Jeg får revalidering (det er en meget laaang historie) og gemalen har sig et rigtig godt job, lønnen inden for hans fag er pænt oppe, og gemalen selv, er den af fodfolkene som ikke arbejder akort, der får højest løn, i lige det firma. Deres løn er så rimelig jævn i forhold til ligende firmaer, til gengæld har medarbejderne det meget bedre end andre stedder, og vi vil altså helere leve lidt smådt, og aå have sådan at hvis vi har brug for at gemalen tager en fridag til noget, som entlig er... det gør man ikke.... som fx en heldagtur i sommerland, så kan han det helt uden problemer, det er også meget rare at få en far og gemal hjem, som har det godt med sine kolegaer, som er glad for stort set alle sine arbejdsopgaver, som har rum til selv at planlægge og styre sin dag, sådan en har overskud til familien, også efter en uge på 45 timer.
Vi klarer os jævnt, det er ikke så jeg kan få nyt tøj hvert halve år, eller så vi kan tage 14 dage syd på (eller bare i sommerhus 2 dage) til gengæld mangler vi ikke noget, og kan godt spendere 600-1000 kr på fødselsdags gaver til ungerne, uden vi mærker at det er sådan en måned (dog med undtagelse af lige i år, Marts er vores låne-betalings måned ALT falder denne måned, knægten og jeg har fødselsdag (min gør vi så ikke noget væsen ud af) oven i har vi haft barnedåb, det kunne den måndlige økonomi ikke lige bære så vi måtte dykke i opsparingen) Men ellers resten af året spinkler og sparer vi ikke i hverdagen, vi skærer ned i nov og dec (til jule dagene) men ikke mere end at vi bare undlader lidt hverdags glæder, og måske får spagettig et par dage mere end ellers.
Vi er livsnydere, helere spare på fx klipning, og så have til at vi kan gå og hygge om hinanden i hverdagen, med små beløb... men det er jo en priotyerings sag, vi ville godt kunne spare til 14 dage syd på hvert pr, til gengæld vil der blive lidt trist at bo her, så må man jo vælge, og vi vil altså helere hygge lidt hver dag, end meget på kort tid.
Anmeld