migræne råd søges :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

DianaRJS

christina92 skriver:

STAKKELS DIG! Øv!

Jeg kan anbefale rød sodavand, og at ligge et viskestykke i fryseren du kan tage op og ligge på panden når du kan mærke det begynder, så ligger den på panden og så ind og sove!!

På længere sigt kan jeg KLART anbefale kranio sakral, jeg har kun haft et anfald siden jeg fik det for snart 2 år siden. inden det havde jeg anfald hver 14. dag

håber du finder en løsning der virker for dig, eller at din læge ombestemmer sig!

den kolde klud er desværre afprøvet, og hjælper slet ikke lige pt

nu håber jeg bare jeg snart får at vide min læge er skiftet, for ork det her er træls ...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Bb3031

DianaRJS skriver:

er nemlig også det jeg ikke kan forstå, for jeg fik det nemlig også da jeg ventede den store....

men er self også 2 forskellige læger -.-

men som sagt er jeg igang med at skifte læge, det er bare vores kommune der er lidt langsomme da vi skal gøre det igennem dem -.-

har ikke haft andet end problemer siden jeg flyttede hertil, f.eks. mener lægen ikke mine børn er vaccineret før den ene var 2 og den anden ikke var til 5 ugers.... men begge er vaccineret i Viborg hvor jeg boede på daværende tidspunkt, og kan ejg slet ikke banke ind i hovedet på hende, selvom jeg har vaccine kortene med

men ja jeg venter tvillinger, anede faktisk slet ikke det havde så meget at sige Så blev jeg også lidt klogere...

har lige snakket med min læge og igen får jeg bare samme besked om at de ikke kan give mig noget .... og jeg er simpelthen ved at eksplodere, man kan slet ikke fungere når man får de ture :/ har jo altså også 2 dejlige drenge herhjemme der synes deres mor har været lidt kedelig... og syens jeg bestemt ikke godt om

tror jeg vil kime hende ned igen og få den henvisning, og så kan jeg jo håbe på det kan tage det værste....

mange tak

Ellers så ring til lægevagten i aften. Det har jeg tidligere gjort, fordi min egen læge også var af den mening, at jeg ingen medicin burde tage. Den mening ændrede hun heldigvis, da hun fik besked fra sygehuset om, at det måtte jeg gerne. 

Ring til din egen læge igen og bed om en henvisning til fys. og en til neurologisk afdeling, nu hvor du i følge hende selv ingen medicin må tage. Forklar at de så må kunne hjælpe dig, så du kan få den rette behandling for migrænen. 

Men jeg siger det igen - ring til lægevagten i aften og forklar. De gange jeg har gjort det, er jeg blevet mødt af en meget venligsindet læge. 

Anmeld

6. juni 2013

Bb3031

Ved godt man ikke må sige det, men kender du ikke en, som du kan få noget medicin fra? Jeg har nogle gange stået i situationer, hvor jeg ingen medicin har haft på må, da har jeg fået fra min mor eller min veninde, da de også døjer med migræne.

Anmeld

6. juni 2013

DianaRJS

Peiner skriver:

Ved godt man ikke må sige det, men kender du ikke en, som du kan få noget medicin fra? Jeg har nogle gange stået i situationer, hvor jeg ingen medicin har haft på må, da har jeg fået fra min mor eller min veninde, da de også døjer med migræne.

desværre er jeg den eneste i min familie og omgangskræds der har det :/ har det pga en skade med min øje jeg fik da jeg var 3, så desværre ikke, ville ellers være en god nød løsning :/

Anmeld

6. juni 2013

Ploffer

DianaRJS skriver:

ja jeg døjer med migræne, kaster op er lyssky og kan slet ikk være i nærheden af nogen eller noget

min læge har self fordi det er stærk medicin taget mine piller fra mig, og vil nu kun at jeg tager Panodil, desværre kan det bare ikke tage migrænen

ved den ældste jeg har fik ejg en pille til migræne som gravide godt måtte tage, men lægen nægter mig det, fordi "migræne kan jo ikke være så slemt" og hun skulle forstille sig at være læge :/:/:/

nogen der har nogle gode råd til at kunne slå den ned når nu jeg hverken må tage treo eller migrænepiller? Det er ved at tage livet af mig mere eller mindre

Prøv at tage 2 panodiler med Coca cola... Det virker på nogle... Noget med koffeinen i kombinationen med panodilerne.

God bedring

Anmeld

6. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man må også gerne få sumatriptan. 

Du skal sørme holde på,du skal have din medicin,det andet er slet ikke holdbart.

Anmeld

6. juni 2013

Susje

Jeg har døjet med migræne i mange år og har haft meget glæde af zoneterapi.
Under min graviditet blev min migræne værre, jeg har været tilknyttet Roskilde i Region Sjælland, hvor jeg fik tilbudt gratis akupunktu, hvilket jeg havde meget glæde af.
Håber virkelig du finder en løsning, det Erslev ikke til at holde ud at blive ved med at få anfald!

Anmeld

6. juni 2013

DianaRJS

Peiner skriver:

gjorde som du sagde ringede til vagtlægen som var venlig at udskrive en recept på Imigran og med en besked der lød " du burde få en anden læge da hun tydeligvis ikke ved at medicinen du plejer at få til de slemme anfald er meget værre for fostrene end din migræne medicin" han kunne se jeg havde været indlagt flere gange med anfald hvor alt mere eller mindre er gået i sort for mine øjne, så min læges vurdering har været helt hen i vejret, så nu ringer jeg til kommunen i morgen for at høre hvor langt mit lægeskift er!!!!!

tak for rådet

Anmeld

7. juni 2013

Bb3031

DianaRJS skriver:

gjorde som du sagde ringede til vagtlægen som var venlig at udskrive en recept på Imigran og med en besked der lød " du burde få en anden læge da hun tydeligvis ikke ved at medicinen du plejer at få til de slemme anfald er meget værre for fostrene end din migræne medicin" han kunne se jeg havde været indlagt flere gange med anfald hvor alt mere eller mindre er gået i sort for mine øjne, så min læges vurdering har været helt hen i vejret, så nu ringer jeg til kommunen i morgen for at høre hvor langt mit lægeskift er!!!!!

tak for rådet

Jamen det var da så lidt 

Hvor er det bare godt at høre, at du fik den hjælp du søgte. I sådanne situationer er det altså også godt at vi har lægevagter 

Håber for dig, at du snart for tildelt en ny læge. En, som tager dig og din migræne seriøst.

Anmeld

7. juni 2013

ano14316

DianaRJS skriver:

ja jeg døjer med migræne, kaster op er lyssky og kan slet ikk være i nærheden af nogen eller noget

min læge har self fordi det er stærk medicin taget mine piller fra mig, og vil nu kun at jeg tager Panodil, desværre kan det bare ikke tage migrænen

ved den ældste jeg har fik ejg en pille til migræne som gravide godt måtte tage, men lægen nægter mig det, fordi "migræne kan jo ikke være så slemt" og hun skulle forstille sig at være læge :/:/:/

nogen der har nogle gode råd til at kunne slå den ned når nu jeg hverken må tage treo eller migrænepiller? Det er ved at tage livet af mig mere eller mindre

Håber det er gået over nu... Men mørke, ro, friskluft, søvn.. evt en kop meget stærk kaffe, men det kan også forværre det.. 

resten af graviditeten, undgå kunstige sødemidler, da de kan fremkalde migræne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.