Igangsættelse - hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

Jupiter

Jeg blev sat igang 38+6 pga. smerter i lænden/hele kroppen (diskusprolaps og bækkenløsning).

Fik stikpille fredag morgen, fredag eftermiddag, lørdag morgen og lørdag eftermiddag.

Søndag morgen kl. 10 fik jeg taget vandet, og fødte min datter søndag aften kl. 23.28.

Jeg havde veer med 3-4 minutters mellemrum fra fredag aften ved 18-tiden og helt frem til fødslen, og presseveerne som startede søndag aften varede ca. ½ time før hun kom ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Victoria2013

Ja det er godt nok meget forskelligt hvor lang tid det tager og hvordan ens krop reagerer... men rart at høre lidt forskellige historier, det kan jo gå på alle mulige måder.

Vi har også prøvet at forberede vores familier på at selvom vi skal møde til igangsættelse imorgen tidlig, er det altså ikke sikkert baby er der om aftenen. Håber selvfølgelig på at alt virker og det går hurtigt, men det er jo bare ikke til at vide...

Håber bare virkelig ikke på det trækker ud i flere dage, det ville jo bare være så skønt hvis det gik lidt hurtigt. Men ved godt jeg ikke skal forvente det... og det er jeg nok lidt bekymret for 

Anmeld

9. juni 2013

twinny

Jeg fik stikpille kl 10.30 mener jeg.  Og en time til halvanden efter gik mit vand. 

Kl 15.31 og 15.38 var begge drenge født. 

Jeg var en snyder, da jeg var helt lukket. Hehe. Men havde vestorm næsten fra vandet gik til jeg fødte. 

Jeg havde en fantastisk fødsel og hurtig. 

Held og lykke. 

Anmeld

9. juni 2013

TrineMine86

Kia2013 skriver:

I morgen tidlig kl. 7:30 skal jeg møde til igangsættelse og nu går jeg og tænker rigtig meget på hvordan det hele kommer til at forløbe...

Så vidt jeg har forstået skal jeg sættes igang med stikpiller, men det kan jo gå hurtigt og det kan også tage flere dage, hvilket jeg frygter lidt   Vil jo bare gerne have det 'overstået'... så kom gerne med historier, hvor lang tid tog din igangsættelse og hvor langt var du henne?

Skal lige siges jeg er 38+4 i morgen og skal sættes igang pga. for højt blodtryk (som jeg ligenu får blodtryksnedsættende piller for)...

Mit forløb er nok ikke lige drømme forløbet, men du får den alligevel 

Blev sat igang 41+4 med stikpiller, fik den 1 kl 8, fik murren i maven, mødte ind kl 16 til en ny stikpille, om aftenen fik jeg veer, de varede det meste af natten, men gik i stå, mødte ind dagen efter, fik 2 stikpiller af gangen om morgenen og 2 igen om eftermiddagen- intet at mærke.. 

På 3 dagen førsøgte de igennem stikpiller og med at prikke hul på vandet - intet skete.. 

På 4. Dagen førsøgte de igen med at tage vandet, ve drop blev sat til ved 9 tiden, veerne kom lige så stille, vandet gik kl 12 og veerne tog til, fik maks dosis ve drop og havde mange og kraftige veer, fødslen endte dog i et aks kl 21.30 da min søn sad fast 

Anmeld

9. juni 2013

L&V

Jeg blev sat igang på termin med stikpiller og hindeløsning kl 9.00 og ved 12tiden var der veer sku komme igen ved 16 tiden tror jeg det var, de syntes veerne osv var så fine så jeg sku ik ha flere stikpiller mente de men i løbet af aftenen/natten gik de over så mødte på hospitalet kl 09 igen hvor jeg fik højere dosis og hindeløsning igen veerne kom og ja de gik os så kl 21 fik jeg igen stikpiller og fik så veestorm hele natten fra 01 ca og til hun er født kl 23.12.

Det var en udmattende og hård proces for mig, bebs og mand. Så håber for alt i verdenen jeg slipper denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.