jer der ikke er på kur, men livsstilsændring:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
12 svar
9 synes godt om
1. juni 2013

1990h

Ja, vi lever simpelthen for usundt her hjemme. for meget slik og for meget sodavand og jeg vil gerne begynde generelt at spise sundere så graviditets kiloerne også kan forsvinde.

jeg gider ikke diverse suppekure og nupo da jeg ammer og ikke vil risikere noget. nææh nej jeg vil igang med en livsstilsændring

jer der har ændret madvaner, vil i komme med ekspempler på hvad jeres morgenmad, middags mad, aftens mad, natmad? og mellemmåltider består af?

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2013

B&J

Morgenmad:

yoghurt med drys

knækbrød med ost

rugbrød med ost eller blødkogt æg

cornflakes havregrød eller havre gryn

Formiddag eller eftermiddag-  senaftensmad

1knækbrød eller 1 rugbrød eller en sund bolle/brød

med pålæg eller ost eller ja hvad du har lyst evt et stikke frugt til

Middagsmad:

1½-2 hele rugbrød med pålæg osv. på

Aftensmad:

1stykke kød, grønt til også max 2-3 kartofler ang. størrelse

pasta 1½-2dl

ris 1½dl

Du kan også spise pizza snegle eller pølsehorn til formiddag bare lav dem grove så der er noget der mættere

MAX 2stk frugt om dagen

man må spise alt det grøn man må

gerne nødder osv. da der er gode olier der i

og hvis du vil have lidt mayo på jamen så gør det fordi man skal ikke tage alt fra en...

men det hele af alt det her er jo også hvor meget motion man dyrker eller går osv...

giv lov at spise slik om fredagen eller lørdagen... eller hvad du har /lyst til 1gang om måned giv jer liv til at spise usundt

lad vær at lave en opbagt sovs, hvis i vil have grill mad er det jo super med masser af god salat eller hvad i har lyst til men spis med måde beder et halv stykke af det og et halv af det så man smager det hele

Anmeld

1. juni 2013

Ellie79

1990h skriver:

Ja, vi lever simpelthen for usundt her hjemme. for meget slik og for meget sodavand og jeg vil gerne begynde generelt at spise sundere så graviditets kiloerne også kan forsvinde.

jeg gider ikke diverse suppekure og nupo da jeg ammer og ikke vil risikere noget. nææh nej jeg vil igang med en livsstilsændring

jer der har ændret madvaner, vil i komme med ekspempler på hvad jeres morgenmad, middags mad, aftens mad, natmad? og mellemmåltider består af?

kram

LIge nu er jeg igang med at tabe 5- håbe 10 kg og den livstil jeg har lagt for dagen vil jeg egentlig gerne holde, dog med plads til slik og sodavand og junk engang imellem når kg er tabt.

Lige nu spiser jeg mange proteiner:

Morgenmad:

ca. 100-150 g oksekød,fisk el. kylling - en håndfuld bær, en håndfuld nødder

Middag:

Grønsager og kød

Eftermiddag:

skyr med bær

Aftensmad:

Grønsager med kød

Aftensnack når den søde tand melder sig:

Mørk 85% chokolade

Får gode fedtstoffer gennem olier og avokadoer, og drikker stadig lidt light cola(dårlig last)

Indtil videre har jeg ikke mærket sult, men i dag er det weekend og det har været en kamp da de andre smovset is og brød til grill maden

Anmeld

1. juni 2013

emsaroto

1990h skriver:

kram

Jeg spiser hjemmelavet knækbrød og frugt til mellemmåltider .. eller grønt  selvfølgelig

Drikker kun vand i løbet af dagen. 

Morgenmad spiser jeg typisk mælke produkt mad .. Müsli og cornflakes, müsli med tørret frugt og cornflakes med fisk frugt

Middagsmad spiser jeg rugbrød eller hjemmebag som kunne være speltbrød eller fulskornsboller med ost, leverpostej, kød osv .. 

Jeg spiser helt almindeligt aftensmad. 
Men jeg er bare sådan indstillet at jeg ikke gider sovs, jeg gider ikke fløde og sådan noget. Så jeg laver bare generelt "sundt" fordi jeg ikke spiser det andet. 

Så køber jeg aldrig slik eller kager hjem .. eller kiks eller sådan, jeg bager selv hvis det er. Sodavand køber jeg heller ikke, fordi jeg bare ikke rigtig kan lide det. 

