Betydning af moderkagens placering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.659 visninger
14 svar
2 synes godt om
8. juni 2013

Karla

Hej piger

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det betyder, om moderkagens ligger foran eller bagved, højt eller lavt?
Fik at vide til sidste scanning, at min ligger bagtil, højt.
Kan jeg så forvente at mærke lillepigen tidligt eller sent?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

mth1987

Karla skriver:

Hej piger

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det betyder, om moderkagens ligger foran eller bagved, højt eller lavt?

Hvis den ligger ind mod ryggen mærker du hurtigere og bedre din baby, hvorimod hvis den ligger foran kan der gå lidt længere tid før du rigtig kan mærke det udefra. Jeg havde den liggende foran første gang og her anden gang ligger den ind mod ryggen. Må erkende at jeg ikk kan huske hvornår og hvor meget jeg mærkede første gang

Anmeld

8. juni 2013

mariamiss6

At din moderkage ligger højt bagude er også godt for din forestående fødsel, da det btyder at der helt sikkert er fri passage for baby. Hvis den ligger foran nedad til kan det betyde at du ikke selv må føde, fordi det kan ende i en styrtblødning vidst nok.... 

Anmeld

8. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvis den ligger foran fødselskanalen, kan du ikke føde naturligt, da det jo så er teknisk umuligt. Og ligger den foran, men højt, kan du ofte mærke barnet senere og mindre, men det har ingen betydning for fødslen. Jeg havde foranliggende, men højt oppe da jeg var gravid, og mærkede fint min søn, og tidligt. Så det er vel altid et skøn. 

Anmeld

8. juni 2013

Karla

mth1987 skriver:

Hvis den ligger ind mod ryggen mærker du hurtigere og bedre din baby, hvorimod hvis den ligger foran kan der gå lidt længere tid før du rigtig kan mærke det udefra. Jeg havde den liggende foran første gang og her anden gang ligger den ind mod ryggen. Må erkende at jeg ikk kan huske hvornår og hvor meget jeg mærkede første gang

Okay, tak for svar det er jo også mest logisk det hænger sådan sammen så håber jeg ikke der går mange uger inden jeg mærker prinsessen

Anmeld

8. juni 2013

Karla

mariamiss6 skriver:

At din moderkage ligger højt bagude er også godt for din forestående fødsel, da det btyder at der helt sikkert er fri passage for baby. Hvis den ligger foran nedad til kan det betyde at du ikke selv må føde, fordi det kan ende i en styrtblødning vidst nok.... 

Tak for svar det er jo meget heldigt, at min ligger der, hvor den gør så flytter den sig under graviditeten?

Anmeld

8. juni 2013

Karla

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis den ligger foran fødselskanalen, kan du ikke føde naturligt, da det jo så er teknisk umuligt. Og ligger den foran, men højt, kan du ofte mærke barnet senere og mindre, men det har ingen betydning for fødslen. Jeg havde foranliggende, men højt oppe da jeg var gravid, og mærkede fint min søn, og tidligt. Så det er vel altid et skøn. 

Okay, tak for svar

Anmeld

8. juni 2013

Rødhætte

Karla skriver:

Hej piger

Min lå foran og mærkede liv første gang i uge 20, men min mand kunne først mærke liv uden på min mave i uge 29.. 

Anmeld

8. juni 2013

Karla

Rødhætte skriver:

Min lå foran og mærkede liv første gang i uge 20, men min mand kunne først mærke liv uden på min mave i uge 29.. 

Tak for svar . Det var sent din mand kunne mærke det.

Anmeld

8. juni 2013

Rødhætte

Karla skriver:

Tak for svar . Det var sent din mand kunne mærke det.

Ja og fødte 7 uger efter, så han havde ikke så meget ud af graviditeten.. Men nu har han en dreng med fuldfart på hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.