Trist og fortvivlet grundet biomor!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.079 visninger
18 svar
21 synes godt om
12. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej derude.. 

I får lige lidt forhistorie.. Min mand og jeg bor sammen og har vores fællesbarn, min mand har en datter fra tidligere(en iøvrigt rigtig sød og dejlig pige som jeg har det godt med) på 10 år. 

Vi har delt barnet 7/7 og barnet har altid virket godt tilfreds med denne ordning og taget med på råd. Det skal siges at vi bor MEGET tæt på biomor og derfor ikke har transport problemer. 

Jeg har altid holdt mig uden for denne sag omkring barnet da det i min optik må være forældrnes opgave. Trods det jeg aldrig har opsøgt en konflikt i forbindelse med biomor, er man slet ikke i tvivl om at hun ikke kan lide mig. Hun kalder mig f.eks grimme ting i sms'erne til min mand, åbner ikke døren hvis jeg kommer for at aflevere noget som min bonusdatter har glemt osv. 

Det hele har altid kørt lidt op og ned.. Men nu føler jeg efterhånden at jeg har fået nok, jeg er så nedkørt og trist over alle de problemstillinger. Det drejer sig meget ofte for ikke at sige altid om økonomi, og det er altid biomor der er utilfreds. Hun ringer en gang om måneden med bål og brand og at vi nu skal betale det ene og det andet, når min mand siger nej truer hun. Det er aldrig kommet til andet end at true, men det er snart også nok for mig. 

Vi betaler ikke børnebidrag, men betaler istedet alt hos os. Det vil sige at hun har tøj og sko til alle årstider, vi betaler ligeledes de 1400 kr til sfo. og bærbar mm. Biomor får børnepenge hvert kvartal, men skal så tilgengæld betale skolen(privatskole) på 900 kr. Det er så der hun er uenig for det synes hun også min mand skal betale det halve af. Vi ved godt hvor skoen den trykker for biomor, hun har nemlig en ny familie på 6 børn, der jo selvfølgelig også skal forsørges. 

Vi kan selvfølgelig godt bare betale, men vi ved også af erfaring at den ikke stopper der. Desuden har vi jo også en familie der skal køre rundt.

Det gør mig ulykkelig på min mands vegne da jeg kan se hvor meget energi han bruger på dette. Ofte ringer min bonusdatter til sin far og man kan så tydeligt høre at hun er instrueret i noget der minder om "Far, mor siger at du skal betale de penge til lejrskole, ellers kommer jeg ikke med"

Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette.. Måske bare søge nogle gode råd fra andre der har oplevet ligende..

Hilsen en fortvivlet mor/bonus der bare gerne vil alle det bedste  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej derude.. 

I får lige lidt forhistorie.. Min mand og jeg bor sammen og har vores fællesbarn, min mand har en datter fra tidligere(en iøvrigt rigtig sød og dejlig pige som jeg har det godt med) på 10 år. 

Vi har delt barnet 7/7 og barnet har altid virket godt tilfreds med denne ordning og taget med på råd. Det skal siges at vi bor MEGET tæt på biomor og derfor ikke har transport problemer. 

Jeg har altid holdt mig uden for denne sag omkring barnet da det i min optik må være forældrnes opgave. Trods det jeg aldrig har opsøgt en konflikt i forbindelse med biomor, er man slet ikke i tvivl om at hun ikke kan lide mig. Hun kalder mig f.eks grimme ting i sms'erne til min mand, åbner ikke døren hvis jeg kommer for at aflevere noget som min bonusdatter har glemt osv. 

Det hele har altid kørt lidt op og ned.. Men nu føler jeg efterhånden at jeg har fået nok, jeg er så nedkørt og trist over alle de problemstillinger. Det drejer sig meget ofte for ikke at sige altid om økonomi, og det er altid biomor der er utilfreds. Hun ringer en gang om måneden med bål og brand og at vi nu skal betale det ene og det andet, når min mand siger nej truer hun. Det er aldrig kommet til andet end at true, men det er snart også nok for mig. 

Vi betaler ikke børnebidrag, men betaler istedet alt hos os. Det vil sige at hun har tøj og sko til alle årstider, vi betaler ligeledes de 1400 kr til sfo. og bærbar mm. Biomor får børnepenge hvert kvartal, men skal så tilgengæld betale skolen(privatskole) på 900 kr. Det er så der hun er uenig for det synes hun også min mand skal betale det halve af. Vi ved godt hvor skoen den trykker for biomor, hun har nemlig en ny familie på 6 børn, der jo selvfølgelig også skal forsørges. 

