vandrejournal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
10 svar
3 synes godt om
4. juni 2013

lille fnug

Så fik jeg endelig lavet vj. Synes laboranten sagde der er 3 stk papirer i men fik kun 2 med hjem. Kom til at tænke på om jeg har tabt det sidste stykke papirer. Hvor mange har i?
Synes egentlig det var en lidt tam omgang. Var først ved læge og så laborant, de fik sagt "du er jo ikke særlig langt henne" rigtig mange gange begge to
Ifølge lægen er jeg 8+2 og det er squ da dem der ville se mig i uge 8, hmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Millea

tillykke med din VJ  Jeg får min på torsdag..

er så træt af at man ikke bliver taget alvorligt af lægerne fordi man ikke er længere henne.. Min læge synte at jeg tidligst skulle komme og få vj i uge 10 (som jeg er i nu) men på alle mulige hjemmesider og i bøger står der at det er normalt at få gjort i uge 8?!

hmmmm.. Men nu har du den  Har du så bestilt tid til NF?

Anmeld

4. juni 2013

lille fnug

Millea skriver:

er så træt af at man ikke bliver taget alvorligt af lægerne fordi man ikke er længere henne.. Min læge synte at jeg tidligst skulle komme og få vj i uge 10 (som jeg er i nu) men på alle mulige hjemmesider og i bøger står der at det er normalt at få gjort i uge 8?!

Tak Jeg ringede da jeg stod med en positiv test og spurgte, hvornår vil i se mig? Og det ville de i denne uge, så jeg forstår det slet ikke, de kunne jo bare have sagt om 2 uger i stedet...

Jeg spurgte lægen om jeg selv skulle foretage mig noget, det sagde han nej til. Jeg vil blive kontaktet af sygehuset og jordmoder.
Men kan slet ikke vente til at få en scanning, det må gøre det mere virkeligt.

Læge lavede ikke en gang en gyn undersøgelse, så føler jeg mangler en ordentlig bekræftigelse på at jeg er gravid!

Anmeld

5. juni 2013

BabyDrømme23

Millea skriver:

Træls at opleve det sådan ..

Men som jeg har læst så er det almindeligt at lægen vil se en mellem uge 6-10 til første lægeundersøgelse Og jeg var i går da var jeg 9+3

Jeg blev i hvert faldt taget alvorligt af min læge synes jeg

Anmeld

5. juni 2013

BabyDrømme23

lille fnug skriver:

Tak Jeg ringede da jeg stod med en positiv test og spurgte, hvornår vil i se mig? Og det ville de i denne uge, så jeg forstår det slet ikke, de kunne jo bare have sagt om 2 uger i stedet...

Jeg spurgte lægen om jeg selv skulle foretage mig noget, det sagde han nej til. Jeg vil blive kontaktet af sygehuset og jordmoder.

Læge lavede ikke en gang en gyn undersøgelse, så føler jeg mangler en ordentlig bekræftigelse på at jeg er gravid!

Jeg fik heller ikke nogen gyn undersøgelse af min læge, så kan godt forstå dig, at du stadig ikke rigtig føler dig bekræftet i din graviditet  

Men jeg sagte at jeg var egentlig lidt bekymret fordi jeg jo næsten ingenting mærker, det forstod hun godt, men vi grinede lidt af det eller så Jeg tager det ikke så tungt  

Vælger bare at tænke at så længe jeg har det godt og ikke bløder så må det vel være godt der inde i maven  

Synes i hvert faldt hun tog mig alvorligt, fordi hun undersøgte urinen og så nogle bakterier i vandet og sukker. Så urinen blev dyrket for at se om jeg havde blærebetendelse, hvilket jeg så har fået besked på jeg ikke havde. Og på grund at det sukker i vandet så skal jeg til en fastende blodprøve i næste uge. Håber bare ikke jeg har fået sukkersyge 

Så ellers fik jeg taget blodprøver Må sige at hun er en rigtig sød læge og hun sagte om det havde været muligt endnu så ville hun have taget hjertelyd på mig, fordi som hun selv sagte så er det jo det mest fantastiske

Men ellers tillykke med VJ

Anmeld

5. juni 2013

BabyDrømme23

lille fnug skriver:

Så fik jeg endelig lavet vj. Synes laboranten sagde der er 3 stk papirer i men fik kun 2 med hjem. Kom til at tænke på om jeg har tabt det sidste stykke papirer. Hvor mange har i?
Synes egentlig det var en lidt tam omgang. Var først ved læge og så laborant, de fik sagt "du er jo ikke særlig langt henne" rigtig mange gange begge to
Ifølge lægen er jeg 8+2 og det er squ da dem der ville se mig i uge 8, hmm...

Jeg fik også kun 2 sider vandrejournal, men en side hvor graviditetsplanen står på. Måske er det den side hun taler om? Den tror jeg ikke hører med i vandrejournalen, eller det ved jeg faktisk ikke

Anmeld

5. juni 2013

Millea

BabyDrømme23 skriver:

Træls at opleve det sådan ..

Men som jeg har læst så er det almindeligt at lægen vil se en mellem uge 6-10 til første lægeundersøgelse Og jeg var i går da var jeg 9+3

Jeg blev i hvert faldt taget alvorligt af min læge synes jeg

håber også at jeg får en god oplevelse i morgen. Ellers må jeg bare gøre det til en god oplevelse.. 

Vi har termin ret tæt på hinanden (2 dage imellem) 

Anmeld

5. juni 2013

Millea

lille fnug skriver:

Har du været til sådan en tryghedsskanning eller bliver NF den første? 

Anmeld

5. juni 2013

lille fnug

Millea skriver:

Har du været til sådan en tryghedsskanning eller bliver NF den første? 

Nej det har jeg ikke. Så de næste 4 uger kan kun gå for langsom
Prøver at forholde mig til, at så længe jeg ikke bløder må det være gode tegn

Anmeld

5. juni 2013

Millea

lille fnug skriver:

Nej det har jeg ikke. Så de næste 4 uger kan kun gå for langsom
Prøver at forholde mig til, at så længe jeg ikke bløder må det være gode tegn

Ja, præcis.. Der er jo så mange der først kommer til skanning i uge 12 - og alt er jo fint.. 

Men ja kan godt forstå at det kun kan gå for langsomt.. ligefør at man ville, hvis man kunne, så bare hoppe en mdr frem i tiden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.