Hvornår skal man få nummer 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Ciss

Der er 23 måneder mellem vores to.

Helt perfekt i mine øjne. De har glæde af rigtig mange af de samme ting, kan lide de samme bøger, det er enkelt at finde aktiviteter som de begge synes er morsomme og så leger de fint sammen. Det er helt tydeligt for os, at de har stor glæde af hinanden, og det, synes jeg, er så vigtigt.

Både min mand og jeg har stor aldersafstand til vores søsken, og vi ønskede begge, at vores børn skulle være tættere i alder i et håb om, at de kommer til at være mere på viveau med hinanden og have flere ting fælles. Vi tænkte ca 2 max 3 år imellem. Sålangt ser det ud til at virke.

Jeg har en veninde, som bare har 13 måneder mellem sine. Det tror jeg, var rigtig hårdt, da de begge var helt små, og personlig var jeg ikke klar til at få nr to så hurtigt, men jeg tror, det vigtigste er, at man selv føler sig klar. Nogen er klar hurtigt, andre trænger nogle år, før de er klar for den næste. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Find ud af, hvad som er vigtigst for jer og stol på mavefølelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

Hvornår syntes du at man skal få nummer 2?
Hvornår har du selv fået/eller vil have nummer 2?

Håber på en MASSE svar og begrundelser

Hm synes egentligt at et par år imellem fint, men min søn er 12 uger nu og har den vildeste lyst til snart at prøve igen. Synes bare det er så fedt hvis de kan lege sammen og få noget ud af hinanden. Men tror ikke jeg orker at blive gravid med alt det der følger med når man i forvejen har en baby, så han skal lige være et års tid og være startet i vuggestue og kunne gå selv. Så er det mere overkommeligt! 

Anmeld

4. juni 2013

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar
Vi har snakket om, at smide prævention når baby er omkring et år og så tage den derfra.

Min mand og hans søster med 1 har 1,9 år i mellem dem, og har nydt meget af hinanden. Min bror og jeg derimod har ikke haft glæde af hinanden da vi var yngre, har det dog meget nu, og der er 4 år o mellem os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.