hvordan går det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
14 svar
9 synes godt om
29. maj 2013

BigHope13

ja hvordan går det jer herinde i terminsgruppen, ??
har i nogle skavanker med graviditeten eller køre det bare derude af som det skal?
er der nogen af jer som har været til en ekstra kønsscanning og ved hvad i venter jer??
kom frit frem med alt om jeres graviditet og andet hvis det lyster

har går det ok, døjer med ryg og bækken smerter, men ellers er vi ved godt mod.
Vi har fået at vide at vi skal have en lille dreng
MD står snart for døren, vi har fået en tid fredag den 7 juni, hvor jeg er 18+6 uger henne

kæmpe kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Karla

BigHope13 skriver:

ja hvordan går det jer herinde i terminsgruppen, ??
har i nogle skavanker med graviditeten eller køre det bare derude af som det skal?
er der nogen af jer som har været til en ekstra kønsscanning og ved hvad i venter jer??
kom frit frem med alt om jeres graviditet og andet hvis det lyster

har går det ok, døjer med ryg og bækken smerter, men ellers er vi ved godt mod.
Vi har fået at vide at vi skal have en lille dreng
MD står snart for døren, vi har fået en tid fredag den 7 juni, hvor jeg er 18+6 uger henne

kæmpe kram herfra

Jeg er 13+6 i dag. Og har det fantastisk stort set ingen kvalme mere, og jeg kan holde mig vågen fra morgen til aften uden at føle jeg er ved at omkomme af træthed jeg har i denne uge haft lidt menstruationssmerter, der kommer og går. Men tror det skyldes at jeg har overanstrengt mig en smule, da ugen har stået på flytning.
Jeg skal til 1. jordemoderundersøgelse på mandag, og til en hjertescanning på onsdag. Derudover har jeg bestilt tid til en kønsscanning d. 12. juni. Og MD er d. 12. juli.
Men mærker ikke til så mange gener, og nyder det virkelig!

Anmeld

30. maj 2013

BigHope13

Karla skriver:

Jeg er 13+6 i dag. Og har det fantastisk stort set ingen kvalme mere, og jeg kan holde mig vågen fra morgen til aften uden at føle jeg er ved at omkomme af træthed jeg har i denne uge haft lidt menstruationssmerter, der kommer og går. Men tror det skyldes at jeg har overanstrengt mig en smule, da ugen har stået på flytning.
Jeg skal til 1. jordemoderundersøgelse på mandag, og til en hjertescanning på onsdag. Derudover har jeg bestilt tid til en kønsscanning d. 12. juni. Og MD er d. 12. juli.
Men mærker ikke til så mange gener, og nyder det virkelig!

åh hvor lyder det bare fantastisk det er sådan en spændende tid lige nu synes jeg. Ja mens smerterne kan sagtens skyldes lidt overanstrengelse, sådan har jeg det også til tider.
Lyder lækkert med flytning

jubii kønsscanning, der jo heller ikke så længe til mere, har du selv en fornemmelse af hvad der gemmer sig ?
har var vi begge sikre på det blev en dreng, ville dog blive glad for begge dele selvfølgelig, men vi havde bare sådan en fornemmelse af det blev en lille dreng, og det gør det sørme også

hvornår har du termin?

Anmeld

30. maj 2013

Karla

BigHope13 skriver:

åh hvor lyder det bare fantastisk det er sådan en spændende tid lige nu synes jeg. Ja mens smerterne kan sagtens skyldes lidt overanstrengelse, sådan har jeg det også til tider.
Lyder lækkert med flytning

jubii kønsscanning, der jo heller ikke så længe til mere, har du selv en fornemmelse af hvad der gemmer sig ?
har var vi begge sikre på det blev en dreng, ville dog blive glad for begge dele selvfølgelig, men vi havde bare sådan en fornemmelse af det blev en lille dreng, og det gør det sørme også

hvornår har du termin?

Ja, det er en rigtig spændende tid og synes også tiden er begyndt at gå meget hurtigere nu! godt at vide, at jeg ikke er den eneste der oplever det. Kan også mærke det er blevet bedre efter en dag med total afslapning

Nej, det er lige om lidt vi skal til kønsscanning. Jeg glæder mig SÅ meget! tror det bliver endnu lettere at forholde sig til det, når jeg kan sige han eller hun
Åh det er svært synes jeg. Min fornemmelse siger, at det er en lille dreng der gemmer sig, men ved ikke hvorfor jeg har den fornemmelse manden har ingen fornemmelse overhovedet, og hele min svigerfamilie er overbevist om det er en pige. Jeg kommer altid til at sige ham, og min svigermor siger hende så spændende hvad det er der gemmer sig derinde.
Dejligt at jeres fornemmelser holdt stik, og skønt med en lille dreng jeg tror det bliver lidt svært for mig at vænne mig til at sige hun/hende, hvis det viser sig det er en pige. Har været så sikker på det er en dreng, men jer i ugen kom jeg så lige i tanke om, at det ved jeg jo ikke endnu

Jeg har termin d. 29. november. Hvornår har du?

