Plejebarn - plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

Lone Jakobsen

hvor er det fantastisk at der findes familie som jer

jeg tror bare at i skal kontakte kommunen og høre hvordan det fungere.

jeg står lidt i en modsat situation, hvor jeg mangler en kvalificeret barnepige hjælp (kommunen har bevilliget det, men hjælper ikke med at finde nogen)

jeg kunne vildt godt tænke mig at kommunen havde en "database" med navne på kvalificerede personer som netop ønskede at hjælpe og støtte børn med lidt specielle behov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Anonym trådstarter

skrivemaskine skriver:

Jeg synes, det er rigtig dejligt at I tænker på at blive plejeforældre til et barn, der har brug for kærlighed og omsorg - det er der jo desværre mange børn, der har brug for.

Samtidig vil jeg appellere til at man generelt tænker sig virkelig godt om, om man også kan være der for barnet, når det bliver 16 år og ældre. Jeg har arbejdet med omsorgssvigtede unge og det var frygteligt at opleve, hvordan det ene svigt efter det andet havde præget - og ødelagt dem. De unge, der havde det sundeste følelsesliv og var mest velfungerende var dem, hvis plejeforældre var dybt engagerede og havde fulgt de unge, også efter at de var flyttet hjemmefra, som var det deres egne børn. 

Held og lykke 

For mig er det vigtigt at man netop følger barnet altid. Det gør helt ondt når jeg læser at man kan komme ud for at det kun er for en kortere periode man vil have barnet. For jeg vil helt sikkert knytte mig til det. Og det vil gøre ondt når man ikke havde det mere.  

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

hvor er det fantastisk at der findes familie som jer

jeg tror bare at i skal kontakte kommunen og høre hvordan det fungere.

jeg står lidt i en modsat situation, hvor jeg mangler en kvalificeret barnepige hjælp (kommunen har bevilliget det, men hjælper ikke med at finde nogen)

jeg kunne vildt godt tænke mig at kommunen havde en "database" med navne på kvalificerede personer som netop ønskede at hjælpe og støtte børn med lidt specielle behov

Det ville da være en rigtig god ide. Især hvis der er nogen forældre der siger. Hey vi har faktisk lige brug for noget hjælp, hvem kan hjælpe os. Fremfor at havne i samme situation som dig.

må jeg spørge hvorfor du har brug for hjælp?

Anmeld

9. juni 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Det ville da være en rigtig god ide. Især hvis der er nogen forældre der siger. Hey vi har faktisk lige brug for noget hjælp, hvem kan hjælpe os. Fremfor at havne i samme situation som dig.

må jeg spørge hvorfor du har brug for hjælp?

ja lige præcis

jamen spørg endelig sagen er at min mellemste søn har fået konstateret adhd. vi har flere gange prøvet at få ham passet, men efter adskellige forsøg hvor barnepigen er "rendt skrigende væk" har vi nu fundet ud af at han stiller lidt større krav til en barnepige.

vi har nu gennem kommunens paragraf 41 fået bevilliget merudgiftsydelse,  til bla. barnepige (20 timer om måneden) men hvordan finder man lige en, som man for det første tør overlade så stort et ansvar til, og for det andet en som ønsker at tilbringe tid sammen med vores søn. men især en der faktisk har de rette kvalifikationer til at styre ham, selv når han har det rigtigt skidt??

Anmeld

9. juni 2013

Lone Jakobsen

hov, ved ikke hvorfor den blev så lang

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

ja lige præcis

jamen spørg endelig sagen er at min mellemste søn har fået konstateret adhd. vi har flere gange prøvet at få ham passet, men efter adskellige forsøg hvor barnepigen er "rendt skrigende væk" har vi nu fundet ud af at han stiller lidt større krav til en barnepige.

vi har nu gennem kommunens paragraf 41 fået bevilliget merudgiftsydelse,  til bla. barnepige (20 timer om måneden) men hvordan finder man lige en, som man for det første tør overlade så stort et ansvar til, og for det andet en som ønsker at tilbringe tid sammen med vores søn. men især en der faktisk har de rette kvalifikationer til at styre ham, selv når han har det rigtigt skidt??

Det kan jeg godt se, det kræver en person som har forstand på det, g som kan tage sig godt af ham.

håber da at det vil lykkes jer at finde den hjælp. Man elsker sine børn uanset hvad men man kan odt have brug for at blive aflastet hvis der feks er et barn med ADHD. 

Anmeld

9. juni 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Det kan jeg godt se, det kræver en person som har forstand på det, g som kan tage sig godt af ham.

håber da at det vil lykkes jer at finde den hjælp. Man elsker sine børn uanset hvad men man kan odt have brug for at blive aflastet hvis der feks er et barn med ADHD. 

hos os handler det (lige nu) ikke så meget om at vi som forældre skal aflastes, men mere om at hans søskende skal ha lidt mere opmærksomhed.

når en søster eller bror har adhd, så oplever man meget at komme i anden række, fordi et barn med adhd har utroligt svært ved at vente på tur. man har som forældre også kun en hvis mængde tid, opmærksomhed og overskud, og et barn af den slags kræver bare rigtigt meget. derfor drømmer jeg virkelig om at kunne give hans søskende lidt ekstra fokus.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

hos os handler det (lige nu) ikke så meget om at vi som forældre skal aflastes, men mere om at hans søskende skal ha lidt mere opmærksomhed.

når en søster eller bror har adhd, så oplever man meget at komme i anden række, fordi et barn med adhd har utroligt svært ved at vente på tur. man har som forældre også kun en hvis mængde tid, opmærksomhed og overskud, og et barn af den slags kræver bare rigtigt meget. derfor drømmer jeg virkelig om at kunne give hans søskende lidt ekstra fokus.

På den måde. Det kan jeg godt se. Er jo også svært at give dem den opmærksomhed hvis der står et andet barn og kræver mere eller mindre det hele.

Anmeld

9. juni 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Vi har snakket lidt om det at få et plejebarn. Vi har en datter i forvejen.

det vi tænker er feks aflastning, så man har et barn hver weekend eller hver anden. Men hvad kræver det? Hvor skal man henvende sig og hvor kan man læse mere? 

Øjet har fuld forståelse for at der er en grund til at barnet måske skal i aflastning. Men samtidig ser jeg det også som en mulighed for at hjælpe en barn som måske har brug for nogle trygge personer og trygge rammer, og jeg er ikke i tvivl om vi vil kunne give et lille barn en masse kærlighed. 

kikker lige med, for jeg sidder med de samme spørgsmål, jeg har selv haft tankerne i nogle år nu... vil os så gerne hjælpe udsatte børn. 

Anmeld

10. juni 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

På den måde. Det kan jeg godt se. Er jo også svært at give dem den opmærksomhed hvis der står et andet barn og kræver mere eller mindre det hele.

ja lige præcis.

min ældste søn giver meget udtryk for at lillebror bare er super irriterende for tiden, så vi prøver virkelig at finde en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.