenen før han vil sove.
Jeg prøver at lade ham blive i sengen og bare gå ind, sige godnat og putte ham når han har brokket sig noget tid, men efter ca 30 min begynder han simpelthen at skrige! Og han er også begyndt at sove ca 1 time for derefter at vågne igen, som en hver anden lur midt på dagen, synes det er super træls han først sover 22-23 om aftenen efterhånden

Anmeld

16. juni 2013

gokkelok

Hej, jeg havde samme problem med min datter, præcis samme alder. Det kom lige pludselig. Tror det var et tigerspring der kom springende frem  Hun ville ligge i mine arme og falde i søvn, vågnede så 1 time efter og nogle nætter flere gange. Simpelthen så træls, men det er heldigvis ovre igen.

Måske det kunne være det samme med din søn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.