Rød rumpe hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.026 visninger
18 svar
32 synes godt om
5. juni 2013

Mother-love

Hej piger.
Jeg har brug for lidt hjælp.
Isabella 2 år, er blevet utrolig rød i skridtet og hun græder når jeg vasker hende. Jeg har aldrig oplevet rød rumpe før i hendes 2 år.
Hvad gør jeg ? Skal jeg kun bruge zinksalve eller er der andet jeg skal bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

Joan ( Smallie )

Lad hende gå så meget så muligt uden ble.

Ellers kan du koge nogen bomulds klude og putte i hendes ble når du skifter hende

Anmeld

5. juni 2013

MorDk

Jeg vil råde dig til IKKE at bruge alm. Zinksalve da det er hårdt for huden. Det kan "rive" lidt og huden har svært ved at "ånde". Det kan være svært at vaske af.

Jeg sværger til: WELEDA BABYZINK (Kan købes i MATAS) Det er både forebyggende og behandler. Men OBS hun ikke har svamp! For så skal der anden behandling til. Det er SÅ godt!!!

Kogtvandsklude er også SUPER! Du river en stofble i små stykker og lægger dem i en skål. Koger noget vand og hælder vandet over kludende i skålen og lader det køle af. Det skal være helt afkølet. Så lægger du låg på. Du lægger 1-2 stykker i bleen eller på det røde område. Og skifter klud ved hvert bleskift. Bør skifte hende oftere. Lad hende også gerne have bar numse!

Anmeld

5. juni 2013

Janni.

Inotyol fra apoteket virker rigtig godt men lad være med at bruge det hvis der er sår.

Anmeld

5. juni 2013

Maja88

En masse blefrie stunder..ellers er det eneste som virker herhjemme bephantol salve

Anmeld

5. juni 2013

MorDk

Janni. skriver:

Inotyol fra apoteket virker rigtig godt men lad være med at bruge det hvis der er sår.

Det er super. Det er tjæresalve og virker! Obs det smitter af på tekstiler.

Anmeld

5. juni 2013

Isabella_mor

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella 2 år, er blevet utrolig rød i skridtet og hun græder når jeg vasker hende. Jeg har aldrig oplevet rød rumpe før i hendes 2 år.

inotyol creme. jeg SVÆRGER til det. det fikser rød mås på 0,5...

Anmeld

5. juni 2013

Diana2013

michelledam skriver:

Hej piger.

Husk også at zink salve er et produkt der skal dubbes på og må ikke smøres på

Anmeld

5. juni 2013

Mother-love

MorDk skriver:

Jeg vil råde dig til IKKE at bruge alm. Zinksalve da det er hårdt for huden. Det kan "rive" lidt og huden har svært ved at "ånde". Det kan være svært at vaske af.

Jeg sværger til: WELEDA BABYZINK (Kan købes i MATAS) Det er både forebyggende og behandler. Men OBS hun ikke har svamp! For så skal der anden behandling til. Det er SÅ godt!!!

Kogtvandsklude er også SUPER! Du river en stofble i små stykker og lægger dem i en skål. Koger noget vand og hælder vandet over kludende i skålen og lader det køle af. Det skal være helt afkølet. Så lægger du låg på. Du lægger 1-2 stykker i bleen eller på det røde område. Og skifter klud ved hvert bleskift. Bør skifte hende oftere. Lad hende også gerne have bar numse!

Altså de skal i våde?

Anmeld

5. juni 2013

Isabella_mor

michelledam skriver:

Altså de skal i våde?

ja..  

de skal ikke være sjaskvåde, men de skal være vredet op selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.