Økonomi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.920 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg er bare lidt nyskerrig, hvordan får I det til at hænge sammen hjemme hos jer, økonomisk, når den ene af jer eller begge går hjemme?? Hvis jeg må spørge??
Jeg er pt på sygedagpenge pga en operation først i feb. 08 som ikke gik helt som ventet, går med metal stænger i hånden nu, så udsigten på sygedagpenge er lang endnu..

Vi får det til at hænge sammen fint, både fordi at Kasper har et rigtig godt betalt job, men lige så meget fordi at vi har købe et "billigt" hus, for 2½ år siden, vi gir kun 2700 i "husleje"/afbetaling, fordi vi har lavet det over et 30 års lån..
Det hjælper self. også lidt at vi får forhøjet børnepenge til Mikkel hver 3. måned (pga. det medicin han skal have, turene frem og tilbage til Viborg sygehus pga kontrol af hans hjerne)
Så alt i alt, lever vi fint synes jeg, men vi kunne nu også godt have brugt en ekstra fuld løn, men det kan man vel altid..:$

Knus fra Camilla..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2008

MUTT3

Jeg får revalidering (det er en meget laaang historie) og gemalen har sig et rigtig godt job, lønnen inden for hans fag er pænt oppe, og gemalen selv, er den af fodfolkene som ikke arbejder akort, der får højest løn, i lige det firma. Deres løn er så rimelig jævn i forhold til ligende firmaer, til gengæld har medarbejderne det meget bedre end andre stedder, og vi vil altså helere leve lidt smådt, og aå have sådan at hvis vi har brug for at gemalen tager en fridag til noget, som entlig er... det gør man ikke.... som fx en heldagtur i sommerland, så kan han det helt uden problemer, det er også meget rare at få en far og gemal hjem, som har det godt med sine kolegaer, som er glad for stort set alle sine arbejdsopgaver, som har rum til selv at planlægge og styre sin dag, sådan en har overskud til familien, også efter en uge på 45 timer.

Vi klarer os jævnt, det er ikke så jeg kan få nyt tøj hvert halve år, eller så vi kan tage 14 dage syd på (eller bare i sommerhus 2 dage) til gengæld mangler vi ikke noget, og kan godt spendere 600-1000 kr på fødselsdags gaver til ungerne, uden vi mærker at det er sådan en måned (dog med undtagelse af lige i år, Marts er vores låne-betalings måned ALT falder denne måned, knægten og jeg har fødselsdag (min gør vi så ikke noget væsen ud af) oven i har vi haft barnedåb, det kunne den måndlige økonomi ikke lige bære så vi måtte dykke i opsparingen) Men ellers resten af året spinkler og sparer vi ikke i hverdagen, vi skærer ned i nov og dec (til jule dagene) men ikke mere end at vi bare undlader lidt hverdags glæder, og måske får spagettig et par dage mere end ellers.
Vi er livsnydere, helere spare på fx klipning, og så have til at vi kan gå og hygge om hinanden i hverdagen, med små beløb... men det er jo en priotyerings sag, vi ville godt kunne spare til 14 dage syd på hvert pr, til gengæld vil der blive lidt trist at bo her, så må man jo vælge, og vi vil altså helere hygge lidt hver dag, end meget på kort tid.

Anmeld

28. marts 2008

Villa

Hej. Vi klarer os slet ikke. Dvs. at vi er der, hvor vi skylder for mere end vi er værd. Der, hvor jeg for længst har slukket fryseren, og var det ikke lige for en liter mælk havde jeg også slukket for køleskabet. Og hvor er det bare træls at man ikke kan gi' knægten en gang havregrød med som madpakke i børnehaven :S Har måtte holde ham hjemme somme tider, fordi jeg ikke har kunnet gi' ham en ok madpakke med. Men sådan er det jo desværre bare, når man stoler på den forkerte bank. Og når det ikke er flere millioner det drejer sig om, så vil banknævnet ikke tage sagen :( Er den ene part pensionist, så går det desværre ud over hele familien. Sørger den anden part for at tjene flere penge, så blir' der bare trukket i pensionen. Så ikke nok med at man af den ene eller anden grund skal "lide". Ingen får jo pension uden grund. Så blir' man også dunket oveni økonomisk. Og det er da netop folk som er på pension, som har brug for lidt extra. i form af udgifter til medicin, genoptræning, hjemmehjælp, special udstyr eller lignende. Villa

