Igangsættelse - hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.421 visninger
14 svar
13 synes godt om
9. juni 2013

Victoria2013

I morgen tidlig kl. 7:30 skal jeg møde til igangsættelse og nu går jeg og tænker rigtig meget på hvordan det hele kommer til at forløbe...

Så vidt jeg har forstået skal jeg sættes igang med stikpiller, men det kan jo gå hurtigt og det kan også tage flere dage, hvilket jeg frygter lidt   Vil jo bare gerne have det 'overstået'... så kom gerne med historier, hvor lang tid tog din igangsættelse og hvor langt var du henne?

Skal lige siges jeg er 38+4 i morgen og skal sættes igang pga. for højt blodtryk (som jeg ligenu får blodtryksnedsættende piller for)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Jenny12

Jeg fik 3 stikpiller fordelt på 1½ døgn. Mit vand gik om natten i den første vé og min søn er født 2½ time efter vandafgang

Sat i gang 39+3 jeg var helt lukket og havde en livmoderhals på 3 cm og fødte 39+5

Held og lykke

Anmeld

9. juni 2013

Clisolka

Kia2013 skriver:

I morgen tidlig kl. 7:30 skal jeg møde til igangsættelse og nu går jeg og tænker rigtig meget på hvordan det hele kommer til at forløbe...

Så vidt jeg har forstået skal jeg sættes igang med stikpiller, men det kan jo gå hurtigt og det kan også tage flere dage, hvilket jeg frygter lidt   Vil jo bare gerne have det 'overstået'... så kom gerne med historier, hvor lang tid tog din igangsættelse og hvor langt var du henne?

Skal lige siges jeg er 38+4 i morgen og skal sættes igang pga. for højt blodtryk (som jeg ligenu får blodtryksnedsættende piller for)...

Jeg blev sat i gang 39+3 pga. svangerskabsdiabetes - jeg måtte ikke gå terminen ud  Jeg havde fået en laaaaaang skrækhistorie fra fødselslægen, om hvor lang tid det kunne tage med pillerne - og jeg ville blive indlagt med det samme 

Vi mødte fredag aften og JM undersøgte mig og hun kunne tage mit vand med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. 15 timer senere blev min datter taget med akut kejsersnit, da hun ikke ville ud 

Anmeld

9. juni 2013

Juliekp

Kia2013 skriver:

Jeg blev sat igang 38+3, grundet min datter var holdt op med at tage på inde i maven og ville have bedst af at komme ud.

D. 15/01-13 kl. 08 møder jeg op på Hvidovre hospital, bliver undersøgt og er i forvejen 2 cm åben, så ved 9-tiden får jeg en pille jeg skal sluge og får besked på at tage hjem igen og komme tilbage kl. 13.

Kommer tilbage kl. 13 og mellem 13.30-14.00 bliver jeg undersøgt, er 3 cm åben og får taget vandet og kørt ind på en føde stue.

Omkring kl. 17 får jeg veer. Der går ikke mange minutter før en vestorm begynder, ca 60 veer i timen. Vestormen forsatte, så omkring kl. 20 får jeg epi blokade og akupunktur, kun epi'en hjælper! 

Omkring kl. 21 får jeg presse veer (ville ikke presse til at starte med, da jeg var bange for at skide.. Ja jeg er åndssvag), men omkring 21.30 gik jeg rigtig igang og 21.58 var min prinsesse ude! 

Meget hård fødsel, men dog ikk så lang...

Anmeld

9. juni 2013

DianaRJS

Kia2013 skriver:

det er MEGET forskelligt fra person til person hvordan din krop reagere på en igangsættelse....

jeg blev sat i gang ved min den ældste, men min krop reagere ikke på det, så de tog mit vand, og gav mig ve drop allerede en dag efter jeg fik stikpiller, da lillemand SKULLE ud pga svangerskabsforgifting, hor andre faktisk selv går igang en dag efter eller samme dag hvor nogen måske kan gå op til en uge uden der er sket en disse...

