Blive fyret 8 uger før termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ville nu alligevel prøve at ringe til din fagforening alligevel! Også tænker jeg at du ska melde dig ind igen.

Jeg mener faktisk godt de må fyre dig, hvis der er arbejds nedgang, og det sku fyres alligevel. Dog må deik andsætte en anden før x antal mdr! Vh stine

Åh altså, tak for dit råd... Jeg er helt rundt på gulvet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Pga. manglende arbejde min arbejdsgiver det?

jeg er lidt på herrens mark da det er min situation nu, og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal/ikke skal gøre....

håber der er nogle der kan hjælpe 

hvis det er grundet manglende arbejde i firmaet er der desværre ikke så meget at gøre :/

men hvis du er meldt ud af fagforening, må du på kommunen

Anmeld

30. maj 2013

aarhusmor

DianaRJS skriver:

hvis det er grundet manglende arbejde i firmaet er der desværre ikke så meget at gøre :/

men hvis du er meldt ud af fagforening, må du på kommunen

med mindre hun er i akasse

Anmeld

30. maj 2013

jydeinden

jeanne-skat skriver:

De må ikke fyre dig når du er gravid det koster dem et års løn i erstatning

hvis det IKKE er pga graviditeten men feks manglende arbejde kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle må fyre hende ..

Anmeld

30. maj 2013

Dustmuz

jeanne-skat skriver:

De må gerne fyre en kvinde, der er gravid, hvis det er pga arbejdsnedgang.

Anmeld

30. maj 2013

DianaRJS

aarhusmor skriver:

med mindre hun er i akasse

ja tror ldit jeg tænkte det som at det var det hun havde udmeldt sig fra

må være trætheden der bød ind der

Anmeld

30. maj 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Pga. manglende arbejde min arbejdsgiver det?

jeg er lidt på herrens mark da det er min situation nu, og jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal/ikke skal gøre....

håber der er nogle der kan hjælpe 

Der kan være forskelle. Men som udgangspunkt er man altså ikke fredet fordi man er gravid.

Så hvis det er pga manglende arbejde så mener jeg bestemt godt man må fyre gravide, man må bare ikke fyre gravide fordi de er gravide....  Desværre i dit tilfælde

Anmeld

30. maj 2013

ano14316

Hvis det kun er dig der er blevet fyret og der er en fornemmelse af at årsagen til at det var dig der blev valgt er at du er gravid har du en god sag... Ring til den fagforening du var i og sæt dem ind i situationen og meld dig ind igen og spørg om de vil tage din sag... Hvis du har været medlem tror jeg gerne de vil... Bemærk at det er a-kassen der r dyr fagforeningen er en lille del af det... 

Man kan godt blive fyret som gravid under en fyringsrunde men det er virksomheden det skal bevise at du ikke er valgt fordi du er gravid. Jeg er blevet fyret idet sygdom og det kan de godt fordi de lukkede en del butikker og fyret 125 ansatte.

Anmeld

30. maj 2013

L&V

jeanne-skat skriver:

Det er ikke rigtigt, de må bare ikke fyre hende fordi hun er gravid men hvis der er en anden grund som kan påvises så må de gerne på lige fod med alle andre

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er hverken i fagforening eller a kasse, da vi mente det var en god ide at melde mig ud

er der nogle der ved hvad jeg skal gøre nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.