Rød rumpe hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2013

Enirt

michelledam skriver:

Hej piger.
Jeg har brug for lidt hjælp.
Isabella 2 år, er blevet utrolig rød i skridtet og hun græder når jeg vasker hende. Jeg har aldrig oplevet rød rumpe før i hendes 2 år.
Hvad gør jeg ? Skal jeg kun bruge zinksalve eller er der andet jeg skal bruge?

Min SP rådede mig til ikke at burge zinksalve, da den netop er hård ved huden mv. I stedet foreslog hun barierrecreme som man kan få på apoteket. Det er guld værd her hjemme. Det er så effektivt at jeg burger det på mig selv efter mens fordi jeg ikke kan tåle at gå med bind og bliver rød og irreteret dernede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

MorDk

michelledam skriver:

Altså de skal i våde?

Ja våde afkølede kogte klude.

Anmeld

5. juni 2013

Mother-love

Enirt skriver:

Min SP rådede mig til ikke at burge zinksalve, da den netop er hård ved huden mv. I stedet foreslog hun barierrecreme som man kan få på apoteket. Det er guld værd her hjemme. Det er så effektivt at jeg burger det på mig selv efter mens fordi jeg ikke kan tåle at gå med bind og bliver rød og irreteret dernede.

Den tror jeg da lige jeg skal prøve. Har nemlig problemet selv når jeg har haft mens.

Anmeld

5. juni 2013

Mother-love

MorDk skriver:

Ja våde afkølede kogte klude.

Okay tusinde tak. Jeg gav vagtlægen et kald for jeg opdagede hun var lidt hvid et par steder. Så jeg tænkte det helt sikkert var svamp og det troede han også. Så har lige været på løveapoteket efter noget creme til svamp.
Men nu ved jeg ihvertfald til en anden gang hvad der kan gøres.
Det er jo næsten pinligt at Isabella er 2 men jeg aner ikke hvad man gør med en rød numse
Jg har bare brugt lidt zinksalve når hun har været en smugle rød and thats it. Heheh

Anmeld

5. juni 2013

Fenja09

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella 2 år, er blevet utrolig rød i skridtet og hun græder når jeg vasker hende. Jeg har aldrig oplevet rød rumpe før i hendes 2 år.

Hvis hun er meget rød kan det skyldes svamp og så skal i en tur forbi lægen så hun kan få noget salve mod det. Herhjemme har vi aldrig brugt zinksalve men inotyol creme som fås på apoteket uden recept til ca. 60 kr. Vi fik det anbefalet af en børnelæge på Skejby. Det må kun bruges på huden så længe der ikke er gået hul.

Hvis du smører med Inotyol er det som regel væk i løbet af 3 dage, medmindre det ikke er svamp. Smør hende og lad hende gå så meget med bar rumpe som muligt.

/Fenja

Anmeld

6. juni 2013

MorDk

michelledam skriver:

Okay tusinde tak. Jeg gav vagtlægen et kald for jeg opdagede hun var lidt hvid et par steder. Så jeg tænkte det helt sikkert var svamp og det troede han også. Så har lige været på løveapoteket efter noget creme til svamp.
Men nu ved jeg ihvertfald til en anden gang hvad der kan gøres.
Det er jo næsten pinligt at Isabella er 2 men jeg aner ikke hvad man gør med en rød numse
Jg har bare brugt lidt zinksalve når hun har været en smugle rød and thats it. Heheh

Godt at høre hun er i behandling nu så. Men når man ikke står med problemet tænker man jo ikke over hvad man skal gøre. Det er meget normalt tror jeg  God bedring med hendes lille numse

Anmeld

6. juni 2013

nielsen80

michelledam skriver:

Hej piger.

Jeg ville lige tage en tur forbi lægen, hvis hun ikke har rød numse tendens ellers. Det kan være svamp, også vil kogtvandsklude faktisk forværre det. Hold området så tørt som muligt og giv det masser af luft - det hjælper næsten på alt. Men er det svamp, skal du have en receptpligtig creme for at komme det helt til livs.

Anmeld

6. juni 2013

Mother-love

nielsen80 skriver:

Jeg ville lige tage en tur forbi lægen, hvis hun ikke har rød numse tendens ellers. Det kan være svamp, også vil kogtvandsklude faktisk forværre det. Hold området så tørt som muligt og giv det masser af luft - det hjælper næsten på alt. Men er det svamp, skal du have en receptpligtig creme for at komme det helt til livs.

Jeg ringede til vagtlægen igår for da jeg havde skiftet hendevar hun lidt hvid. Og så var jeg nede og. Hente noget creme til hende. Og allerede idag er der bedring så jeg er glad for jeg kørte på døgnapoteket igår aftes .

Jeg tror simpelthen det er varmen vi har de dage her der har gjort det. Så vi har droppet bodyerne så hun ikke får trykket bleen op i skridtet.
Og ellers så får hun bare lov til at rende uden ble så meget som muligt.og ellers får hun bare en masse ekstra bleskift. Tak for svar

Anmeld

7. juni 2013

Enirt

michelledam skriver:

Den tror jeg da lige jeg skal prøve. Har nemlig problemet selv når jeg har haft mens.

Det synes jeg da du skal så, den holder længe for der skal ikke bruges ret meget af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.