Hvor rent taler jeres børn på 3 år??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.855 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. juli 2009

lonemus

Jeg er lidt nysgerrig for at vide, hvor rent børn i 3-års alderen egentlig skal kunne tale.
Kan jeres udtale alle ord perfekt og taler de meget tydeligt og klart??

Min datter, som fylder 3 år i næste måned, forstår alt og kan sige alt, og hun snakker rigtig meget. Hun har dog svært ved at sige f og nogle gange v - det kommer lidt an på ordet.
Man kan sagtens føre en samtale med hende, nogle ord kan dog være svære at forstå - dog mest for andre, som ikke taler med hende dagligt.

I dag kom en pige på snart 3 i vuggestuen over og talte med mig..hende havde jeg svært ved at forstå.....hun talte ikke tydeligt.
Omvendt har jeg mødt nogle deroppe, som taler meget tydeligt!!

Hvor tydeligt taler jeres??
Det skal siges, at min datter begyndte først at snakke rigtigt og sige alle ord, da hun var 2 år og 8 mdr......det må da osse betyde lidt!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er lidt nysgerrig for at vide, hvor rent børn i 3-års alderen egentlig skal kunne tale.
Kan jeres udtale alle ord perfekt og taler de meget tydeligt og klart??

Min datter, som fylder 3 år i næste måned, forstår alt og kan sige alt, og hun snakker rigtig meget. Hun har dog svært ved at sige f og nogle gange v - det kommer lidt an på ordet.
Man kan sagtens føre en samtale med hende, nogle ord kan dog være svære at forstå - dog mest for andre, som ikke taler med hende dagligt.

I dag kom en pige på snart 3 i vuggestuen over og talte med mig..hende havde jeg svært ved at forstå.....hun talte ikke tydeligt.
Omvendt har jeg mødt nogle deroppe, som taler meget tydeligt!!

Hvor tydeligt taler jeres??
Det skal siges, at min datter begyndte først at snakke rigtigt og sige alle ord, da hun var 2 år og 8 mdr......det må da osse betyde lidt!

Lone

Puha. Jesse har selvfølgelig snakket længe, men det er faktisk først de sidste 2½ mdr han har snakket rent. Og det er kommet efter han er startet i bh. Og nej han taler ikke 100% rent, da han stadig tåger rundt i han/hun og jeg/mig. Men han er fuld forståelig i talen. Så han har været 3 år og  2-3 mdr f'ør det er okay.

Anmeld

12. juli 2009

Mor.sander

Min datter talte fuldstændigt rent da hun var 3 år gammel, men hun var også hurtigt til at tale, have et årforråd som en på 18 mdr. da hun var 11 mdr.

Min søn derimod talte først rent da han var 4 år, men han begynde også først at tale da han var 18 mdr.

Min mands datter talte rent da hun var mellem 2½ og 3 år..

Vores nabos datter der lige er blevet 4 år, taler stadigvæk ikke helt rent.

Jeg tro at det er meget inviduelt fra barn til barn

Anmeld

12. juli 2009

Honningblomst

Ingen af mine har talt rent da de var 3 år...de har og havde alle et kæmpe ordforråd og meget udviklet begrebsverden, men hekt rent og perfekt talte de først da de var 5 år og efter lidt hjølp fra talepædagog---konrad har det på samme måde som de store så det er bare sådan det er...de små er først begyndt at tale sent og Jeppe var heææer ikke hurtig til det.
Knus Eva.

Anmeld

14. juli 2009

Heidi.

Hmm.. Phillipa taler ikke decideret rent 100%, men så godt som.. Hun sløser en lille smule med ordene nogle gange, men ellers så er hun faktisk ret god. Hun taler i lange sætninger. Det var lidt det samme med Frederikke..

Kh Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.