Også har jeg tabt mig ved bare at ligge mine hovedmåltid på præcise tidspunkter! 

Anmeld

1. juni 2013

1990h

B&J skriver:

Morgenmad:

yoghurt med drys

knækbrød med ost

Middagsmad:

Aftensmad:

pasta 1½-2dl

ris 1½dl

Du kan også spise pizza snegle eller pølsehorn til formiddag bare lav dem grove så der er noget der mættere

MAX 2stk frugt om dagen

og hvis du vil have lidt mayo på jamen så gør det fordi man skal ikke tage alt fra en...

men det hele af alt det her er jo også hvor meget motion man dyrker eller går osv...

giv lov at spise slik om fredagen eller lørdagen... eller hvad du har /lyst til 1gang om måned giv jer liv til at spise usundt

lad vær at lave en opbagt sovs, hvis i vil have grill mad er det jo super med masser af god salat eller hvad i har lyst til men spis med måde beder et halv stykke af det og et halv af det så man smager det hele

Tusind tak det var meget brugbart

Anmeld

1. juni 2013

1990h

emsaroto skriver:

Jeg spiser hjemmelavet knækbrød og frugt til mellemmåltider .. eller grønt  selvfølgelig

Drikker kun vand i løbet af dagen. 

Morgenmad spiser jeg typisk mælke produkt mad .. Müsli og cornflakes, müsli med tørret frugt og cornflakes med fisk frugt

Middagsmad spiser jeg rugbrød eller hjemmebag som kunne være speltbrød eller fulskornsboller med ost, leverpostej, kød osv .. 

Jeg spiser helt almindeligt aftensmad. 
Men jeg er bare sådan indstillet at jeg ikke gider sovs, jeg gider ikke fløde og sådan noget. Så jeg laver bare generelt "sundt" fordi jeg ikke spiser det andet. 

Så køber jeg aldrig slik eller kager hjem .. eller kiks eller sådan, jeg bager selv hvis det er. Sodavand køber jeg heller ikke, fordi jeg bare ikke rigtig kan lide det. 

Også har jeg tabt mig ved bare at ligge mine hovedmåltid på præcise tidspunkter! 

Tusind tak for imput

Anmeld

1. juni 2013

B&J

1990h skriver:

Tusind tak det var meget brugbart

det var godt det er også 100% beder med en livsstilsændring ind slanke kur for det er jo noget man skal kunne holde og alm mad er jo mere sundt ind pulver og smager også meget beder

Anmeld

1. juni 2013

Papillon

B&J skriver:

Morgenmad:

yoghurt med drys

knækbrød med ost

Middagsmad:

Aftensmad:

pasta 1½-2dl

ris 1½dl

MAX 2stk frugt om dagen

Bliver nødt til at skrive, at det bare er et fantastisk indlæg 

Anmeld

1. juni 2013

B&J

Charliepar skriver:

Bliver nødt til at skrive, at det bare er et fantastisk indlæg 

Taaak

Anmeld

1. juni 2013

modesty

kram

Vi spiser meget lidt stivelse og sukker herhjemme. Vi er på ingen måder fanatiske, men vi holder det på et minimum.

Morgenmad: Frugtsalat med nødder. Havregrød.

Frokost. Her er jeg kedelig - spiser typisk rugbrød med f.eks avocado og tomat. Men en god salat er også godt, evt. med noget protein, f.eks dåsetun. Grønne bønner mætter godt og indeholder ekstremt få kalorier, så de er også gode at spæde op med.

Aftensmad: Kød og salat. Spiser vi stort set hver dag. Alternativt grønsagssuppe, linsesuppe, sammenkogt ret som f.eks chili con carne, jægergryde (som vi laver uden cockatilpølser og fløde). Vi bruger linser eller bønner i stedet for ris og pasta.

Men som sagt synes jeg at det er vigtigt ikke at være fanatisk. Så der skal også være plads til stivelse ind imellem - f.eks når vi frådser og spiser sushi. 

Hvis I skærer sodavand og søde sager ud af jeres kost, er I allerede nået rigtig langt!

Mørk chokolade (85%) eller flødeboller kan være muligheder hvis man har lyst til lidt sødt. Eller nødder eller rodfrugtchips (kan fås i Fakta og Irma for 12 kr. for en pose) hvis det skal være salt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.