Nu vi taler om kager (IGEN!!!) ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. juli 2009

Lise

Farver det der pastafarve på bordet?

Vi har en massiv oliebehandlet egetræsbordplade, og den skulle helst ikke være grøn og gul og blå efter fødselsdagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Plysbjørnen

Kan du ikke sætte noget bagepapir fast på bordet med tape eller sådan noget og så lave det på den...

Anmeld

6. juli 2009

Tynen

Det jeg havde farvede helt vildt..
Var helt grøn og rød på hænderne den dag jeg havde farvet og det kunne slet ikke vaskes ordentlig af..
Så jeg ville nok ikke tage chancen med et træbord

Anmeld

7. juli 2009

Helle30

Jeg tror simpelthen, jeg ville vælge at arbejde ved et andet bord Lise. Sådan noget farve skal vel nærmest slibes af, hvis det kommer på sådan en bordplade. Hvad med at bruge spisebordet? - med mindre det er samme historie?

- Helle

Anmeld

7. juli 2009

Lise

Helle30 skriver:

Jeg tror simpelthen, jeg ville vælge at arbejde ved et andet bord Lise. Sådan noget farve skal vel nærmest slibes af, hvis det kommer på sådan en bordplade. Hvad med at bruge spisebordet? - med mindre det er samme historie?

- Helle

Jeg er blevet enig med mig selv om at det der sugarpaste-farvning mv. må foregå på spisebordet, som er et vi alligevel gerne vil have skiftet ud (hvis det er farvet er der jo en god grund  )

Sikke et held jeg kom til at tænke på det - uha, jeg ville blive upopulær hvis jeg ødelagde bordpladen

Anmeld

7. juli 2009

linemus

Jeg ville heller ikke bruge en fin træbordplade. Puha, tænk hvis du havde multifarvet den 

Jeg brugte først vores keramiske komfur til at ælte farven ind i massen, indtil manden opdagede, at den gav sig rigtig meget. Så brugte jeg køkkenbordet (sådan noget plastiskbelagt... ved ikke hvad det hedder... ganske alm.) med fare for, at det smittede af. Men det gjorde det faktisk ikke. Heller ikke på mine hænder, selvom de var hhv. ildrøde og kulsorte, mens det stod på. Det var nemt at vaske af bagefter. Det er pastafarver af mærket Sugarflair (er det også dem, du har købt?).

Man kan også købe sådan et genbrugs-bage"papir" - bruges vist også til bolchemasse. Jeg prøvede kort på alm. bagepapir, men det skal altså ligge godt fast, når man står der og ælter.

Lige et tip: Når du arbejder med mmf'en, og den bliver lidt for hård, så giv den 10-15 sek. i mikroovnen, så er den nem at arbejde med igen.

Anmeld

7. juli 2009

Lise

linemus skriver:

Jeg ville heller ikke bruge en fin træbordplade. Puha, tænk hvis du havde multifarvet den 

Jeg brugte først vores keramiske komfur til at ælte farven ind i massen, indtil manden opdagede, at den gav sig rigtig meget. Så brugte jeg køkkenbordet (sådan noget plastiskbelagt... ved ikke hvad det hedder... ganske alm.) med fare for, at det smittede af. Men det gjorde det faktisk ikke. Heller ikke på mine hænder, selvom de var hhv. ildrøde og kulsorte, mens det stod på. Det var nemt at vaske af bagefter. Det er pastafarver af mærket Sugarflair (er det også dem, du har købt?).

Man kan også købe sådan et genbrugs-bage"papir" - bruges vist også til bolchemasse. Jeg prøvede kort på alm. bagepapir, men det skal altså ligge godt fast, når man står der og ælter.

Lige et tip: Når du arbejder med mmf'en, og den bliver lidt for hård, så giv den 10-15 sek. i mikroovnen, så er den nem at arbejde med igen.

Ja, det er sugarflair pastafarve

Tror jeg køber en dækkeserviet, eller hvad nu den hedder sådan én, af hård plast, og så ælter det derpå på spisebordet...

Line, hvornår skal vi se billeder af høns'ne?

Anmeld

7. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Ja, det farver ganske meget. min veninde, der er rigtig god til det kageri, og jeg skulle lave 2 konfirmationskager, og der blev farven æltet i på et spækbræt.

Hvis det er en stor mængde MMF, der skal farves, kan farven godt komme i inden flormelissen æltes i, ligesom med frugtfarve. Synes nemlig selv, at det kan være svært, at ælte farven i, så det bliver ensfarvet.

Anmeld

7. juli 2009

linemus

Lise skriver:

Ja, det er sugarflair pastafarve

Tror jeg køber en dækkeserviet, eller hvad nu den hedder sådan én, af hård plast, og så ælter det derpå på spisebordet...

Line, hvornår skal vi se billeder af høns'ne?

Så er den der - i fødselsdagsbilledindlægget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.