Hvem er stukket af med min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. juli 2009

Plysbjørnen

for jeg tvivler efterhånden på at det er hende vi får med hjem fra dagplejen hver dag... Mage til hysteriske unge skal man lede længe efter...

Som regel når vi kun lige at komme hjem fra dagpleje så starter baladen, hun skriger, vræler og er fuldstændig hysterisk... Vi prøver at gøre alt hvad hun beder om, men så bliver hun også gal over det... Hun kan komme med hendes sko og sige sko å sko å, og vi sætter os troligt ned og giver hende dem på, men så bliver hun hysterisk og skriger og sparker, siger vi nej smidder hun skoene efter os...

Hun kan komme med hendes kop og sige mæl mæl og vi tager koppen og fylder mælk i, enten slår hun kommen ud af hånden på os, eller sætter sig ned og skriger mens hun nægter at tage koppen (og nej det bliver ikke bedre af at give hende vand)...

Aftensmaden er et mareridt... 3-4 gange i løbet af et måltid smider hun gaflen efter os/hen af bordet, hvis vi ikke giver hende den igen skriger hun som en stukken gris, hvis vi meget bestemt siger til hende at det vil vi ikke have, ja så er det tallerknen eller koppen der får sig en flyvetur...

Vi har forsøgt med at snakke med hende om tingene, ja så slår hun... sætte hende ind på sofaen i 5 minutter hjælper heller ikke, det præller af som vand på en gås... Ignorerer mand hende skriger hun endnu højere hvis det da ellers er muligt...

Nogen der har gode råd for både manden og jeg er ved at gå agurk...

Betina - som snart giver op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Kaufie

Mon ikke det er en lille tiger du har dig??

Puuuha, det lyder slet ikke sjovt at hun er helt uden for rækkevidde med de ting I prøver for at gøre hende glad.

Måske er det det der er galt - at hun føler hun kan styre stemningen i jeres hjem? Måske søger hun klare grænser for hvad I vil tillade? De kan hurtigt mærke hvis man tvivler bare en anelse på sine egne meninger - konsekvens er nøgleordet i de perioder....

Jeg ved det sørme ikke - her kan vi heldigvis som regel få William til at lytte når vi sætter os ned og snakker med ham om at det er øv han ikke lige kan få sin vilje lige nu, men at vi kan finde en bog at læse i stedet. Nogen gange begynder Claus blot at læse med rolig stemme, så holder han op med at skrige - det har jeg slet ikke tålmodighed til selv.

Pøj pøj.... jeg føler med jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.