sygeplejerskepakken på VUC

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Mi&Mi

Isabella_mor skriver:

hej... jeg afslutter den pakke nu her om 19 dage.. og det der hedder 9 mdrs erhvervserfaring, er når du skal søge videregående uddannelse. og det er bare 9 mdrs erhvervserfaring. og det behøver nødvendigvis ikke at være inde for faget, jeg har jo f.eks. arbejdet i netto i 5 år og jeg er berettiget til at komme ind... fordi jeg har været et sted i 9 sammenhængende mdr.. og det eneste krav er så bare at det skal være ca de der 37 timer i gennemsnit om  ugen.. 

Så det kan du sagtens

du er velkommen til at spørge mere ind hvis der er noget du gerne vil vide om uddannelsen på VUC

Tak for svar
Så man kan godt komme ind på sygeplejerskeuddannelsen med HF enkeltfag og erhvervserfaring inden for butik?
Har ikke haft 37 timer, har desværre kun haft mulighed for 30 øvbøv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Mi&Mi

LilleChelle skriver:

Der vil du have større muligheder.

Jeg synes personligt det er så ærgerligt at de er blevet så populære de pakker der. For de giver kun adgang til at søge ind på kvote 2.

Og fordelingen er stadig kun 80/20 (75/25 få steder) på optagelserne. Dvs. at der kun er 20% ud af alle de optagne der bliver optaget på kvote 2. Det giver falske forhåbninger, fordi man ofte regner med at man har samme muligheder for at komme ind som dem der har en gymnasiel uddannelse, det har man desværre bare ikke  

Jeg vil aldrig anbefale at man tager pakkerne frem for en almindelig HF. 

Jeg ville også meget gerne tage hele HF, men har to børn, og derfor også grunden til at jeg gerne ville tage enkeltfag, så jeg kunne koncentrere mig fuldt ud om de fag jeg skulle bruge, de tager jo også noget af ens tid de små

Anmeld

3. juni 2013

Mi&Mi

Chel1992 skriver:

På VUC kan du jo gøre som du vil men du kan vælge at tage fagene fra sygepjeleskepakken og så forbinde den med de obligatoriske fag og så få dig en hel HF i stedet for kun pakken for så kan du nemlig søge via kvote 1  

Kunne godt tænke mig en fuld HF, men tror desværre jeg kommer til at tage munden for fuld hvis jeg gør det, har to små børn, og tænkte med sygeplejerskepakken, der kunne jeg nøjes med at koncentrere mig fuldt ud om de fag jeg skal bruge

Anmeld

3. juni 2013

Mutti2

simone91 skriver:

hej
Om nogle år kumne jeg godt tænke mig at udanne mig til sygeplejerske, har 9. og 10. klasse, så skal have mig en gymnasiel udannelse også..

Er pt på barsel, men ellers arbejder jeg i butik.

Tænkte så, at jeg ville tage HF enkeltfag til sygeplejerske uddannelsen, men er der så ikke noget med, at man skal have omkring 9 måneders erhvervserfaring inden for faget?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hejsa Jeg tog sygeplejerske pakken på VUC. Men uden at have erfaring inden for området Så tag en snak med dem Og følg din drøm  

Anmeld

3. juni 2013

Mi&Mi

Putte-mor skriver:

Hejsa Jeg tog sygeplejerske pakken på VUC. Men uden at have erfaring inden for området Så tag en snak med dem Og følg din drøm  

Tak for svar
Ja må nok tage en snak med dem, sygeplejerske skal jeg ihvertfald være, så må tage hvad det kræver

Anmeld

3. juni 2013

Isabella_mor

simone91 skriver:

Tak for svar
Så man kan godt komme ind på sygeplejerskeuddannelsen med HF enkeltfag og erhvervserfaring inden for butik?
Har ikke haft 37 timer, har desværre kun haft mulighed for 30 øvbøv.

Du jan komme ind på vuc ligegyldigt hvad, det er ikke bestemt af erhvervserfaringen. Men jeg syntes at du skal tage ind på den vuc du gerne vil gå på og tale med en studievejleder, eller ringe til studievalg og høre hvad dine muligheder er  

Anmeld

3. juni 2013

Mi&Mi

Isabella_mor skriver:

Du jan komme ind på vuc ligegyldigt hvad, det er ikke bestemt af erhvervserfaringen. Men jeg syntes at du skal tage ind på den vuc du gerne vil gå på og tale med en studievejleder, eller ringe til studievalg og høre hvad dine muligheder er  

Ja ved godt man kan komme ind på VUC men tænkte på selve sygeplejerskeuddannelsen
Men tager en snak med dem

Anmeld

3. juni 2013

Krussedulle

Jeg fik af vide i 2009, at det at gå hjemme på barsel også talte som erhvervserfaring!

Anmeld

3. juni 2013

mpr

simone91 skriver:

Kunne godt tænke mig en fuld HF, men tror desværre jeg kommer til at tage munden for fuld hvis jeg gør det, har to små børn, og tænkte med sygeplejerskepakken, der kunne jeg nøjes med at koncentrere mig fuldt ud om de fag jeg skal bruge

Du kan jo sagtens tage en fuld hf bare over 3 år måske når du har børn behøver du ikke lige så mange timer om ugen for at få SU på VUC, som du måske skal andre steder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.