Sixpack og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2013

mommy1991

DianaRJS skriver:

ja self, men for at vedlige holde en sixpack skal man jo også træne lidt hårdere, var lidt mere det jeg tænkte

Nåå, okay.. Jamen jeg går da ikke ud fra at der er nogen der vil vedligeholde en sixpaack under en graviditet - tror heller ikke det var det ts mente  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

Kløver

emmagirl skriver:

Jeg vil egentlig ikke blande mig, bare sige at man altså GERNE må styrketræne som gravid og det bliver anbefalet!!

Hvad angår mavetræning skal man bare være obs på når mavemusklerne deler sig (så går maven op i en spids), så må man ikke træne de lige mavemuskler - men man må træne de skrå og tværliggende så længe man kan. Derudover når maven bliver stor, er det en fordel at lave dem hvor man ikke ligger ned, da det kan afklemme nogen store blodkar.

Men, styrketræning er altså rigtig godt under en graviditet for at holde din krop stærk og sund

Menes der ikke også at man må træne det man trænede inden man blev gravid, dog med brug af sund fornuft, dvs at hvis man er vant til at styrketræne må man gerne fortsætte, man må bare ikke begynde på det mens man er gravid ?

Anmeld

5. juni 2013

mommy1991

Maja84 skriver:

Menes der ikke også at man må træne det man trænede inden man blev gravid, dog med brug af sund fornuft, dvs at hvis man er vant til at styrketræne må man gerne fortsætte, man må bare ikke begynde på det mens man er gravid ?

Man må gerne begynde på det når man bliver gravid, selvfølgelig stille og roligt

Anmeld

11. juni 2013

mpr

khaleesi skriver:

I første graviditet havde jeg "kun" en flad mave, så derfor var jeg ikke urolig for dette, derfor vil jeg gerne høre nogle med erfaring.

Hvad sker der med ens mavemuskler når man bliver gravid hvis man  har sixpack? altså meget tydelige mavemuskler.

Går de fuldstændig i stykker, og bliver de mærkelige efter graviditeten?

det skal lige siges at jeg ikke er gravid, men er bekymret for hvordan det vil gå med min mave næste gang vi starter pb.

Tror du skal alliere dig med nogle prof inden for emnet hvis du vil gå efter et af de tidligere forslag med at blive ved med at træne mave muskler da man godt kan ødelægge dem hvis man ikke ved lige præcis hvad man gør. 

Men til dit spørgsmål så tror jeg ikke der sker noget i at du har sixpack for de muskler bliver jo bare slappe igen og lader maven komme frem og så kan du altid træne den op igen bagefter

Anmeld

11. juni 2013

Moma

emmagirl skriver:

Jeg vil egentlig ikke blande mig, bare sige at man altså GERNE må styrketræne som gravid og det bliver anbefalet!!

Hvad angår mavetræning skal man bare være obs på når mavemusklerne deler sig (så går maven op i en spids), så må man ikke træne de lige mavemuskler - men man må træne de skrå og tværliggende så længe man kan. Derudover når maven bliver stor, er det en fordel at lave dem hvor man ikke ligger ned, da det kan afklemme nogen store blodkar.

Men, styrketræning er altså rigtig godt under en graviditet for at holde din krop stærk og sund

Lige mine ord, man må gerne styrketræne. Skal bare lytte efter kroppens signaler, så man ikke overanstrenger sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.