Hjælp, klamydia hvordan fortæller man det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.163 visninger
20 svar
6 synes godt om
11. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej okay en totalt dum situtation ,

Jeg ser en gut og en måned før jeg næste han blev jeg tjekket for div da jeg havde lavet en hovsa i byen ubeskyttet,

Alle test var så negative .

Den mand jeg så er sammen med nu, ved 100 at vi kun ser hinanden og at han har sit på det rene.

Men nu er det sådan at jeg har fået underlivs betændelse og min læge siger det næsten altid kommer pga klamydia og hun nævner at klamydia sagnets kan ligge i dvale op til flere år . Er så blevet tjekket og venter på svar .

Mit spørgsmål kommer så her, hvis min test kommer tilbage positiv , hvordan pokker forklare man så det ? Syntes jo det møg flovt da jeg jo var sikker på der intet var da jeg var blevet testet.
Og ville have det rigtig skidt med at have smittet ham :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej okay en totalt dum situtation ,

Jeg ser en gut og en måned før jeg næste han blev jeg tjekket for div da jeg havde lavet en hovsa i byen ubeskyttet,

Alle test var så negative .

Den mand jeg så er sammen med nu, ved 100 at vi kun ser hinanden og at han har sit på det rene.

Men nu er det sådan at jeg har fået underlivs betændelse og min læge siger det næsten altid kommer pga klamydia og hun nævner at klamydia sagnets kan ligge i dvale op til flere år . Er så blevet tjekket og venter på svar .

Mit spørgsmål kommer så her, hvis min test kommer tilbage positiv , hvordan pokker forklare man så det ? Syntes jo det møg flovt da jeg jo var sikker på der intet var da jeg var blevet testet.
Og ville have det rigtig skidt med at have smittet ham :/

Er du sikker på klamydia i dvale viser sig i en almindelig test for kønssygdomme?

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Er du sikker på klamydia i dvale viser sig i en almindelig test for kønssygdomme?

Ja altså hvis det er gået i udbrud ?

Min læge sagde jeg kunne få underlivs betændelse hvis det var gået i udbrud ,

Men hvis det er i dvale ved jeg ikke hvad man lige gør

Anmeld

11. juni 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ja altså hvis det er gået i udbrud ?

Min læge sagde jeg kunne få underlivs betændelse hvis det var gået i udbrud ,

Men hvis det er i dvale ved jeg ikke hvad man lige gør

Jeg prøver lige igen - tror du misforstod mig eller også har jeg misforstået dig

Du skriver at der ikke var klamydia ved sidste test. Kan det tænkes at du havde klamydia på dette tidspunkt, men at det var i dvale? Kan det lade sig gøre? Eller ville det have fremstået på den test du fik taget efter din "hovsa" selvom det var i dvale?

Anmeld

12. juni 2013

Ciss

Ved du sikkert, at det kun kan være den ene gang, du kan have fået det?

Hvis smitten kan ligge i dvale i flere år, før det slår ud, kan det vel også være fra tidligere?

Ellers vil den bedste løsning vel være at være ærlig, selvom det kan blive ubehageligt. Den slags har en tendens til at kommer frem før eller senere.

Anmeld

12. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er sjældent man får symptomer ved klamydia, men den vil altid kunne ses ved test. Det er hvad min læge fortalte mig for mange år siden. Det er netop derfor det er vigtigt at gå til lægen hvis man ikke har beskyttet sig. 

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg prøver lige igen - tror du misforstod mig eller også har jeg misforstået dig

Du skriver at der ikke var klamydia ved sidste test. Kan det tænkes at du havde klamydia på dette tidspunkt, men at det var i dvale? Kan det lade sig gøre? Eller ville det have fremstået på den test du fik taget efter din "hovsa" selvom det var i dvale?

Jeg er sikker på det kun kan være fra den gang før det har jeg ikke haft sex siden jeg blev gravid vil sige 3 år siden og altid brugt kondom og blevet tjekket engang om året alligevel for div

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er sjældent man får symptomer ved klamydia, men den vil altid kunne ses ved test. Det er hvad min læge fortalte mig for mange år siden. Det er netop derfor det er vigtigt at gå til lægen hvis man ikke har beskyttet sig. 

Okay tak

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Fik af vide at hvis det er i dvale vil testen vise negativ ? Står der også når jeg læser på nettet ?

Og er helt sikker på jeg ikke har fået det efter

Anmeld

12. juni 2013

Papillon

Da min kæreste og jeg fandt sammen, var vi begge blevet testet kort forinden - negative begge to. Et halvt år efter stod jeg med underlivsbetændelse og klamydia... Han forsikrede mig om, at han ikke havde noget ved siden af, og jeg har valgt at stole på det. Jeg stoler dog ikke længere 100% på klamydiatest, som lægen også har fortalt mig, ikke er 100% sikre.

Så en falsk negativ, det vil jeg gætte på er tilfældet Jeg har aldrig hørt om, at man ikke kan teste, hvis det er i dvale, så det kan jeg heller ikke afvise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.