Hvornår skal man få nummer 2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
12 svar
1 synes godt om
4. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej dejlige damer

Hvornår syntes du at man skal få nummer 2?
Hvornår har du selv fået/eller vil have nummer 2?

Håber på en MASSE svar og begrundelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

B&J

Jamen det er jo op til en selv når man er klar...

jeg er ikke klar da jeg håber på elevplads, og daniel er 3år nu

så hvis jeg får elevplads ja så når han nok at blive 5-6-¨7år jeg ved jo ikke hvor lang tid det vil tage at blive gravid heller

men jeg vil da gerne have en nu men det andet er også super vigtigt

Anmeld

4. juni 2013

CarinaSB

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

vi fik nr 2 da den store var 2,5 år .. vi havde sagt at Noah selv skulle kunne spise selv, gå selv (for ikke at skulle bære rundt på 2) selv kunne komme op i auto stolen .. :) 

Anmeld

4. juni 2013

foto på lærred

Jeg ville gerne have haft at der var et par år i mellem. Hvis jeg selv kunne bestemme ville jeg gerne have haft tvillinger ved min første graviditet. Vi prøvede at få det timet med at der var to år i mellem. Desværre mistede jeg et par gange og der var derfor næsten 3 et halvt år i mellem. Det har været en fin alder. Den store var meget selvkørende, der har ikke været noget jaloxi overhoved (ved dog ikke om det har noget med alderen at gøre) Her har det i hvertfald fungeret fint med alderen mellem de to. En af de ting jeg tænkte på, da jeg gerne ville have dem tæt var også den søskende jaloxi der nogle gange kan være mellem børn hvis de er sudotvillinger. Jeg har haft et par veninder der har fortalt, at de har "konkurreret" næsten hele deres barndom/ungdom omkring en masse ting. Om det dog har noget med den tætte alder er selvfølgelig ikke til at sige. Men det var en ting vi havde med i overvejelserne.

Vi har også haft bedre overskud fordi vi kun havde 1 ble barn, et barn der sov igennem da den næste kom osv.

Men jeg synes bare, at man skal tænke på hvornår mor og far er klar til en familieforøgelse og så bare komme i gang.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer til dåb, wallstickers og foto collager.

Anmeld

4. juni 2013

lycly

Jeg synes at den optimale aldersforskel er 3-4 år Så er den store meget selvstændig og ofte blefri Der er 21 måneder imellem mine og det er lidt hårdt til tider og det bliver lidt en logistisk udfordring når den lille også skal afleveres og hentes fra institution Til gengæld er de jo næsten pseudo tvillinger og får meget glæde af hinanden senere i livet

Anmeld

4. juni 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

Når man har lyst og føler sig helt klar.

Anmeld

4. juni 2013

Kløver

Det er jo helt op til en selv, vi har 14 mdr mellem vires og er hårdt men også dejligt, vi havde svært ved den første og var hurtigt heldige 2 gang, og arbejder nu på nr 3 hvor der forhåbentligt bliver ca (+-) 2 år mellem den yngste og mellemste og 3-3.5 op til den ældste

Anmeld

4. juni 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

Tja, her kommer der til at være præcis tre år imellem. Har samme terminsdato igen. 

Tror det bliver en fin alder. Der er 2,5 år imellem min bror og jeg og vi har altid haft et godt forhold. 

Mine bonusbørn er der næsten fem år imellem og de har også haft glæde af hinanden. 

Så tror det er svært at sige en bestemt alder er bedst.

Anmeld

4. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

Vi valgte at få nr. 2 når vores første datter er omkring 3 år. Hun bliver 3 til dec og jeg skal føde til september, så det er ikke meget galt

Jeg har selv været i tvivl om hvornår det var bedst at få nr 2. Mange snakker om, at hvis der er under 2 år så bliver de som tvillinger, men over 5 så har de ikke så meget glæde af hinanden...

Tror bare man skal vælge at få nr.2 når man selv er klar... så skal resten nok klare sig selv.

Vores datter er bestemt ikke interesseret i børn der er mindre end hende selv, det ved jeg ikke om er normalt. Men det er da ikke for hendes skyld vi vælger at få nr.2 og hun skal nok få glæde af en søster, i det mindste så når de bliver lidt ældre

Anmeld

4. juni 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej dejlige damer

Det er jo helt op til dig selv hvornår du er klar igen 

Her har jeg Isabella på 2,7 år og venter lillebror med termin til september. Her er det en perfekt alder for os, netop fordi Bella er så selvkørende nu  Hun fylder 3 måneden efter min termin med lillebror 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.