Kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hun har ikke krav på at vide hvorfor!!
Hvis hun ønsker det, kan sygehuset lave en skriftlig bekræftelse på, at du har været til undersøgelse med dato og tidspunkt, men uden yderligere information.
Hvis en kommunal sagsbehandler ringer til en sygehusafdeling, så må de ikke engang bekræfte, at du har et forløb der, men de kan rette skriftlig henvendelse og bede om aktindsigt.

Hvis hun fx spørger hvem jeg er gravid med osv hvordan skal jeg så forholde mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Måske følger de dig tæt netop fordi du er en enlig mor og de vil være sikker på du får den rigtige hjælp i tilfælde af at du får et barn mere? Det bliver jo ikke nemmere at være enlig mor når du får endnu et barn.

Jeg synes det er helt i orden at din sagsbehandler blander sig. Der må jo være en grund til det.

De skal ikke følge mig på nogenmåder. Har aldrig haft brug for hjælp udover min kh

Anmeld

29. maj 2013

IT-nørd

Anonym skriver:

De skal ikke følge mig på nogenmåder. Har aldrig haft brug for hjælp udover min kh

Så har du jo intet at være bange for 

Det er selvfølgeligt træls at de skal blande sig, men tag det ikke tungt og spil med.

Anmeld

29. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis hun fx spørger hvem jeg er gravid med osv hvordan skal jeg så forholde mig?

Så siger du til hende, at hvis der er noget helbredsmæssigt relevant, hun mener at have krav på at vide, så kan hun kontakte din læge.
(Du skal skrive under på, at hun må indhente oplysninger fra diverse instanser, det ved jeg ikke, om du allerede har gjort?).
Dette vil formentligt afholde hende fra at gøre yderligere, og der går også gerne et par uger, før hun har papirerne, det er en nedprioriteret opgave i sundhedssystemet.
Tavshedspligt eller ej - du skal ikke tvinges til at fortælle, at du er gravid, du må fortælle folk det i den rækkefølge, du har lyst til, og hvis hun får papirerne og giver udtryk for, at hun ved det og vil diskutere det med dig - så sig til hende, at det ønsker du ikke at tale med hende om, og at din helbredssituation indtil videre ikke har relevans for dit forløb i kommunen.
Ergo: Vær myndig overfor hende og kend dine rettigheder, det kan godt være, at hun er sagsbehandler, men det giver hende ikke ret til at overtræde dine grænser!
Held og lykke.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Så siger du til hende, at hvis der er noget helbredsmæssigt relevant, hun mener at have krav på at vide, så kan hun kontakte din læge.
(Du skal skrive under på, at hun må indhente oplysninger fra diverse instanser, det ved jeg ikke, om du allerede har gjort?).
Dette vil formentligt afholde hende fra at gøre yderligere, og der går også gerne et par uger, før hun har papirerne, det er en nedprioriteret opgave i sundhedssystemet.
Tavshedspligt eller ej - du skal ikke tvinges til at fortælle, at du er gravid, du må fortælle folk det i den rækkefølge, du har lyst til, og hvis hun får papirerne og giver udtryk for, at hun ved det og vil diskutere det med dig - så sig til hende, at det ønsker du ikke at tale med hende om, og at din helbredssituation indtil videre ikke har relevans for dit forløb i kommunen.
Ergo: Vær myndig overfor hende og kend dine rettigheder, det kan godt være, at hun er sagsbehandler, men det giver hende ikke ret til at overtræde dine grænser!
Held og lykke.

Tusind tak for dit svar.. Ved ærligtalt ikke om hun er min sagsbehandler faktisk hun står bare for den gruppe jeg er i i jobcenteret. Men jeg gad godt at vil hvad mine rettigheder er og hvad jeg har ret til osv. Gid eg kunne finde en som dig som bisidder

Anmeld

29. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

De er din arbejdsgiver så samme regler som hvis du arbejdede med x antal uger førend termin skal de vide det...

de har ikke krav på at vide hvorfor du skal have fri faktisk... det eneste de skal vide er at du skal have fri den og den dag.. hvorfor må de faktisk ikke spørge dig om...

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

De er din arbejdsgiver så samme regler som hvis du arbejdede med x antal uger førend termin skal de vide det...

de har ikke krav på at vide hvorfor du skal have fri faktisk... det eneste de skal vide er at du skal have fri den og den dag.. hvorfor må de faktisk ikke spørge dig om...

Sidder virkelig nu og bliver sur/ked af det jeg sagde jeg havde ondt i maven og derfor skulle på sygehuset jeg siger Aalborg sygehus hvor hun så igen spørger hvilket alt om det er nord eller syd som om hun skulle køre bagefter mig..

Anmeld

29. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Sidder virkelig nu og bliver sur/ked af det jeg sagde jeg havde ondt i maven og derfor skulle på sygehuset jeg siger Aalborg sygehus hvor hun så igen spørger hvilket alt om det er nord eller syd som om hun skulle køre bagefter mig..

kender det kun alt for godt med den slags medarbejdere...

det er så synd for tror virkelig der er nogle gode imellem der gør jobbet fordi de gerne vil hjælpe...

men man får bare en rigtig dum opfattelse af "kommunen" generelt når det oftest er den slags mennesker man støder på...

hvis du er medlem af en fagforening så tag dem med på råd...

og ellers find en fagforening og bed om råd... når du er på KH kan du nogen steder få nedsættelse i betaling af kontigent og også i nogen tilfælde være medlem gratis til du igen får job..

har selv haft fat i HK mht kontakt med kommunen... og faktisk også snakket med fagforeningen omkring a-kassen selvom begge var HK det var lidt en sjov reaktion men de kunne sagtens følge mig og hjalp mig faktisk med at få svar

Anmeld

29. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar.. Ved ærligtalt ikke om hun er min sagsbehandler faktisk hun står bare for den gruppe jeg er i i jobcenteret. Men jeg gad godt at vil hvad mine rettigheder er og hvad jeg har ret til osv. Gid eg kunne finde en som dig som bisidder

Uuuuuh, hende gad jeg godt få fingrene i.....
Hvis hun ikke engang er din sagsbehandler har hun SLET ikke krav på at vide noget som helst, så skal hun udfylde den jobfunktion, hun er sat til i Jobcentret, og det går jeg ud fra er at ruste dig bedst muligt til at søge job???

Den der kommentar "om hun skulle køre bagefter dig" - den er så grænseoverskridende, og det skal du overhovedet ikke finde dig i.

Hvis hun så meget som nærmer sig en lignende kommentar næste gang - så synes jeg, at du skal svare hende: Lad os få fat i din overordnede og spørge, om du kan få fri til at køre efter mig, eller om det er noget, der ligger langt udover dine beføjelser??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.