Hjælp til naturligt ammestop efter 1 måneds amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

lycly

l.kjoeller skriver:

ja. det gjorde jeg af flere årsager

Okay det er nemlig også min plan. Må prøve det i morgen - hvor længe bør der gå før jeg bør gå til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

lycly

michelledam skriver:

Jeg havde ikke nok mælk til Isabella omkring kl 14 var jeg tømt og der kom ikke noget før om natten igen. Da hun var 3 uger valgte jeg at stoppe helt. Men selvom jeg ikke havde nok til hende fik jeg stadig meget spændte og hårde bryster så fik nogle piller til at stoppe mælken. Og når mine bryster var ulidelige spændte trykkede jeg en smugle ud. Og kunne hurtigt mærke at mine bryster blev mindre og mindre spændte og efter en uge havde jeg ikke mere mælk.

Så jeg ville give lægen et ring og få nogle af de piller.

Okay har bare læst at det er bedst hvis man kan gøre det naturligt fordi der er forskellige bivirkninger ved de piller :/

Anmeld

28. maj 2013

Mother-love

LuLy skriver:

Okay har bare læst at det er bedst hvis man kan gøre det naturligt fordi der er forskellige bivirkninger ved de piller :/

Okay. Jeg mærkede ingen bivirkninger men man skal jo klart gøre hvad man føler bedst for

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Okay det er nemlig også min plan. Må prøve det i morgen - hvor længe bør der gå før jeg bør gå til lægen?

bare hvis det bliver til gene for dig. de kan være noget ømme til at starte med men skulle gerne hjælpe efter et par dage

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Jeg tog en stram sports bh på og trappede ned over et par dage. Så var det væk 

Anmeld

28. maj 2013

Maja88

LuLy skriver:

Vil helst gerne gøre det naturligt for at undgå eventuelle bivirkninger ved en ammestop pille.

Men hvis jeg skal malke ud i badet skal jeg gå i bad 5 gange om dagen :/

Du skal ikkr malke ud.. bare lige massere når presset er størst

Anmeld

28. maj 2013

Kløver

Min produktion var så lav jeg kunne stoppe meget hurtigt, malkede kun ud når jeg virkelig trængte, og så kun til toppen var taget, havde dog længe hvor jeg havde mælk og meget spændte bryster, hvor mælken ikke løb ud, og derfor stoppede udmajningen, og så gik det med tiden i sig selv, masserede dog brysterne, for at få knuder væk, når de blev alt for spændte

Anmeld

28. maj 2013

simone_jacobsen

LuLy skriver:

PPrøPrøPrøvaatJeg har valgt af forskellige årsager at opgive amningen. Det har været en meget svær beslutning så jeg har ikke brug for kommentarer vedr. dette valg.

Har til gengæld brug for hjælp, råd og erfaringer omkring naturligt ammestop. Jeg startede søndag aften med nedtrapning og han får nu flaske ved de fleste måltider. Nogen gange ammer jeg først og tilbyder flaske bagefter og ellers så malker jeg lidt ud når brysterne bliver hårde.
Men de bliver meget hårde og der går ikke lang tid før de igen er hårde. Hvor lang tid går der før produktionen er nedsat? Hvordan gjorde I?

Prøv at gøre det samme som ved for meget mælk. Jeg havde aaalt for meget mælk og jeg lavede en såkal ammeblokade. Det gør MØG ondt men nedsætter produktion.. Lad vær at pumpe, amme eller andet på brystet så længe du kan, gerne 8-12 timer, når du så virkelig ikke kan holde det ud mere så ammer eller pumper du og langsomt bliver produktionen af mælk nedtrappet.

Håber det hjælper.
Og du skal da lige have en bl.a. for at stå frem med navn, det var der mange andre der IKKE ville have gjort.

Anmeld

29. maj 2013

lycly

simone_jacobsen skriver:

Prøv at gøre det samme som ved for meget mælk. Jeg havde aaalt for meget mælk og jeg lavede en såkal ammeblokade. Det gør MØG ondt men nedsætter produktion.. Lad vær at pumpe, amme eller andet på brystet så længe du kan, gerne 8-12 timer, når du så virkelig ikke kan holde det ud mere så ammer eller pumper du og langsomt bliver produktionen af mælk nedtrappet.

Håber det hjælper.
Og du skal da lige have en bl.a. for at stå frem med navn, det var der mange andre der IKKE ville have gjort.

Så jeg skal intet gøre i så mange timer som muligt og skal jeg så amme/pumpe et fuldt måltid og til de er tomme eller kun lige tage toppen?

Og tak for krammet, synes det er ærgerligt at det er så tabu belagt, så måske jeg kan inspirere andre til også at være lidt åben omkring det og ikke gemme sig

Anmeld

29. maj 2013

simone_jacobsen

LuLy skriver:

Så jeg skal intet gøre i så mange timer som muligt og skal jeg så amme/pumpe et fuldt måltid og til de er tomme eller kun lige tage toppen?

Og tak for krammet, synes det er ærgerligt at det er så tabu belagt, så måske jeg kan inspirere andre til også at være lidt åben omkring det og ikke gemme sig

Lige præcis. Hold id så længe du kan og så ville jeg nok bare tage toppe... Det virkede i hvertfald her med at sænke produktionen af mælk, på 1 dag ovenikøbet.

Ja det er virkelig et tabu emne. Det er som om at man skal undskylde for hele verden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.