Anmeld

30. maj 2013

BigHope13

Karla skriver:

Ja, det er en rigtig spændende tid og synes også tiden er begyndt at gå meget hurtigere nu! godt at vide, at jeg ikke er den eneste der oplever det. Kan også mærke det er blevet bedre efter en dag med total afslapning

Nej, det er lige om lidt vi skal til kønsscanning. Jeg glæder mig SÅ meget! tror det bliver endnu lettere at forholde sig til det, når jeg kan sige han eller hun
Åh det er svært synes jeg. Min fornemmelse siger, at det er en lille dreng der gemmer sig, men ved ikke hvorfor jeg har den fornemmelse manden har ingen fornemmelse overhovedet, og hele min svigerfamilie er overbevist om det er en pige. Jeg kommer altid til at sige ham, og min svigermor siger hende så spændende hvad det er der gemmer sig derinde.
Dejligt at jeres fornemmelser holdt stik, og skønt med en lille dreng jeg tror det bliver lidt svært for mig at vænne mig til at sige hun/hende, hvis det viser sig det er en pige. Har været så sikker på det er en dreng, men jer i ugen kom jeg så lige i tanke om, at det ved jeg jo ikke endnu

Jeg har termin d. 29. november. Hvornår har du?

ja det går nemlig rigtig hurtigt, og det bare så skønt, men er sikker på vi synes tiden er dræbende langsom de sidste par uger før fødslen

dejligt du kan mærke afslapningen virker, det jo skønt.

ja det er da lige om lidt, åh det bliver spændende,
Her var der kun to som troede på det blev en pige, resten af familie og omgangskreds sagde en dreng, men det var mest pga min graviditet. Har ikke haft kvalme eller andre gener i forbindelse med graviditeten, og derfor mener alle at det var en dreng

hah ja sådan havde jeg det også, og det jo slet ikke fordi jeg ikke ønsker en pige, det bare mærkeligt at man går og siger han/ham og så skal man sige hun istedet,

jeg har termin 2 november så vi ligger lige i hver sin ende af mdr. det bliver en hel fantastisk vinter i år. Glæder mig sådan til at holde jul med bassen for første gang

Anmeld

30. maj 2013

Karla

BigHope13 skriver:

ja det går nemlig rigtig hurtigt, og det bare så skønt, men er sikker på vi synes tiden er dræbende langsom de sidste par uger før fødslen

dejligt du kan mærke afslapningen virker, det jo skønt.

ja det er da lige om lidt, åh det bliver spændende,
Her var der kun to som troede på det blev en pige, resten af familie og omgangskreds sagde en dreng, men det var mest pga min graviditet. Har ikke haft kvalme eller andre gener i forbindelse med graviditeten, og derfor mener alle at det var en dreng

hah ja sådan havde jeg det også, og det jo slet ikke fordi jeg ikke ønsker en pige, det bare mærkeligt at man går og siger han/ham og så skal man sige hun istedet,

jeg har termin 2 november så vi ligger lige i hver sin ende af mdr. det bliver en hel fantastisk vinter i år. Glæder mig sådan til at holde jul med bassen for første gang

Ja, jeg tror også nok tiden skal komme til at gå rigtig langsomt til sidst. men der er alligevel ikke lang tid til november, når man tænker over det

Det er nok også defor jeg hælder mest til en dreng. Jeg har haft kvalme, men ikke vildt meget, og det har bare været en lille smule, når jeg har haft det. Det har kun været trætheden der har været meget slem. Og så har jeg drømt nogle gange, at det var en dreng

Nej bestemt ikke. En pige ville også være helt fantastisk. Bare det er en sund og rask lille bebs der kommer, så er jeg lykkelig men det er bare det med at ændre på vaner, det er ikke så let

Ja, så er det lige i hver sin ende af måneden. Spændende hvornår de melder deres ankomst min læge er meget overbevist om, at jeg ikke går helt til termin. Min mor har også født 2, 3 og 4 uger før termin. Så spændende om han får ret
Ja, jeg glæder mig også helt vildt! Det bliver så skønt at have den lille med til jul.

Anmeld

30. maj 2013

BigHope13

Karla skriver:

Ja, jeg tror også nok tiden skal komme til at gå rigtig langsomt til sidst. men der er alligevel ikke lang tid til november, når man tænker over det

Det er nok også defor jeg hælder mest til en dreng. Jeg har haft kvalme, men ikke vildt meget, og det har bare været en lille smule, når jeg har haft det. Det har kun været trætheden der har været meget slem. Og så har jeg drømt nogle gange, at det var en dreng

Nej bestemt ikke. En pige ville også være helt fantastisk. Bare det er en sund og rask lille bebs der kommer, så er jeg lykkelig men det er bare det med at ændre på vaner, det er ikke så let

Ja, så er det lige i hver sin ende af måneden. Spændende hvornår de melder deres ankomst min læge er meget overbevist om, at jeg ikke går helt til termin. Min mor har også født 2, 3 og 4 uger før termin. Så spændende om han får ret
Ja, jeg glæder mig også helt vildt! Det bliver så skønt at have den lille med til jul.