Vi kan selvfølgelig godt bare betale, men vi ved også af erfaring at den ikke stopper der. Desuden har vi jo også en familie der skal køre rundt.

Det gør mig ulykkelig på min mands vegne da jeg kan se hvor meget energi han bruger på dette. Ofte ringer min bonusdatter til sin far og man kan så tydeligt høre at hun er instrueret i noget der minder om "Far, mor siger at du skal betale de penge til lejrskole, ellers kommer jeg ikke med"

Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette.. Måske bare søge nogle gode råd fra andre der har oplevet ligende..

Hilsen en fortvivlet mor/bonus der bare gerne vil alle det bedste  

for det første skal hun ikke blande pigen ind i det. Det er SÅ forkert og barnligt af moren.
Jeg synes at din mand skal ringe til en der kan sørge for at I får en klar aftale om hvad de hver skal betale til pigen, for så kan moren sku ikke sige noget. Så må hun holde op med at opfører sig som et barn og passe sin familie.
Hvis hun ikke kan klare at sørge for sine børn, skal hun ikke få dem. (undskyld lidt hårdt) , men hvad havde hun gjort hvis din mand slet ikke betalte noget(ikke var i pigens liv) så stod hun med det hele og hvem ville hun så brokke sig til?

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

for det første skal hun ikke blande pigen ind i det. Det er SÅ forkert og barnligt af moren.
Jeg synes at din mand skal ringe til en der kan sørge for at I får en klar aftale om hvad de hver skal betale til pigen, for så kan moren sku ikke sige noget. Så må hun holde op med at opfører sig som et barn og passe sin familie.
Hvis hun ikke kan klare at sørge for sine børn, skal hun ikke få dem. (undskyld lidt hårdt) , men hvad havde hun gjort hvis din mand slet ikke betalte noget(ikke var i pigens liv) så stod hun med det hele og hvem ville hun så brokke sig til?

Ja det må jo nok blive det næste.. Min mand er bare så ked af at det skal gå den vej og er bange for at det går ud over barnet.. Jeg forstår ham 100 %. Men hold da op hvor er det bare hårdt at blive trådt på konstant. 

Det er også lidt kompliceret i og med at både biomor og bonusfar arbejder på selv samme skole som barnet går på. Moderen tager bare barnet med hjem efter skole, og angiver at det udelukkede er hos os at der er et behov for sfo efter skole, og at vi derfor må betale. Vi er nødsaget til at betale de 1400 kr om måneden da vores jobs under ingen omstændigheder tillader at hente børn før kl . 15, det udnytter biomor selvfølgelig, så når vi nu har betalt, så sender hun også barnet i sfo. 

Vi har intet hjælp at hente fra skole da de bakker biomor 100 % op i og med hun er kollega..

Men tak for dit svar

Anmeld

12. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja det må jo nok blive det næste.. Min mand er bare så ked af at det skal gå den vej og er bange for at det går ud over barnet.. Jeg forstår ham 100 %. Men hold da op hvor er det bare hårdt at blive trådt på konstant. 

Det er også lidt kompliceret i og med at både biomor og bonusfar arbejder på selv samme skole som barnet går på. Moderen tager bare barnet med hjem efter skole, og angiver at det udelukkede er hos os at der er et behov for sfo efter skole, og at vi derfor må betale. Vi er nødsaget til at betale de 1400 kr om måneden da vores jobs under ingen omstændigheder tillader at hente børn før kl . 15, det udnytter biomor selvfølgelig, så når vi nu har betalt, så sender hun også barnet i sfo. 

Vi har intet hjælp at hente fra skole da de bakker biomor 100 % op i og med hun er kollega..

Men tak for dit svar

selv tak.

Ja, man ønsker aldrig at man skal igennem den vej. men hun truer, bruger pigen imod faren.. og så træder hun på jer. og tingene skal bare gå efter hendes hoved, og hvis man siger hende imod, er man fjenden.

Anmeld

12. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men tak for dit svar

Jeg undrer mig over, hvilke job, biomor og bonusfar har på skolen, som gør det muligt altid at have fri samtidig med barnet? Det lyder simpelthen løgnagtigt, hvis de da ikke er deltidsansatte. Og ja, det er problematisk, at hun er kollega til de andre på skolen - den er altid svær - men hvad er det for emner, I har haft oppe at vende med skolen, for SFO-betalingen og de andre økonomiske konfliktpunkter vedrører da overhovedet ikke skolen? 

