Kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
18 svar
12 synes godt om
29. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvad har de egentlig krav på at vide og hvad har de ikke..
Jeg er enlig mor og på kh jeg går på VUC noget der hedder fvu indtil jeg til aug. Så på sosu grundforløbet. - jeg har lige fundet ud af jeg er gravid igen og har vært kaldt på sygehuset 3/4 gange grundet jeg har taget noget medicin fra en hudlæge som man ikke må blive gravid på, så de følger mig tæt.. Jeg måtte derfor blive nødtil at tage før fri en dag pga. Sygehus besøg og ringer så og siger til min sagsbehandler at jeg skal til en samtale på sygehuset. Hun direkte udspørger mig hvorfor hvordan osv. Jeg måtte jo lyve. Jeg synes ikke jeg vil dele det med hende før min familie.. Mit spørgsmål er så når jeg på et tidspunkt jo skal fortælle det hvor meget rager så egentlig dem. Føler mig krænket efter den episode, fordi man er på kh har man vel også krav på et privat liv...

På forhånd tak (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg er enlig mor og på kh jeg går på VUC noget der hedder fvu indtil jeg til aug. Så på sosu grundforløbet. - jeg har lige fundet ud af jeg er gravid igen og har vært kaldt på sygehuset 3/4 gange grundet jeg har taget noget medicin fra en hudlæge som man ikke må blive gravid på, så de følger mig tæt.. Jeg måtte derfor blive nødtil at tage før fri en dag pga. Sygehus besøg og ringer så og siger til min sagsbehandler at jeg skal til en samtale på sygehuset. Hun direkte udspørger mig hvorfor hvordan osv. Jeg måtte jo lyve. Jeg synes ikke jeg vil dele det med hende før min familie.. Mit spørgsmål er så når jeg på et tidspunkt jo skal fortælle det hvor meget rager så egentlig dem. Føler mig krænket efter den episode, fordi man er på kh har man vel også krav på et privat liv...

På forhånd tak (:

Jeg tror desværre at når man får hjælp fra kommunen (på KH) så "ejer" de en, dvs. de har krav på at vide alt... (altså nødvendige ting, ikke hvad du spiser til aftensmad)

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg tror desværre at når man får hjælp fra kommunen (på KH) så "ejer" de en, dvs. de har krav på at vide alt... (altså nødvendige ting, ikke hvad du spiser til aftensmad)

Kan det virkelig passe /:

Anmeld

29. maj 2013

B&J

Det er jo klart hun spørger dig, det er jo igennem hende du får dine penge, og du skal have fri ja ergo skal de jo vide hvorfor.... jeg havde nok valgt at sige jeg skal til lægen fordi muligheden er jeg er gravid og at du har fået noget medicin som man ikke må tage når man er gravid osv osv.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det er jo klart hun spørger dig, det er jo igennem hende du får dine penge, og du skal have fri ja ergo skal de jo vide hvorfor.... jeg havde nok valgt at sige jeg skal til lægen fordi muligheden er jeg er gravid og at du har fået noget medicin som man ikke må tage når man er gravid osv osv.

Vil på ingeniører ud med det endnu!

Anmeld

29. maj 2013

gonefishing

Kan det virkelig passe /:

ja. det er lidt som, "du får penge af os, og vi ejer din mås". Det er også derfor man f.eks. skal skrive XX antal ansøgninger pr måned ellers får man ikke udbetalt KH. Og de er kun blevet mere obs, efter at de skal ha en masse penge i kassen og ikke lige alle på KH er lige så ærlige som andre

Jeg var engang på KH da jeg gik fra en uddannelse til en anden med et par måneders pause, de skulle vide alt, fra om jeg havde en kæreste (havde ikke børn på det tidspunkt), om han spiste hos mig, hvor tit vi sov sammen, om han lagde penge til min husholdning, hvad jeg lavede, og hvad jeg ikke lavede.

Anmeld

29. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Vil på ingeniører ud med det endnu!

jamen hun har jo tavshedspligt så hun siger det jo ikke til alle, du kunne jo også bare sige du skulle på sygehuset fordi du har fået nogle piller og lægen er tvivl om de er gode for dig.. en lille løg er det så.. men hun har stadig ret til at spørge hvad du skal.

Anmeld

29. maj 2013

Nemesis

du kan jo bare sige det er til kontrol med understellet...så er den ikke længere.

Det kan jo være alt fra blødningsforstyrrelser, celleforandringer og en hel masse andet.

spørger hun mere ind til det, ville jeg nok sige, at det er privat men at hun kan få en kopi af indkaldelsen fra sygehuset, hvis det er for at have dokumentation.

Anmeld

29. maj 2013

Rockertand

Anonym skriver:

På forhånd tak (:

Hun har ikke krav på at vide hvorfor!!
Hvis hun ønsker det, kan sygehuset lave en skriftlig bekræftelse på, at du har været til undersøgelse med dato og tidspunkt, men uden yderligere information.
Hvis en kommunal sagsbehandler ringer til en sygehusafdeling, så må de ikke engang bekræfte, at du har et forløb der, men de kan rette skriftlig henvendelse og bede om aktindsigt.

Anmeld

29. maj 2013

IT-nørd

Anonym skriver:

På forhånd tak (:

Måske følger de dig tæt netop fordi du er en enlig mor og de vil være sikker på du får den rigtige hjælp i tilfælde af at du får et barn mere? Det bliver jo ikke nemmere at være enlig mor når du får endnu et barn.

Jeg synes det er helt i orden at din sagsbehandler blander sig. Der må jo være en grund til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.