Graviditet udenfor livmoderen - hvornår opdagede I det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

uhmnnn jeg har lige været indlagt med smerter i maven højere end ligament smerter, hvor det faktisk viste sig at være min galdeblære, kunne godt være du skulle spørger lægen om det kan være det..?

åh nej... Ser det lige an - for det er blevet bedre. Men hvis det stadig er der i morgen må jeg hellere få fat i lægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

CroQuis

Well, første mistanke opstod da jeg begyndte at pletbløde brunt allerede 4+0, men der blev ikke gjort noget yderligere ved det, end blodprøver der steg fint.

Men i uge 6+ var vi en tur i bilka, og jeg fik pludselig den sygeste smerte  i højre side af maven (nede ved trussekanten ca) og var ikke i tvivl om at der var noget galt. Smerten gik faktisk hurtigt over, men tog alligevel til vagtlægen og fik konstateret en GUL - blev opereret dagen efter, hvor de fjernede æggelederen som fosteret havde sat sig i. 

Anmeld

11. juni 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

hvis det GUL vil smerterne varre ved, det du har haft kan godt have været ligament smerter, det er så simpelt som at det er livmoderen der udvider sig, så muskerne kommer til gøre ondt, og det kan godt give en kraftig mavepine, men som går over igen men hvis du er nervøs så ring til lægen og hør om de kan udnersøge dig

Det passer ikke 

Mine smerter var meget kraftige, men varede max 5 min, og kom ikke tilbage derefter. Og jeg havde en GUL.

Anmeld

11. juni 2013

CroQuis

LRJ skriver:

tak
Men mener ikke man kan gå til uge 10 uden smerter hvis den sidder udenfor..
Det gør sindsygt ondt, jeg græder sjældent over smerte, men det gjorde jeg her

Ja, ser også mig selv som rimelig "hårdhudet" - men smerten fra en GUL fik mig også til at tude 

Anmeld

11. juni 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Det passer ikke 

Mine smerter var meget kraftige, men varede max 5 min, og kom ikke tilbage derefter. Og jeg havde en GUL.

var bare hvad jeg fik atvide på sygehuset. men ok har heller aldrig troet at halvdelen af dem der arbejder der er så kloge som de burde

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Well, første mistanke opstod da jeg begyndte at pletbløde brunt allerede 4+0, men der blev ikke gjort noget yderligere ved det, end blodprøver der steg fint.

Men i uge 6+ var vi en tur i bilka, og jeg fik pludselig den sygeste smerte  i højre side af maven (nede ved trussekanten ca) og var ikke i tvivl om at der var noget galt. Smerten gik faktisk hurtigt over, men tog alligevel til vagtlægen og fik konstateret en GUL - blev opereret dagen efter, hvor de fjernede æggelederen som fosteret havde sat sig i. 

Ok. Det var længere oppe jeg havde ondt og mere sådan "all-over"...

Anmeld

11. juni 2013

Karla

Anonym skriver:

Og hvordan føltes det?!?

Jeg har haft meget ondt i maven i eftermiddag, sådan kraftigt "sult"-mavepine.... Er 10+3...

Men hvor tidligt opdager man en GUL?? Og er det mere sådan i den ene side smerten er eller...???

Har ikke været til nogen scanninger endnu, så er meget nervøs om der er nogen, om den er levende og nu også om den sidder rigtigt

Opdagede det da jeg kom til akutscanning 8+5, grundet så voldsomme smerter, at jeg ikke kunne andet end at ligge krøllet helt sammen på gulvet. Smerterne var meget koncentreret i den ene side, og de var konstante. Samtidig blødte jeg en smule.

Jeg havde desuden en blødning ala almindelig mens fra 6+0-7+0, og havde fra 6+ smerter i den ene side, som kom engang imellem.

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Opdagede det da jeg kom til akutscanning 8+5, grundet så voldsomme smerter, at jeg ikke kunne andet end at ligge krøllet helt sammen på gulvet. Smerterne var meget koncentreret i den ene side, og de var konstante. Samtidig blødte jeg en smule.

Jeg havde desuden en blødning ala almindelig mens fra 6+0-7+0, og havde fra 6+ smerter i den ene side, som kom engang imellem.

De stoppede ikke igen, de smerter?

Anmeld

11. juni 2013

Karla

Anonym skriver:

De stoppede ikke igen, de smerter?

Smerterne fra 6+ forsvandt når jeg slappede af. De blev dog værre og værre, og fra 7+ var jeg ved at besvime når jeg mærkede dem. Mærkede dem 3-5 gange i døgnet.

Smerterne 8+5, forsvandt først, da jeg fik morfin på sygehuset kort tid inden jeg skulle opereres. Det gjorde så ondt. Kunne næsten slet ikke trække vejret eller snakke. Jeg fik at vide, at det var i sidste øjeblik jeg kom, for hvis jeg havde gået meget længere, ville min æggeleder springe.
Så jeg tror ikke det kan være det, når du er 10+. Så ville smerterne i hvert fald ikke forsvinde igen.

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Smerterne fra 6+ forsvandt når jeg slappede af. De blev dog værre og værre, og fra 7+ var jeg ved at besvime når jeg mærkede dem. Mærkede dem 3-5 gange i døgnet.

Smerterne 8+5, forsvandt først, da jeg fik morfin på sygehuset kort tid inden jeg skulle opereres. Det gjorde så ondt. Kunne næsten slet ikke trække vejret eller snakke. Jeg fik at vide, at det var i sidste øjeblik jeg kom, for hvis jeg havde gået meget længere, ville min æggeleder springe.
Så jeg tror ikke det kan være det, når du er 10+. Så ville smerterne i hvert fald ikke forsvinde igen.

Så ondt gjorde det i hvert fald ikke! Puh... Kan vist godt slappe helt af igen tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.