jeg synes altid sommeren går så stærkt, og bander det normalt langt væk, men i år nyder jeg virkelig at den ene uge bare tager den anden
nej der er faktisk ikke så længe til november mere, snart har jeg kun 5 mdr til termin SKØNT

ja jeg har også oplevet kvalme, men kun hvis jeg ikke overholdt mine spisetider, eller hvis jeg af gammel vane spiser chokolade det kan jeg bare ikke have mere
og har også haft nogle drømme både at jeg så det var en dreng til scanningen, og at det var en dreng ved fødslen lidt skægt, mon det har noget at sige.

ja vaner er svære at lave om på hehe, men glæder mig til at høre hvad der gemmer sig inde i maven,

åh hvor spændende hvis du følger din mors fodspor, kan være vi kommer til at ligge tæt alligevel

Anmeld

30. maj 2013

Karla

Dobbelt

Anmeld

30. maj 2013

Karla

BigHope13 skriver:

jeg synes altid sommeren går så stærkt, og bander det normalt langt væk, men i år nyder jeg virkelig at den ene uge bare tager den anden
nej der er faktisk ikke så længe til november mere, snart har jeg kun 5 mdr til termin SKØNT

ja jeg har også oplevet kvalme, men kun hvis jeg ikke overholdt mine spisetider, eller hvis jeg af gammel vane spiser chokolade det kan jeg bare ikke have mere
og har også haft nogle drømme både at jeg så det var en dreng til scanningen, og at det var en dreng ved fødslen lidt skægt, mon det har noget at sige.

ja vaner er svære at lave om på hehe, men glæder mig til at høre hvad der gemmer sig inde i maven,

åh hvor spændende hvis du følger din mors fodspor, kan være vi kommer til at ligge tæt alligevel

Ja, det synes jeg også er skønt. Lige nu er det rigtig skønt at sommeren går så hurtigt
Dejligt! 5 måneder er altså heller ikke meget når man tænker over det

Ja mit har også mest været hvis jeg har været sulten, eller hvis jeg har drukket for hurtigt, eller hvis jeg har drukket sodavand. Kan slet ikke klare brus mere men det er også godt nok, sodavand gør jo ikke noget at mangle, det samme med chokolade

Ja, jeg ved ikke med de drømme. Synes det er underligt at man så detaljeret kan drømme, at det er en dreng. Det må jo være et eller andet i underbevidstheden der gør det men nu må jeg lige se om mit holder stik

Ja, hvis du går lidt over, og jeg lidt før, så kommer det alligevel til at være ret tæt

Anmeld

30. maj 2013

sulo

Jeg vil absolut ikke sige at det har kørt gnidningsfrit, var igennem to indlæggelser i uge 8-9 der i blandt en galdeblæreoperation hvor der derefter opstod komplikationer i form af indre blødninger, det blev til to ture i narkose, en fandens masse smertestillende medicin (morfin ovs).

Så jeg har naturligvis været p.... nervøs for om jeg skulle arbortere igen efter den omgang, har været til 2 ekstra scanninger efter den omgang og NF og bettefisen har det fint af hvad de kan se indtil vidre.

Men er stadig noget urolig for om han/hun har taget skade af det på langt sigt.

Jeg går stadig med "av av" efter operationen, det irriterer mig noget ikke at kunne lave alt det jeg plejer og kunne komme igang med at svømme igen.

Til NF blev jeg rykket 2 dage frem til d.26/11, så jeg er 14+2 i dag, til samme scanning fandt de ud af at navlestrengen går skævt ind i moderkagen, fik af vide at jeg skulle regne med ikke at få et 5 kg barn og de fra uge 20 ved MD d. 8/7 vil scanne mig ca hver 5 uge for at se hvordan bettefisen vokser, samt at højst sansynligt alle scanninger fra nu af skal foretages af en læge

Min første jordmoder samtale bliver først d. 27/6 når jeg er 18+2, hurra for lange vente tider

Vi har ikke tænkt os at skulle til en ekstra kønsscanning, vi mener godt at vi kan vente de 2 ekstra uger til vi alligevel skel til MD, det virker som om at folk omkring os har mere travlt med at få kønnet af vide end vi har, især den kommende mormor

Men min søster og jeg er overbevidst om at det bliver en dreng, ved min sidste graviditet i efteråret, havde jeg en klar fornemmelse af at vi ikke fik brug for drengenavne og nu har jeg det modsat.

Ved min graviditet i efteråret havde jeg nogle meget kraftige symptomer som brystspændinger og kvalme, men nåede kun til 7+4, denne gang har jeg også haft brystspændingerne men ikke så kraftige og jo tak kvalme, uge 6-7 tilbragte jeg kun på sofaen, den er ikke væk endnu, især ikke hvis der går lang tid mellem måltiderne, men er aftagende.

Og jeg er begyndt at bule midt på, en del enda, er begyndt at kigge efter vente tøj

Puha det blev lidt langt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.