Første lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

CroQuis

M (: skriver:

DÉT forstår jeg godt.. Jeg er heller ikke typen, der synes en GU er fedt (og har prist mig LYKKELIG for, at min læge hver gang har fundet det overflødigt! )..

Det kan jeg godt forstå 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Det kan jeg godt forstå 

Forstår heller ikke, hvad den skal til for.. Lægen kan jo ikke rigtig se noget alligevel.. 

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

Forstår heller ikke, hvad den skal til for.. Lægen kan jo ikke rigtig se noget alligevel.. 

Synes at have læst noget med at de kan se at livmoderhinden er lilla eller sådan noget  Men skal ikke kunne gøre mig klog på det 

Anmeld

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Synes at have læst noget med at de kan se at livmoderhinden er lilla eller sådan noget  Men skal ikke kunne gøre mig klog på det 

Tja, og mange argumenterer for at det er pga. GUL de kigger, men det kan de da ikke se alligevel i uge 8-9 stykker med det blotte øje.. 

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

Tja, og mange argumenterer for at det er pga. GUL de kigger, men det kan de da ikke se alligevel i uge 8-9 stykker med det blotte øje.. 

Nej, havde en GUL i november i 6 uge, og den blev opdaget via smerter og en akutscanning.

Da jeg blev scannet denne gang, var vi lykkelige for at se, at de begge lå i livmoderen  - så den kan lægen heller ikke bruge 

Anmeld

10. juni 2013

Frejsmor

Well, det meste af det er papirarbejde egentlig.. Min læge spurgte lidt til beskæftigelse og om der evt. i den forbindelse kan være ting man skal være opmærksom på, hvis man nu arbejder med tunge løft eller med kemikalier eller patogener eller andet..

Så fik jeg taget blodprøver også, ikke for selve graviditeten, men for diverse sygdomme(HIV, syfilis, hepatitis, rubella, parvovirus, toxoplasmose og en generel blodprofil som fortæller lidt om evt. mangler af vitaminer eller ubalancer i systemet)

Bum bum, hvad skete der så mere.. Ikke så meget tror jeg ikke..

Anmeld

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Nej, havde en GUL i november i 6 uge, og den blev opdaget via smerter og en akutscanning.

Da jeg blev scannet denne gang, var vi lykkelige for at se, at de begge lå i livmoderen  - så den kan lægen heller ikke bruge 

Så er der vist ingen gode argumenter for ikke at beholde bukserne på

Anmeld

10. juni 2013

Karla

CroQuis skriver:

Jeg skal til første lægebesøg imorgen, hvor jeg er 9+0.

Hvad skal jeg forvente?

Er der nogle gode ting at forhøre sig om?

Er der nogle ting jeg bør være forberedt på?

Jeg skulle svare på nogle spørgsmål omkring sygdomme i familien, altså alvorlige sygdomme. Og så havde han sådan et afkrydsningsskema med nogle sygdomme som enten jeg eller min mand havde. Så skulle jeg have taget blodprøver, 7 stk! og til trods for at jeg endda havde været igennem alle blodprøver og fået tjekket det hele igennem. Var også blevet scannet to gange tidligt. Så skulle jeg måles og vejes for at udregne BMI, og have tjekket urinen.
Lægen ville så også lave GU, for at mærke om min livmoder var forstørret som den skulle, og for at mærke efter en ekstra gang om der skulle være en GUL, da jeg har haft en tidligere.

Anmeld

10. juni 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

Jeg skal til første lægebesøg imorgen, hvor jeg er 9+0.

Hvad skal jeg forvente?

Er der nogle gode ting at forhøre sig om?

Er der nogle ting jeg bør være forberedt på?

vi snakkede om sygdoms historie i familien, om jeg havde nogle gener i forhold til graviditeten.
Fik en masse små hæfter med hjem omkring kost og det at være gravid.
blev vejet, skulle aflevere urin prøve og have taget blodprøve til NF.

så skulle jeg oplyse hvor jeg ville føde, og hvor jeg ville gå til jordemoder konsultationer henne

Anmeld

10. juni 2013

MsDane

Måske et dumt spørgsmål, men.. Har man sin bedre halvdel med til lægen? Eller er det først senere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.