Jeg synes ærligt talt, at I er nødt til at få statsforvaltningen ind over og fastsætte nogle rammer for, hvem der betaler hvad. Lige om lidt har pigen en alder, hvor hun bliver bevidst om, at hun kan spille jer ud imod hinanden, når hun må og skal have diverse dyre ting og sager, og det kan I ikke klare, når I i forvejen ikke kan samarbejde og ikke har helt klare retningslinjer. 

Anmeld

29. november 2013

ulla2222

Lad nu være med at tænke på de ting.... Prøv i stedet at invitere søde mor ind til en kop kaffe. Hun er under økonomisk pres og der kan være andre problemer i hendes hverdag I ikke kender til!!! Lad være at begymre dig og gøre det til en større sag end det er!!! SMIL og glæd dig over at dit bonusbarn er en dejlig pige, andre har langt værre problemer!!!! (Hun flytter hjemmefra om 8 år, så nyd dagene med hende;-)

Anmeld

29. november 2013

LSU

ulla2222 skriver:

Lad nu være med at tænke på de ting.... Prøv i stedet at invitere søde mor ind til en kop kaffe. Hun er under økonomisk pres og der kan være andre problemer i hendes hverdag I ikke kender til!!! Lad være at begymre dig og gøre det til en større sag end det er!!! SMIL og glæd dig over at dit bonusbarn er en dejlig pige, andre har langt værre problemer!!!! (Hun flytter hjemmefra om 8 år, så nyd dagene med hende;-)

Du kan da ikke bare sige, at TS ikke skal bekymre sig om de ting? Har du selv været - eller er, i et forhold hvor der er bonusbørn? 

Det er tur hårdt og opslidende, fordi der er så mange konflikter... Så kan man ikke bare lade være med at tænke på det. Og hvorfor skal TS tage så meget hensyn til biomor? Det er da bonusbarnet det drejer sig om...!

Til TS: Jeg forstår din frustration og føler virkelig med dig. Det er super hårdt og respekt for at du kæmper videre! :-)

Mit råd er, at I sætter hårdt mod hårdt, ellers stopper hun simpelthen aldrig.

Anmeld

30. november 2013

Mortilxx

Kommer med et lille hurtigt input. Når der er 7/7 ordning synes jeg personligt det er mest fair at alle udgifter bliver splittet så i betaler halvdelen. Det er jo også hans barn, så jeg kan ikke se hvorfor hun skal betale mere end jer.

Jeg står selv og har en 7/7 ordning med min eks, og han betaler hverken daginstitution eller børnebidrag. Han betaler ligesom jer tøj, mad, legetøj og hvad han ellers har til ham. Jeg står for overtøj, sko og daginstitution (selvfølgelig også alt herhjemme).

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om i har været med til at vælge, om hun skal gå på privat skole, eller om der er en helt speciel årsag til, at hun skal gå på privat skole. Hvis der ikke er det og I ikke har været med i beslutningen, så synes jeg ikke man bare kan trække det ned over hovedet på jer, at nu skal i også betale for det.

Jeg synes det er meget forkert og rigtig dårligt af hende, at hun får sin datter til at ringe til far og bede om penge. Synes det er synd at hun skal blandes ind i det på den måde. Moren skal samtidig behandle dig ordentligt og være er forbillede for hendes datter, hvilket jeg ikke synes hun lader til at være. Jeg synes bestemt ikke hendes opførsel overfor dig er i ordent, samt den måde hun "bruger" hendes datter på.

Lidt blandet fra mig :-) og lille blev det vist ikke :-)

Anmeld

30. november 2013

Rockertand

ulla2222 skriver:

Der er også noget, der hedder realitetssans - som nok ikke ligefrem er fremherskende i dit svar.

TS: Hvordan reagerer far på alt det her?

Anmeld

30. november 2013

Mor til Majbørn

Ikk for noget - men trods alle de problemer vi har med bonus en har jeg Altid kørt den der smil-til-hende-taktik og det har faktisk givet bonus i forhold til relationen med bonus'en... Han ved godt at jeg ikk er 'med til at skændes' og vælger til tider at komme til mig når forældrene er sure.
... Men derfor er det stadigvæk ubehageligt og man bør støtte sin partner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.