En træt mor !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Bøge

l.kjoeller skriver:

vi oplevede det samme og fandt ud af det var fordi hendes mave var for aktiv om natten(ikke at hun lavede i bleen men den arbejdede for meget. vi gjorde derfor det at hun spiste fast føde indtil efter middag og om eftermiddagen gav vi flaske. så passede det med hun kunne spise godt af aftensmaden uden at maven var for aktiv om natten. nu ved jeg ikke hvordan jeres kostrytme er ??? men kan have noget med det at gøre

Han får en flaske om morgen også får han fast fødre også får han aften flaske inden han bliver lagt i seng også diæt han sin nat flaske kl 12 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

l.kjoeller

Bøge skriver:

Han får en flaske om morgen også får han fast fødre også får han aften flaske inden han bliver lagt i seng også diæt han sin nat flaske kl 12 

måske i skulle i prøve at give morgen flaske til eftermiddag og så grød til morgenmad? så giver det lidt ro i maven op til nat så aftensmaden ikke overstimulerer maven

Anmeld

30. maj 2013

HeidiØ

Bøge skriver:

Det er sådan lidt gråd , men det lyder som han drømmer , kan ik finde ud af hvorfor han gør det , for han har lukket øjne når jeg kommer ind til ham 

Okay ja - det vil nok komme lidt on and off - her går det heldigvis den rigtige vej, så der er klart lys forude.. før eller siden!

Anmeld

2. juni 2013

Bøge

l.kjoeller skriver:

måske i skulle i prøve at give morgen flaske til eftermiddag og så grød til morgenmad? så giver det lidt ro i maven op til nat så aftensmaden ikke overstimulerer maven

jeg giver ham helst gerne morgen flaske for han vågner melle halv5-5 om morgen og der står jeg ik og laver grød til , for sådan et morgemenneske er jeg desværre ik , og hvis han ik får sin aften til 12 så vågner han konstant fordi han er sulten , så bliver nød til at give ham den , så få han sin nat flaske kl 12 

Anmeld

2. juni 2013

Bøge

HeidiØ skriver:

Okay ja - det vil nok komme lidt on and off - her går det heldigvis den rigtige vej, så der er klart lys forude.. før eller siden!

Håber meget på bedring 

Anmeld

2. juni 2013

bonanza

Hej.

Begge mine børn gjorde det samme i den alder,så fik jeg et godt råd fra sundhedssygeplejesken : prøv at svøbe dit barn i et tyndt blødt lagen, det virkede så godt og jeg fik min natte søvn igen

Er han også ked af det når han ligger ned og leger? Og når han sover lur om dagen? Så kan det jo godt være noget væske i ørene

Du kan prøve at sætte et par bøger under sengen i hoved enden så han kommer lidt op med hovedet, det kan jo godt være noget med ørene( har selv 2 øre børn)

Du kan også prøve at flytte sengen et andet sted hen, tænde/slukke lidt lys?

Det var lige det jeg kunne komme i tanke om.

Anmeld

2. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil til enhver tid anbefale en tur til lægen for at udelukke om det er noget med ørene. Det lyder meget som vores dreng og vi fandt lidt sent ud af at det var ørene. 

Men det kan selvfølgelig også være han er i en periode hvor han har brug for ekstra tryghed 

Anmeld

2. juni 2013

Nessie

Vores søn var over 2 1/2 år inden han sov igennem, og det er hårdt, men man vænner sig også til det.

Vi prøvede at lægge en masse sutter i sengen, så han selv kunne finde én, og det hjalp lidt.

Senere var det fordi han ville have vand, og så købte vi nogle kopper med låg og sugerør, så han selv kunne tage vand om natten, og det hjalp også en del.

Men ellers så drømmer han rigtig meget, og har meget mareridt, og døjede også en del med natteskræk de første par år.

Nogle gange finder man en løsning, men andre gange tror jeg bare at man må acceptere at det er sådan lige præcis dét barn er, og så trøste sig med at det går over på et tidspunkt 

Anmeld

2. juni 2013

LilleChelle

Jeg er lykkelig lige pt. 

Min søn på 7 måneder har sovet 10 og 11 timer i streg de sidste to nætter - *Hoppende smiley* 

Men ellers har han ikke sovet igennem siden han var 1,5 måned. Det har været alt fra 1-10 opvågninger. Og det er smadder hårdt  
Jeg ved ikke hvad du skal gøre :/ 

Her har jeg været 'hård' og sige han får mælk en gang fra 11-2 (Det er forskelligt hvornår han vågner) - i samråd med SP. Og så får han mælk igen mellem 6 og 7.30 når han vågner. Og får så grød når han beder om det. Ca. 1 time efter mælken. 

Et tip mht. grød. Lav en stor portion, så er der grød til nogle dage, og det skal bare varmes i microovnen  

Anmeld

2. juni 2013

charlottekri

Jeg fik faktisk at vide af Sp nu her at det er meget normalt at de vågner nogle gange om natten, da de faktisk er bevidste om hvornår deres søvnrytme skifter, altså de forskellige stadier af søvnen. Som voksne sover vi bare videre når vi skifter stadie, men det gør børn ikke, så der er nok desværre ikke så meget at gøre ved det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.