Anna-jonas skriver:
Jeg overvejer også at melde mig ud af arbejdsmarkedet, da vi har en hjerneskadet datter, og jeg simeplthen ikke magter hele det cirkus om tabt arbejdsfortjeneste, ansøgninger, bede om fri til div. undersøgelser med hende. Desuden har jeg haft en svær depression tidligere som var fremprovokeret p.g.a stress på arbejde (er sygeplejerske). Så naturligvis er jeg bange for at blive syg igen, for det kan vores lille familie ikke holde til.
Men hvordan gør man lige??? Altså når mit fradrag overdrages til min mand.................så får han jo mere udbetalt. Men er der andet man skal tænke på???
Mette mor til 3.
I sin enkelthed går du bare på told og skat og sætter din underskrift på at han skal have dit fradrag, og så siger du dit arbejde op...
Men selvfølgelig er det mere kompleks end det, for man skal jo være sikker på at i kan få det til at løbe rundt hjemme ved jer... Sæt dig ned og lav et budgetskema, med hvad i har af udgifter... Og se ud fra det hvordan det ser ud... Men du skal huske at gøre dig overvejelser om hvorvidt du vil have at børnene skal være 100 % hjemme ved dig eller om den ene skal i institution...
Du skal huske at når du ikke arbejde er der ikke udgifter til transport, fagforening/a-kasse osv...
Jeg har hentet meget god viden og gode råd på denne side: www.housewife.dk
Op top linien i den ene side er der noget der hedder husholdningsskole, der er der en E-bog om økonomi, den havde jeg meget glæde af at læse...
Anmeld