Økonomi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Stepmom87

Vi klarer os rimeligt. Vi har to børn at forsørge og de mangler intet. Min mand tjener så rimelig godt og jeg ender på SU fra næste måned (Uden SU-lån). Vi har ca. 4500kr at hygge os for hver måned + til uforudsete udgifter og det er når alt det faste er betalt og så er der også lagt penge fra til mad.

Nu hvor jeg er på barsel får jeg 300kr mindre i måneden end jeg gør når jeg kommer på SU.

Hver 3. måned har vi jo så børnechecken til ekstra hygge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

3xM

lige pt. har jeg alene ingen indtægt. jeg overgår til kh / sygedagpenge...

manden sørger for det hele i øjeblikket, aner ikke hvad vi har i rådighed kun hans brutto og den vil jeg ikke ud med i off. forum-men mangler bestemt ingen ting og vi har 2 biler, 2 unger + den ene i maven og hund og hus...

vi har så vi ikke bekymre os...

Anmeld

9. juli 2010

Plysbjørnen

MorCamilla skriver:

Hejsa..

Jeg er bare lidt nyskerrig, hvordan får I det til at hænge sammen hjemme hos jer, økonomisk, når den ene af jer eller begge går hjemme?? Hvis jeg må spørge??
Jeg er pt på sygedagpenge pga en operation først i feb. 08 som ikke gik helt som ventet, går med metal stænger i hånden nu, så udsigten på sygedagpenge er lang endnu..

Vi får det til at hænge sammen fint, både fordi at Kasper har et rigtig godt betalt job, men lige så meget fordi at vi har købe et "billigt" hus, for 2½ år siden, vi gir kun 2700 i "husleje"/afbetaling, fordi vi har lavet det over et 30 års lån..
Det hjælper self. også lidt at vi får forhøjet børnepenge til Mikkel hver 3. måned (pga. det medicin han skal have, turene frem og tilbage til Viborg sygehus pga kontrol af hans hjerne)
Så alt i alt, lever vi fint synes jeg, men vi kunne nu også godt have brugt en ekstra fuld løn, men det kan man vel altid..

Knus fra Camilla..

Du skriver din mand har et godt betalt job... Det var måske en mulighed at gå på skattekontoret og få overskrevet dit fradag til ham (hvis i da ellers er gift)...  Det betyder godt nok at du ikke har noget fradrag, men i får mere ud af hans høje løn...

Jeg er ikke hjemmegående (uden egen indkomst) endnu, men har planer om at blive det herfra Januar...

For os vil det være et spørgsmål om at skulle tæring efter næring... De beregninger jeg har lavet er uden nogen former for tilskud, men det tror jeg godt vi kan få...

Hvis du har nogen spørgsmål bare skriv løs...

Knus Betina

Anmeld

16. august 2010

anna-jonas

BetinaTrold skriver:

Du skriver din mand har et godt betalt job... Det var måske en mulighed at gå på skattekontoret og få overskrevet dit fradag til ham (hvis i da ellers er gift)...  Det betyder godt nok at du ikke har noget fradrag, men i får mere ud af hans høje løn...

Jeg er ikke hjemmegående (uden egen indkomst) endnu, men har planer om at blive det herfra Januar...

For os vil det være et spørgsmål om at skulle tæring efter næring... De beregninger jeg har lavet er uden nogen former for tilskud, men det tror jeg godt vi kan få...

Hvis du har nogen spørgsmål bare skriv løs...

Knus Betina

Jeg overvejer også at melde mig ud af arbejdsmarkedet, da vi har en hjerneskadet datter, og jeg simeplthen ikke magter hele det cirkus om tabt arbejdsfortjeneste, ansøgninger, bede om fri til div. undersøgelser med hende. Desuden har jeg haft en svær depression tidligere som var fremprovokeret p.g.a stress på arbejde (er sygeplejerske). Så naturligvis er jeg bange for at blive syg igen, for det kan vores lille familie ikke holde til.

Men hvordan gør man lige??? Altså når mit fradrag overdrages til min mand.................så får han jo mere udbetalt. Men er der andet man skal tænke på???

Mette mor til 3.

Anmeld

16. august 2010

Plysbjørnen

Anna-jonas skriver:

Jeg overvejer også at melde mig ud af arbejdsmarkedet, da vi har en hjerneskadet datter, og jeg simeplthen ikke magter hele det cirkus om tabt arbejdsfortjeneste, ansøgninger, bede om fri til div. undersøgelser med hende. Desuden har jeg haft en svær depression tidligere som var fremprovokeret p.g.a stress på arbejde (er sygeplejerske). Så naturligvis er jeg bange for at blive syg igen, for det kan vores lille familie ikke holde til.

Men hvordan gør man lige??? Altså når mit fradrag overdrages til min mand.................så får han jo mere udbetalt. Men er der andet man skal tænke på???

Mette mor til 3.

I sin enkelthed går du bare på told og skat og sætter din underskrift på at han skal have dit fradrag, og så siger du dit arbejde op...

Men selvfølgelig er det mere kompleks end det, for man skal jo være sikker på at i kan få det til at løbe rundt hjemme ved jer... Sæt dig ned og lav et budgetskema, med hvad i har af udgifter... Og se ud fra det hvordan det ser ud... Men du skal huske at gøre dig overvejelser om hvorvidt du vil have at børnene skal være 100 % hjemme ved dig eller om den ene skal i institution... 

Du skal huske at når du ikke arbejde er der ikke udgifter til transport, fagforening/a-kasse osv...

Jeg har hentet meget god viden og gode råd på denne side: www.housewife.dk

Op top linien i den ene side er der noget der hedder husholdningsskole, der er der en E-bog om økonomi, den havde jeg meget glæde af at læse...

Anmeld

29. august 2010

mortilflere

Anna-jonas skriver:

Mette mor til 3.

Du skal søge alt det du kan , og det skal du ikke selv rode med syghuset har en sociael rådgiver der kan hjælpe med det lægerne ik kan

og det eneste du selv skal gøre er at ringe og sige du vil søge det

Og hvis du vil klage over noget så sig til jeg har desværre en del erfaring på det område

Jeg går hjemme på pension efter en trafikulykke i 1994.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.