Hej derude..
I får lige lidt forhistorie.. Min mand og jeg bor sammen og har vores fællesbarn, min mand har en datter fra tidligere(en iøvrigt rigtig sød og dejlig pige som jeg har det godt med) på 10 år.
Vi har delt barnet 7/7 og barnet har altid virket godt tilfreds med denne ordning og taget med på råd. Det skal siges at vi bor MEGET tæt på biomor og derfor ikke har transport problemer.
Jeg har altid holdt mig uden for denne sag omkring barnet da det i min optik må være forældrnes opgave. Trods det jeg aldrig har opsøgt en konflikt i forbindelse med biomor, er man slet ikke i tvivl om at hun ikke kan lide mig. Hun kalder mig f.eks grimme ting i sms'erne til min mand, åbner ikke døren hvis jeg kommer for at aflevere noget som min bonusdatter har glemt osv.
Det hele har altid kørt lidt op og ned.. Men nu føler jeg efterhånden at jeg har fået nok, jeg er så nedkørt og trist over alle de problemstillinger. Det drejer sig meget ofte for ikke at sige altid om økonomi, og det er altid biomor der er utilfreds. Hun ringer en gang om måneden med bål og brand og at vi nu skal betale det ene og det andet, når min mand siger nej truer hun. Det er aldrig kommet til andet end at true, men det er snart også nok for mig.
Vi betaler ikke børnebidrag, men betaler istedet alt hos os. Det vil sige at hun har tøj og sko til alle årstider, vi betaler ligeledes de 1400 kr til sfo. og bærbar mm. Biomor får børnepenge hvert kvartal, men skal så tilgengæld betale skolen(privatskole) på 900 kr. Det er så der hun er uenig for det synes hun også min mand skal betale det halve af. Vi ved godt hvor skoen den trykker for biomor, hun har nemlig en ny familie på 6 børn, der jo selvfølgelig også skal forsørges.
Vi kan selvfølgelig godt bare betale, men vi ved også af erfaring at den ikke stopper der. Desuden har vi jo også en familie der skal køre rundt.
Det gør mig ulykkelig på min mands vegne da jeg kan se hvor meget energi han bruger på dette. Ofte ringer min bonusdatter til sin far og man kan så tydeligt høre at hun er instrueret i noget der minder om "Far, mor siger at du skal betale de penge til lejrskole, ellers kommer jeg ikke med"
Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette.. Måske bare søge nogle gode råd fra andre der har oplevet ligende..
Hilsen en fortvivlet mor/bonus der bare gerne vil alle det bedste