jer der ikke er på kur, men livsstilsændring:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2013

1990h

modesty skriver:

Vi spiser meget lidt stivelse og sukker herhjemme. Vi er på ingen måder fanatiske, men vi holder det på et minimum.

Morgenmad: Frugtsalat med nødder. Havregrød.

Frokost. Her er jeg kedelig - spiser typisk rugbrød med f.eks avocado og tomat. Men en god salat er også godt, evt. med noget protein, f.eks dåsetun. Grønne bønner mætter godt og indeholder ekstremt få kalorier, så de er også gode at spæde op med.

Aftensmad: Kød og salat. Spiser vi stort set hver dag. Alternativt grønsagssuppe, linsesuppe, sammenkogt ret som f.eks chili con carne, jægergryde (som vi laver uden cockatilpølser og fløde). Vi bruger linser eller bønner i stedet for ris og pasta.

Men som sagt synes jeg at det er vigtigt ikke at være fanatisk. Så der skal også være plads til stivelse ind imellem - f.eks når vi frådser og spiser sushi. 

Hvis I skærer sodavand og søde sager ud af jeres kost, er I allerede nået rigtig langt!

Mørk chokolade (85%) eller flødeboller kan være muligheder hvis man har lyst til lidt sødt. Eller nødder eller rodfrugtchips (kan fås i Fakta og Irma for 12 kr. for en pose) hvis det skal være salt.

undskyld det sene svar.

tusind tak for dit indlæg. det var meget brugbart

jeg prøver i hvert fald at skære sodavand og slik væk fra hverdagen ..

håber jeg kan holde det..til morgen spiste jeg skyr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

StudPsyk

1990h skriver:

Ja, vi lever simpelthen for usundt her hjemme. for meget slik og for meget sodavand og jeg vil gerne begynde generelt at spise sundere så graviditets kiloerne også kan forsvinde.

jeg gider ikke diverse suppekure og nupo da jeg ammer og ikke vil risikere noget. nææh nej jeg vil igang med en livsstilsændring

jer der har ændret madvaner, vil i komme med ekspempler på hvad jeres morgenmad, middags mad, aftens mad, natmad? og mellemmåltider består af?

kram

Det er vi også begyndt på.

Du kan få et eksempel på min dag i går:

Morgenmad:
Cheasy vaniljeyoghurt med en klat light marmelade og fibersund drys

Formiddag:
En portion skyr rørt op med en skefuld hyldeblomstsaft og friske jordbær på toppen

Frokost:
en protein-"snaske"-blanding stegt på panden (hytteost, æg, skinkestrimler, portobellosvamp, cherrytomater og frisk basilikum) dertil en halv skive rugbrød

Eftermiddag:
Der fik jeg ikke noget pga. tidsmangel, men ellers evt noget frugt eller lign.

Aftensmad:
En salat bestående af salatblade, cherrytomater, agurk, portobellosvampe, tun i vand på dåse, rejer, æg, en smule feta. Med et lille skvæt balsamicoeddike.

Aftensnack:
En skive wasa kanelknækbrød

Jeg er ikke gået i noget videre kalorieunderskud, fordi jeg ammer, men har alligevel tabt 2,3 kilo siden i søndags

Anmeld

5. juni 2013

1990h

Janne T. skriver:

Det er vi også begyndt på.

Du kan få et eksempel på min dag i går:

Morgenmad:
Cheasy vaniljeyoghurt med en klat light marmelade og fibersund drys

Formiddag:
En portion skyr rørt op med en skefuld hyldeblomstsaft og friske jordbær på toppen

Frokost:
en protein-"snaske"-blanding stegt på panden (hytteost, æg, skinkestrimler, portobellosvamp, cherrytomater og frisk basilikum) dertil en halv skive rugbrød

Eftermiddag:
Der fik jeg ikke noget pga. tidsmangel, men ellers evt noget frugt eller lign.

Aftensmad:
En salat bestående af salatblade, cherrytomater, agurk, portobellosvampe, tun i vand på dåse, rejer, æg, en smule feta. Med et lille skvæt balsamicoeddike.

Aftensnack:
En skive wasa kanelknækbrød

Jeg er ikke gået i noget videre kalorieunderskud, fordi jeg ammer, men har alligevel tabt 2,3 kilo siden i søndags

det lyder super lækkert..

ej hvor godt med de kilo du har tabt..håber også jeg når at smide lidt inden jeg skal igang med træning.

i dag fik jeg morgenmad lidt sent..

men det var skyr med lidt hjemmelavet musli (mandler, havregryn og solsikke kerner).1 glas skummemælk

middags mad består af 1 skive rugbrød med magert ost.. et halvt æble og mandler..

i aften skal vi have kylling med salat .

mellemmåltider i dag bliver nok et stykke frugt..og jeg skal ha købt mig noget til aften snack..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.