Slut med nat spisningen, men kl. 3.40 er vel ikk morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Hyacinth

christina92 skriver:

Hun er 8½ mdr...

Hun bruger sut, men det er bestemt ikke det samme som babs

Nej, det er det jo ikke 

Har en veninde, som har en datter, der skal fravænnes amningen inden for nær fremtid. Hun tager ikke sut og det tror jeg er rigtig svært, hvis man har et barn med stort tryghedsbehov ved brystet. Men 8,5 mdr. er jo ikke så gammelt endnu, så det er nok mere i.f.t. hvad du selv kan leve med/synes er rart 

Måske går det i sig selv inden for en rum tid. Min datter(nu 2 år) blev flaskebarn da hun var 2 mdr. Hun stoppede selv med at ville tage den, da hun var 11 mdr. ca. Jeg ved godt nok ikke, om man helt kan sammenligne bryst og flaske mhp det, men nu ammer jeg min søn på knap 8 mdr. og det er stadig en enkelt gang ved 4-5 tiden engang i mellem. Det kommer også an på, hvor meget han har spist i løbet af dagen

Men jeg tager det ret afslappet i, for det giver sig selv, at amningen trappes ned, når han starter i DP. Lige nu nyder jeg bare barslen, for det "glemte" jeg lidt med min datter, fordi meget fokus lå på hendes "kunnen" m.m. Det fortryder jeg rigtig meget i dag. Tiden smutter fra en, inden man har set sig om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

christina92

Tulle28 skriver:

I min verden er det der jo drømmescenariet Min datter kommer i seng kl. 18.30/19.00 og sover til kl. 06.00. Og derimellem ammer jeg mellem 2 og 20 gange Jeg ved godt, at mange SP'ere mener, at børn kan undvære mad om natten i den alder, men det er mange timer for sådan en lille størrelse og det kommer jo også an på, hvordan hun spiser i løbet af dagen? Jeg læste en del på netsundhedsplejerske.dk med min store datter, og hun mener, at mange børn har brug for mad om natten indtil de er 1 år.

Kan du ikke prøve at give hende lidt grød inden hun kommer i seng eller give hende et "drømmemåltid" (amme eller flaske mens hun sover) kl. 23.00-ish, altså når I går i seng?

Jeg tror hvert fald vi vil prøve med lidt grød inden sengetid og inden nat babs.

Hmm... Tror hun vil blive for ked af det hvis jeg tager hende op for at amme når vi går i seng.

Vi ville jo bare gerne at hun begyndte at sove mere igennem inden jeg skal starte i skole

Anmeld

10. juni 2013

christina92

Jeg er ret sikker på at vi "babber" videre ved 4. tiden og så sover videre derefter.

Tror det er det vi får mest søvn ud af.

Tak for jeres tid!

Anmeld

10. juni 2013

charlottekri

christina92 skriver:

Jeg tror hvert fald vi vil prøve med lidt grød inden sengetid og inden nat babs.

Hmm... Tror hun vil blive for ked af det hvis jeg tager hende op for at amme når vi går i seng.

Vi ville jo bare gerne at hun begyndte at sove mere igennem inden jeg skal starte i skole

vi har haft stor succes med naturel yoghurt med frugtmos i  altså lige før sengetid

Anmeld

10. juni 2013

FrkZier

christina92 skriver:

Jeg er ret sikker på at vi "babber" videre ved 4. tiden og så sover videre derefter.

Tror det er det vi får mest søvn ud af.

Tak for jeres tid!

det tror jeg uden tvivl også jeg havde valgt at gøre hvis jeg var dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.