Hjælp, klamydia hvordan fortæller man det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej okay en totalt dum situtation ,

Jeg ser en gut og en måned før jeg næste han blev jeg tjekket for div da jeg havde lavet en hovsa i byen ubeskyttet,

Alle test var så negative .

Den mand jeg så er sammen med nu, ved 100 at vi kun ser hinanden og at han har sit på det rene.

Men nu er det sådan at jeg har fået underlivs betændelse og min læge siger det næsten altid kommer pga klamydia og hun nævner at klamydia sagnets kan ligge i dvale op til flere år . Er så blevet tjekket og venter på svar .

Mit spørgsmål kommer så her, hvis min test kommer tilbage positiv , hvordan pokker forklare man så det ? Syntes jo det møg flovt da jeg jo var sikker på der intet var da jeg var blevet testet.
Og ville have det rigtig skidt med at have smittet ham :/

Så vidt jeg e orienteret vil man kunne se klamydia på en test uanset om der er symptomer eller ej.

HAN kan jo også have smittet dig...

Uanset hvad vil jeg mene at du har dit på det rene - og et forslg til at fremlægge problemet: Bed lægen om en kopi af testresultatet og vis kæresten det, så har hanbevis for at du blev tjekket inden i mødte hinanden...

(Jeg ville så nok lige spørge ham om han havde nogen ide om hvordan du skulle have raget en klamydiainfektion til dig?)

Men nu er det jo langtfra sikkert at du har underlivsbetændelse pga klamydia - de kan altså også opstå spontant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Charliepar skriver:

Da min kæreste og jeg fandt sammen, var vi begge blevet testet kort forinden - negative begge to. Et halvt år efter stod jeg med underlivsbetændelse og klamydia... Han forsikrede mig om, at han ikke havde noget ved siden af, og jeg har valgt at stole på det. Jeg stoler dog ikke længere 100% på klamydiatest, som lægen også har fortalt mig, ikke er 100% sikre.

Så en falsk negativ, det vil jeg gætte på er tilfældet Jeg har aldrig hørt om, at man ikke kan teste, hvis det er i dvale, så det kan jeg heller ikke afvise.

Okay og din kæreste tog det pænt nok da du fortalte ham det ?

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Så vidt jeg e orienteret vil man kunne se klamydia på en test uanset om der er symptomer eller ej.

HAN kan jo også have smittet dig...

Uanset hvad vil jeg mene at du har dit på det rene - og et forslg til at fremlægge problemet: Bed lægen om en kopi af testresultatet og vis kæresten det, så har hanbevis for at du blev tjekket inden i mødte hinanden...

(Jeg ville så nok lige spørge ham om han havde nogen ide om hvordan du skulle have raget en klamydiainfektion til dig?)

Men nu er det jo langtfra sikkert at du har underlivsbetændelse pga klamydia - de kan altså også opstå spontant

Okay vil så håbe det bare er kommet af sig selv den betændelse .

Og tak for svar

Anmeld

12. juni 2013

Maja88

Du kan jo også have haft det inden du blev gravid.. det er da bare at sige jeg har fået klamydia.. ville være fedt du også lige blev tjekket..Første gang jeg havde sex med min mandse kom der pæææænt mange symptomer på det(vidste jeg ikke det var) jeg ved ikke lige hvor jeg skulle have fået det.. men havde det

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Du kan jo også have haft det inden du blev gravid.. det er da bare at sige jeg har fået klamydia.. ville være fedt du også lige blev tjekket..Første gang jeg havde sex med min mandse kom der pæææænt mange symptomer på det(vidste jeg ikke det var) jeg ved ikke lige hvor jeg skulle have fået det.. men havde det

Det bare vi blev begge tjekket lige inden vi fandt sammen , har set papir på det , blev også tjekket da jeg blev gravid og under og der var intet .

Men må nok bare vente på svar og så finde ud af at sige det

Anmeld

12. juni 2013

booster_88

Så vidt jeg er orienteret, kan klamydia godt smitte gennem toilet besøg hvis der er nok af bakterierne. Jeg blev testet positiv og jeg var i fast forhold uden side løbere. Min mand blev testet også og hans var negativ, vi spurgte lægen hvordan det kunne lade sig gøre, og han forklarede at er der til tilstrækkelig nok af bakterierne kan de smitte, på da værende tidspunkt havde jeg en veninde som havde det og ikk gad behandle det, da hun altid fik det igen. 

Anmeld

12. juni 2013

Papillon

Anonym skriver:

Okay og din kæreste tog det pænt nok da du fortalte ham det ?

Han tog det pænt, men han syntes også det var underligt. Vi blev begge behandlet og så var det ovre

Anmeld

21. juni 2013

Miss-86

- Jeg kan sagtens forstå dig og at du synes det er flovt, men jeg synes du skal være ærlig og fortælle ham det som det er..
Med ærlighed kommer man længst!

Anmeld

21. juni 2013

Sander&Vitus-Mor

Min kæreste fik pludselig kønsvorter 4 mdr inden i vores forhold. Jeg var pisse hamrende forvirret, for jeg var ikke blevet ramt. Vi tog op til lægen, og han fortalte at det kunne ligge i dvale, og tage noget tid før det går i udbrud, det samme gælder med klamydia. :-)

Anmeld

21. juni 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej okay en totalt dum situtation ,

Jeg ser en gut og en måned før jeg næste han blev jeg tjekket for div da jeg havde lavet en hovsa i byen ubeskyttet,

Alle test var så negative .

Den mand jeg så er sammen med nu, ved 100 at vi kun ser hinanden og at han har sit på det rene.

Men nu er det sådan at jeg har fået underlivs betændelse og min læge siger det næsten altid kommer pga klamydia og hun nævner at klamydia sagnets kan ligge i dvale op til flere år . Er så blevet tjekket og venter på svar .

Mit spørgsmål kommer så her, hvis min test kommer tilbage positiv , hvordan pokker forklare man så det ? Syntes jo det møg flovt da jeg jo var sikker på der intet var da jeg var blevet testet.
Og ville have det rigtig skidt med at have smittet ham :/

Du siger som din læge har sagt til dig - at klamydia kan ligge i dvale i flere år. Det er da helt reelt og ikke noget du kan gøre for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.