Rabarber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Du kan bare komme an! Farmors gamle rabarberplanter fylder snart det halve af haven, så MIN udfordring er at få dem brugt. 

Jamen, så kom dog i gang, kvinde! Har di virkelig aldrig hørt om rabarbergrød med flødeskum?  Man kan kun lave for lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Janni.

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, så kom dog i gang, kvinde! Har di virkelig aldrig hørt om rabarbergrød med flødeskum?  Man kan kun lave for lidt.

Har du ikke en lækker opskrift du vil dele?

Anmeld

31. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har BRUG FOR at lave rabarbergrød og spise flødeskum til. Ellers tror jeg ikke, jeg klarer weekenden. Har så meget lyst til rabarbergrød, at det næsten føles akut, ja, nærmest livstruende.. (Gad vide, om denne tråd skulle ligge under "gravid"?       )

Men, men, men, jeg er ikke stødt på rabarber i supermarkedernes grøntafdelinger.. Er det mig, der er blind/uheldig?

Hvad siger I? Hvor køber jeg rabarber?!

Hjælp! 

Irma har gerne rabarber på frost, hvis du ikke kan finde friske 

Synes jeg har set dem i Super Brugsen, men det kan vist variere fra butik til butik. 

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Irma har gerne rabarber på frost, hvis du ikke kan finde friske 

Synes jeg har set dem i Super Brugsen, men det kan vist variere fra butik til butik. 

OK, tak for tippet! 

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Har du ikke en lækker opskrift du vil dele?

Nae, for jeg laver det bare på slump... Har aldrig tænkt over det.. Bum bum.. Jo altså, det stive/seje på stænglerne brækkes af og smides væk.. Og de skylles selvfølgelig. Så skærer jeg dem ud i 2-3 cm lange stykker. Og så i en gryde, hvor de får lov at koge, til de er dejligt møre - sammen med et solidt skvæt sukker. 

Hele tiden under omrøring, - eller skruer jeg bare ned for blusset? Kan ikke lige huske det. Efter vel ca. 10 min er den klar, og de små stængler er helt udblødte.. Så smager jeg til med sukker (eventuelt). Og vanille, hvis man er i humør til det. (Ellers kan man jo give flødeskummet vanillesmag eller lignende..)

Grøden køler af i køleskabet, hvis man da elles kan vente. Serveres med rigeligt flødeskum. (Mange foretrækker mælk eller fløde, men jeg ser ingen grund til at gå uden om flødeskum, hvis man har en undskyldning  for at spise det!)

Nej, nu er jeg jo ikke mindre sulten... 

Anmeld

31. maj 2013

Janni.

Frk. Himmelblå skriver:

Nae, for jeg laver det bare på slump... Har aldrig tænkt over det.. Bum bum.. Jo altså, det stive/seje på stænglerne brækkes af og smides væk.. Og de skylles selvfølgelig. Så skærer jeg dem ud i 2-3 cm lange stykker. Og så i en gryde, hvor de får lov at koge, til de er dejligt møre - sammen med et solidt skvæt sukker. 

Hele tiden under omrøring, - eller skruer jeg bare ned for blusset? Kan ikke lige huske det. Efter vel ca. 10 min er den klar, og de små stængler er helt udblødte.. Så smager jeg til med sukker (eventuelt). Og vanille, hvis man er i humør til det. (Ellers kan man jo give flødeskummet vanillesmag eller lignende..)

Grøden køler af i køleskabet, hvis man da elles kan vente. Serveres med rigeligt flødeskum. (Mange foretrækker mælk eller fløde, men jeg ser ingen grund til at gå uden om flødeskum, hvis man har en undskyldning  for at spise det!)

Nej, nu er jeg jo ikke mindre sulten... 

Mums Det må jeg lave en af dagene. Har så mange rabarber i haven.

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Janni. skriver:

Mums Det må jeg lave en af dagene. Har så mange rabarber i haven.

Du driller....

Anmeld

31. maj 2013

Janni.

Frk. Himmelblå skriver:

Du driller....

Vi smed dem alle ud sidste år. magtede ikke at lave noget ud af dem.

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Janni. skriver:

Vi smed dem alle ud sidste år. magtede ikke at lave noget ud af dem.

Anmeld

31. maj 2013

Kløver

Jeg har næsten lige købt et stort lækkert bundt for 20kr i rema

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.