Anmeld

28. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Villa.. Øv, hvor træls for jer.. :( Det er ikke for at blande mig, men har I prøvet at søge gældsernæring??? Det gives ofte til folk der ikke skylder flere millioner væk, men et sted mellen 500.000 og 1½ million.. Og hvis den ene af jer er på pension er der større chance for at I kan få det... Jeg sidder som formand i bestyrelsen i en bank her på Mors, og "arbejder med det til dagligt" så tænkte jeg lige ville give dig det råd med på vejen.. Der er også nogle regler for hvor meget man minimum skal have at leve for, når faste udgifter er betalt.. Det vil sige at banken ikke bare må tage alt hvad de vil have.. Jeg er helt enig med dig i at det er lidt underligt som pensionen er skruget sammen, hvis den ene tjener mere så bliver det bare trukket fra den anden.. Det er jo netop fordi man "fejler noget" (undskyld udtrykket, ved ikke lige hvad jeg ellers skal kalde det) at man får pension... Jeg kan se på din profil at I ikke er gift... Det er først når man er gift at man har gensidig forsøverpligt overfor hinanden.. Så faktisk må de slet ikke trække i pensionen hvis den ene tjener mere...(?) Håber jeg kunne hjælpe lidt her fra, for det er bestemt ikke sjovt at sidde i sådan en klemme.:'( Knus fra Camilla.

Anmeld

25. maj 2009

Disney79

Hejsa alle sammen

Ja her klare vi os da tror jeg

Vi skal leve for min mands løn som ligger på to gange kontanthjælp hvilket jo egentlig er meget pænt men jeg har prøvet at søge kommunen om hjælp da vi venter nr to til september men nej nej da vi er gift kan man ikke få hjælp på hverken den ene eller anden måde.
Vi fik den besked på kommunen at vi bare skulle blive skilt vis vi ville have bare lidt hjælp, Så var det jeg tænkte WHAT?? Kan man ikke få bare lidt hjælp under barslen nej det kan man så ikke vi kæmper endnu skal til at skrive en klage over den afgørelse vi har fået, det skal lige siges at jeg har bækkenløsning, jeg fik at vide at jeg skulle finde mig et job som jeg så skulle have i 13uger så kune jeg få sygedagpenge under min barsel fedt tænkte jeg vis det ikke lige var fordi jeg lider med bækkenent og at der bare absolut ikke er noget arbejde her omkring mig i Hadsund, og så er jeg lidt låst da mit kørekort ikke er i mine hænder før august. Så lige nu står vi i valget skal vi sige okay vi må klare os for ingenting eller skal vi skilles...??!! Kender ikke nogen der vil have en gravid kvinde i job nu er i uge 24+0 idag. Og det er endda så galt at jeg ikke engang føler jeg kan lade min datter komme i børnehave for har da ikke råd til en ordentlig madpakke eller ordentlig tøj.

Men en ting er jeg da rig på kærlighed

Heidi

Anmeld

12. juni 2009

anjamaria

Hej.

Vi klare os rimeligt

Vi lever kun af mandens løn, jeg får slet ingenting.
Vi spare hvor der kan spares, køber næsten alt på tilbud.

Nu har jeg gået hjemme i snart 8 år, men for det meste har jeg været på barsel eller pasning af eget barn, så det er første gang vi skal klare os med kun hans løn, og så håber vi at det går

Anmeld

12. juni 2009

wamse

Vi har måttet skære alt ekstra væk, sætte pause på et lån, fået delvis friplads i børnehaven, skifte bilen ud med en meget mindre og mere økonomisk bil. Vi blev begge fyret samme dag pga en stor fyringsrunde i samme firma, så vi går begge på dagpenge, som det ser ud nu har jeg svært ved at se at vores hus ikke til sidst ender i rækken af kedelige statistikker om tvagsauktioner

Anmeld

12. juni 2009

Betina88

Jeg synes vi klare os godt .. Vi går efter tilbud på madvare , og hvis vi har masser af penge til overs , køber vi også lidt guf ..

Men nu skal jeg søge kontanthjælp , når jeg er færdig med den sidste eksamen her d . 18 . juni .. Og kommunen er ikke en stor hjælp ..

Vi har også fået en stor hjælp til barnevogn og puslebord .. Min mormor vil give os en barnevogn , og mine forældre vil give os et puslebord .. Så det er meget rart .. Og tøj skal vi heller ikke bekymre os om ..

Anmeld

7. august 2009

SteVic

Vi klarer os meget fint. Min mand arbejder deltid, hans løn er helt ok (han har natarbejde) og jeg er på kontanthjælp men den rører kommunen ikke ved fordi min mand kun er deltidsansat. Så vi har hans løn + min kontanthjælp og vi klarer os fint for det.

Anmeld

7. august 2009

sarahb

wamse skriver:

Vi har måttet skære alt ekstra væk, sætte pause på et lån, fået delvis friplads i børnehaven, skifte bilen ud med en meget mindre og mere økonomisk bil. Vi blev begge fyret samme dag pga en stor fyringsrunde i samme firma, så vi går begge på dagpenge, som det ser ud nu har jeg svært ved at se at vores hus ikke til sidst ender i rækken af kedelige statistikker om tvagsauktioner

Vil bare lige sige jeg er Ked af jeres situation.. Det gør mig ondt med fyringerne,de vælter det hele....

Håber der kommer lidt modgang jeres vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.