Slut med nat spisningen, men kl. 3.40 er vel ikk morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
14 svar
7 synes godt om
10. juni 2013

christina92

Ja vi skal stoppe med natspisningen. SP siger det på ingen måde er nødvendigt og at hun bare vågner fordi det er hyggeligt. Indtil nu har hun spist 1-2 gange og så ligger hun sig til at sove igen.

Nu bliver hun puttet mellem 19.30 og 20.30 og sover så frem til mellem 3.30 og 5 inden hun vågner igen. Jeg kan godt klare at stå op kl. 5 med hende, men kl. 4 er da ikke morgen??

hun vil ikke sove igen, er frisk som en havørn og skal det lykkedes at stoppe med mad om natten er jeg hvert fald nød til at stå op med hende.

åhh what to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

roenlund

Jeg har altid holdt på at det ikke er morgen før kl 5, hvordan du for hende til at falde i søvn igen kan jeg ik svare på da jeg har en søn der aldrig harsovet særlig godt eller særlig meget

Anmeld

10. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvor gammel er hun?? Jeg har også altid sagt at det ik er morgen før kl 5!! 

Tænker ærligt at hvis det var mig, ville jeg bare gi en lille nat bab der kl 4, hvis hun så vil sove vidre. Vh stine

Anmeld

10. juni 2013

Hyacinth

christina92 skriver:

Ja vi skal stoppe med natspisningen. SP siger det på ingen måde er nødvendigt og at hun bare vågner fordi det er hyggeligt. Indtil nu har hun spist 1-2 gange og så ligger hun sig til at sove igen.

Nu bliver hun puttet mellem 19.30 og 20.30 og sover så frem til mellem 3.30 og 5 inden hun vågner igen. Jeg kan godt klare at stå op kl. 5 med hende, men kl. 4 er da ikke morgen??

hun vil ikke sove igen, er frisk som en havørn og skal det lykkedes at stoppe med mad om natten er jeg hvert fald nød til at stå op med hende.

åhh what to do?

Jeg synes du skal gøre, hvad der føles rigtigt for dig/jer. Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men hvis det handler om ren "overlevelse" = mere søvn, ville jeg gøre, som jeg selv følte rigtigt 

Du er mor til hende og ved bedst

Du kan evt. prøve at se, om det hjælper med sut, hvis hun tage den?

Anmeld

10. juni 2013

l.kjoeller

christina92 skriver:

åhh what to do?

har du prøvet at tilbyde grød efter aftensmaden inden nat? det kan måske lige tanke maven op så hun ikke vågner p.g.a sult . held og lykke

Anmeld

10. juni 2013

christina92

StineW79 skriver:

Hvor gammel er hun?? Jeg har også altid sagt at det ik er morgen før kl 5!! 

Tænker ærligt at hvis det var mig, ville jeg bare gi en lille nat bab der kl 4, hvis hun så vil sove vidre. Vh stine

Hun er 8½ mdr. og ja det er dælme også det mest fristende!

Men SP siger at så længe hun får nat bab så sover hun ikke igennem

Anmeld

10. juni 2013

christina92

Hyacinth skriver:

Jeg synes du skal gøre, hvad der føles rigtigt for dig/jer. Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men hvis det handler om ren "overlevelse" = mere søvn, ville jeg gøre, som jeg selv følte rigtigt 

Du er mor til hende og ved bedst

Du kan evt. prøve at se, om det hjælper med sut, hvis hun tage den?

Hun er 8½ mdr...

Hun bruger sut, men det er bestemt ikke det samme som babs

Anmeld

10. juni 2013

Tulle28

christina92 skriver:

åhh what to do?

I min verden er det der jo drømmescenariet Min datter kommer i seng kl. 18.30/19.00 og sover til kl. 06.00. Og derimellem ammer jeg mellem 2 og 20 gange Jeg ved godt, at mange SP'ere mener, at børn kan undvære mad om natten i den alder, men det er mange timer for sådan en lille størrelse og det kommer jo også an på, hvordan hun spiser i løbet af dagen? Jeg læste en del på netsundhedsplejerske.dk med min store datter, og hun mener, at mange børn har brug for mad om natten indtil de er 1 år.

Kan du ikke prøve at give hende lidt grød inden hun kommer i seng eller give hende et "drømmemåltid" (amme eller flaske mens hun sover) kl. 23.00-ish, altså når I går i seng?

Anmeld

10. juni 2013

effie

christina92 skriver:

jeg ville ikke lytte til sp..

det er dit barn.

hvis en tår kl 4 får hende til at sove , så ville jeg give hende det..

og et nat amme stop er ikke garanti for at barnet sover igennen.. nogle børn er bare længe om det.. det er ganske normalt at børn ikke sover fast igennem før de er 2-3 år.

Anmeld

10. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
christina92 skriver:

Hvis det er det der ska til for at i får mest muligt søvn, så ville jeg nok bare gi en lille tår bab. Og så længe det ik er et problem for dig, så ser jeg ik problemet. Det ska nok slutte naturligt på et tidspunkt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.