Hjælp til naturligt ammestop efter 1 måneds amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.181 visninger
20 svar
1 synes godt om
28. maj 2013

lycly

Jeg har valgt af forskellige årsager at opgive amningen. Det har været en meget svær beslutning så jeg har ikke brug for kommentarer vedr. dette valg.

Har til gengæld brug for hjælp, råd og erfaringer omkring naturligt ammestop. Jeg startede søndag aften med nedtrapning og han får nu flaske ved de fleste måltider. Nogen gange ammer jeg først og tilbyder flaske bagefter og ellers så malker jeg lidt ud når brysterne bliver hårde.
Men de bliver meget hårde og der går ikke lang tid før de igen er hårde. Hvor lang tid går der før produktionen er nedsat? Hvordan gjorde I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Maja88

LuLy skriver:

Jeg har valgt af forskellige årsager at opgive amningen. Det har været en meget svær beslutning så jeg har ikke brug for kommentarer vedr. dette valg.

Har til gengæld brug for hjælp, råd og erfaringer omkring naturligt ammestop. Jeg startede søndag aften med nedtrapning og han får nu flaske ved de fleste måltider. Nogen gange ammer jeg først og tilbyder flaske bagefter og ellers så malker jeg lidt ud når brysterne bliver hårde.
Men de bliver meget hårde og der går ikke lang tid før de igen er hårde. Hvor lang tid går der før produktionen er nedsat? Hvordan gjorde I?

hvad med en mælkestop pille???

eller ikke am.. men tag lige det værste tryg i buseren ved at massere

Anmeld

28. maj 2013

lycly

Maja88 skriver:

hvad med en mælkestop pille???

eller ikke am.. men tag lige det værste tryg i buseren ved at massere

Vil helst gerne gøre det naturligt for at undgå eventuelle bivirkninger ved en ammestop pille.

Men hvis jeg skal malke ud i badet skal jeg gå i bad 5 gange om dagen :/

Anmeld

28. maj 2013

nielsen80

Har ikke helt personlige erfaring, men tænker når du malker ud, skal du lade være med at malke i bund, men tag toppen så du undgår forstoppet mælkegange. Brysterne vil blive lidt hårde, men de må ikke gøre decideret ondt og føles knudret, så skal du pumpe toppen af, så de igen er smertefri. Pumper du i bund, risikerer du at stimulere din mælkeproduktion endnu mere. Jo mere mælk du fjerner, jo mere tror din krop du skal producere.

Anmeld

28. maj 2013

Enirt

Det jeg gjorde var at jeg tog et måltid væk af gangen og så ammede jeg ham om morgen for at tage nattens spændinger. Dine bryster vil blive spændte et par dage det kan du ikke undgå. Men jo mere du stimulere, ved udmalkning og amning jo længere tid tager det at få produktion til at gå i stå.

Jeg gjorde det på en uge og havde også kun ammet i en måned. Jeg havde en dag med mange brystspændinger og det var det. Det du kan gøre under bruseren er at massere dem så de bliver lidt bløde, men ikke for meget for det stimulere også og så bliver de bare endnu mere hårde (taler af erfaring)

Ellers så prøv at google ammestop, det gjorde jeg.

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

jeg pumpede ud til det ikke gjorde ondt men ikke til de var tømte . så kom der mindre og mindre og efter en uge ca var det slut- meeeen klemmer man kan man altid få lidt ud. kan jeg stadig efter 1 år jeg stoppede i øvrigt også efter ca 5 uger

Anmeld

28. maj 2013

lycly

l.kjoeller skriver:

jeg pumpede ud til det ikke gjorde ondt men ikke til de var tømte . så kom der mindre og mindre og efter en uge ca var det slut- meeeen klemmer man kan man altid få lidt ud. kan jeg stadig efter 1 år jeg stoppede i øvrigt også efter ca 5 uger

Gik du bare fra at amme og så stoppe fra den ene dag til den anden og så gøre det med at malke lidt ud?

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Gik du bare fra at amme og så stoppe fra den ene dag til den anden og så gøre det med at malke lidt ud?

ja. det gjorde jeg af flere årsager

Anmeld

28. maj 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

ville jeg prøve - og hvis det ikke går skal du have noget ved lægen til det så ikke du får betændelse osv

Anmeld

28. maj 2013

Mother-love

Jeg havde ikke nok mælk til Isabella omkring kl 14 var jeg tømt og der kom ikke noget før om natten igen. Da hun var 3 uger valgte jeg at stoppe helt. Men selvom jeg ikke havde nok til hende fik jeg stadig meget spændte og hårde bryster så fik nogle piller til at stoppe mælken. Og når mine bryster var ulidelige spændte trykkede jeg en smugle ud. Og kunne hurtigt mærke at mine bryster blev mindre og mindre spændte og efter en uge havde jeg ikke mere mælk.

Så jeg ville give lægen et ring og få nogle af de piller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.