Første lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
26 svar
1 synes godt om
10. juni 2013

CroQuis

Jeg skal til første lægebesøg imorgen, hvor jeg er 9+0.

Hvad skal jeg forvente?

Er der nogle gode ting at forhøre sig om?

Er der nogle ting jeg bør være forberedt på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

lycly

Det en god ide lige at forhøre dig om der er nogen kroniske sygdomme eller allergier i jeres familier - det bliver du spurgt om i forbindelse med vandrejournalen og jeg sad selv helt blank
Udover det sker der ikke det hele store

Anmeld

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Hvad skal jeg forvente?

Nogle læger laver en GU - min gjorde ikke, men det er rarest at være forberedt på det værste..

Anmeld

10. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

CroQuis skriver:

Hvad skal jeg forvente?

Samtale om kost og livstil. Journal skrives og der tages evt. urintest, og blodprocent. Samt ønske/valg af fødested, hvis det ikke allerede er valgt. Nogle læger laver en GU, men det er sjældent efterhånden, lader det til. 

Du får sikkert nogle papirer om kost og evt en bog/hæfte om graviditet, hvis du ikke har været afsted til en samtale før (hos min læge går man til "glad gravid" inden første lægebesøg, hvor man får taget en urinprøve og blodprocent, samt skrevet lidt info om forventet termin etc.)

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

LuLy skriver:

Det en god ide lige at forhøre dig om der er nogen kroniske sygdomme eller allergier i jeres familier - det bliver du spurgt om i forbindelse med vandrejournalen og jeg sad selv helt blank
Udover det sker der ikke det hele store

Hmm..  Nu er planen jo at holde graviditeten, indtil NF er overstået, så kan ikke liiiige forhøre mig om sygdomme. Men ved da at min mor har nogle allergier, og min far har noget med kolesterol i blodet..  

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

M (: skriver:

Nogle læger laver en GU - min gjorde ikke, men det er rarest at være forberedt på det værste..

Det får min læge ikke lov til 

Har scanningsbillede som bevis 

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Samtale om kost og livstil. Journal skrives og der tages evt. urintest, og blodprocent. Samt ønske/valg af fødested, hvis det ikke allerede er valgt. Nogle læger laver en GU, men det er sjældent efterhånden, lader det til. 

Du får sikkert nogle papirer om kost og evt en bog/hæfte om graviditet, hvis du ikke har været afsted til en samtale før (hos min læge går man til "glad gravid" inden første lægebesøg, hvor man får taget en urinprøve og blodprocent, samt skrevet lidt info om forventet termin etc.)

Nej har slet ikke været til samtale før ang graviditet. 

Går ikke ud fra at jeg skal have lavet en GU, taget urintest og BP, når jeg jo har fået alt bekræftet ved fertilitetsklinikken? Lægen kan jo læse alt de har skrevet i min journal derfra, og bør vel derfor have bekræftelse nok på graviditeten

Vedr. sygehus, kan jeg næsten umiddelbart kun vælge ét, medmindre jeg vil køre 100 km hver vej  

Anmeld

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Det får min læge ikke lov til 

Har scanningsbillede som bevis 

Hihi, så er du i hvert fald forberedt på at sige NEJ TAK! 

Anmeld

10. juni 2013

CroQuis

M (: skriver:

Hihi, så er du i hvert fald forberedt på at sige NEJ TAK! 

Hehe ja, det må jeg hellere øve mig på 

Har sgu fået nok af at folk "har rodet rundt dernede" under fertilitetsbehandlingen  Er i forvejen et meget genert menneske, så blodprøver, hjerteblink og scanningsbilleder må være nok til lægen 

Anmeld

10. juni 2013

M (:

CroQuis skriver:

Hehe ja, det må jeg hellere øve mig på 

Har sgu fået nok af at folk "har rodet rundt dernede" under fertilitetsbehandlingen  Er i forvejen et meget genert menneske, så blodprøver, hjerteblink og scanningsbilleder må være nok til lægen 

DÉT forstår jeg godt.. Jeg er heller ikke typen, der synes en GU er fedt (og har prist mig LYKKELIG for, at min læge hver gang har fundet det overflødigt! )..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.