Anmeld

9. juni 2013

lilledittemor

Kia2013 skriver:

Jeg fik hindeløsning d. 22. og 23... Det gjorde ingenting andet end lidt smertefulde plukveer i nogle timer.

D. 25. (40+3) tog de vandet kl. 10 og min datter er født d. 26. kl. 7.37

Anmeld

9. juni 2013

Hullabullabulla

Kia2013 skriver:

Blev sat igang 36+5 pga SSF. Fik en stikpille onsdag 18:45 - vandet går torsdag morgen 06:05 og Nicolai er født 15:20

Anmeld

9. juni 2013

AnthonsMor

Kia2013 skriver:

Jeg blev sat igang 41+5 klokken 8 om morgenen, med en pille jeg skulle sluge.. allerede klokken 10 begyndte det at rumstere i maven og klokken 11 havde jeg første ve.. men derfra tog det sp til klokken 5.48 næste morgen.. mine veer var mega kraftige, men ikke effektive!!!

Anmeld

9. juni 2013

Eliza

17 feb kl 12 fik jeg første stikpille.  (41+3)

jeg havde 2 cm livmoderhals og var HELT lukket. 

Jeg blev sendt hjem med besked om at jeg nok skulle indstille mig på at komme igen lørdag d 18 kl 9, men skulle selvfølgelig komme hvis der var noget. 

Allerede på vej ned til bilen, begyndte det at murre godt. Jeg regnede med at det bare var sådan det skulle være når nu de havde rodet godt rundt i mit kadaver. 

Det varede en time og bum så var det hele væk igen  Hm. 

og her dummer jeg mig så!! Jeg var egentlig godt træt, men tænker jo at jeg har hele aftenen/natten til at samle kræfter for jeg skal jo slet ikke føde idag 

Så jeg skipper luren til fordel for kaffe og hygge med manden. 

tja det går jo hverken værre eller bedre end at veerene kommer retur og denne gang på fuld kebab. 

Jeg går fra 6 min mellem og ned på 1,5 min i løbet af 30 min. 

Vi ringer til fg da jeg slet ikke kan holde det Ud. 

Jm i Tlf siger at hun kan høre det slet ikke er kraftige nok  Ehm what? Go hørelse??

nå men hun siger os i en meget uvenlig tone "ja så må du jo komme ind"

ej ellers tak du! 

Jeg klare den en time mere og bliver enig med mig selv om at det er tid til at komme ind og få smertelindring fra alle hyller ( mig kylling?? Det kan du lige regne med!!)

vi kommer til Hillerød, hvor vandet går på sygehusets P - plads. 

Får kæmpet mig op til fg i et anfald af ve-storm. (#%##^*!)

man er vel jo for fin til kørestol? 

Kommer op og er 6 cm åben. Woot  (Igen må jeg henvise til jm's gode hørelse)  og yderligere 10 min senere er vi på 8 cm. 

og hun siger " hov det kommer til at gå stærkt det her" 

så hun bliver til trods for at hun har fri 15 min efter ankomsten. 

20.45 fredag D 17 blev han født. 

Så fødslen tog 5 timer og der gik knap 9 timer fra første og eneste pille var lagt, til trods for at jeg var helt lukket 

ja "at fatte sig i korthed" findeS ikke på min planet 

som de andre os siger, så er det vidt forskelligt. 

Anmeld

9. juni 2013

FrkZier

Kia2013 skriver:

Okay men husk nu at bare fordi nogen har en dårlig oplevelse er det ikke sikkert du får en dårlig oplevelse!
- min igangsættelse resulterede i jeg havde veer fra onsdag kl. 10.00 og frem til fredag aften kl. 19.00 hvor de (endelig) kunne tage vandet, mine veer gav ikke nok og endte med vedrop, hvilket så resulterede i massiv vestorm fra kl. 00.00 og frem til han blev født lørdag kl 10.33..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.