til jer med kvalme udover de første 12 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

mele

mth1987 skriver:

Jeg havde også ekstrem kvalme og kun intet få ned, hverken mad eller drikke så blev indlagt der fik jeg nogle kvalme piller der hedder zofran og de hjalp vildt godt. Jeg havde kvalme konstant indtil 6 md

disse piller har desværre bivirkninger som kan skade et foster, hverken min læge eller JM vil udskrive disse til mig, da jeg ikke kaster så meget op at jeg hverken kan holde væske eller mad i mig....

som du selv nævner var dit så slemt at du blev indlagt, det er mit (heldigvis) ikke, men syntes det har været 21 hårde uger alligevel...

det med den søde ventetid, må jeg nok erkende ikke bliver til ret meget, desværre.

jeg trøster mig med det bliver sidste gang nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

mth1987

mele skriver:

disse piller har desværre bivirkninger som kan skade et foster, hverken min læge eller JM vil udskrive disse til mig, da jeg ikke kaster så meget op at jeg hverken kan holde væske eller mad i mig....

som du selv nævner var dit så slemt at du blev indlagt, det er mit (heldigvis) ikke, men syntes det har været 21 hårde uger alligevel...

det med den søde ventetid, må jeg nok erkende ikke bliver til ret meget, desværre.

jeg trøster mig med det bliver sidste gang nu

Der er rigtig mange delte meninger om dem og den billigere udgave ondansetron. Jeg fik dem som sagt på sygehuset og de er heller ikk beregnet til gravide men til kemo. Jeg havde først fået nogle fra egen læge som ikk virkede og dem fik jeg af vide på sygehuset jeg sku holde mig fra.... Det er absolut ikk nemt at være gravid  

hvad med alt det der alternative som akupunktur osv. 

Det tog lang tid for mig at spise normalt igen

Anmeld

28. maj 2013

FrkZier

mele skriver:

er ved at blive sindsyg......er i uge 21 og har stadig kvalme hver evig eneste dag, derudover er jeg stadig så træt at jeg ofte må gå i seng mellem kl 17-20, hvilket ikke altid er nemt når man har to børn ved siden (og heldigvis også en meget forstående kæreste)

i hvilken uge stoppede jeres kvalme, og var der noget i kunne gøre for at få det bedre/ mindske den???

jeg havde kvalme on-off helt frem til jeg fødte - der var ikke rigtig så meget at gøre ved det

Anmeld

28. maj 2013

mele

mth1987 skriver:

Der er rigtig mange delte meninger om dem og den billigere udgave ondansetron. Jeg fik dem som sagt på sygehuset og de er heller ikk beregnet til gravide men til kemo. Jeg havde først fået nogle fra egen læge som ikk virkede og dem fik jeg af vide på sygehuset jeg sku holde mig fra.... Det er absolut ikk nemt at være gravid  

hvad med alt det der alternative som akupunktur osv. 

Det tog lang tid for mig at spise normalt igen

Nej det er ikke nemt at være gravid, man må indimellem huske sig selv på at det kommer det mest fantastiske ud af det...

men 19 uger endnu føltes som 100 år

akupunktur 2 x ugentlig er forsøgt uden den store effekt, så desværre, jeg ¨må nok bare bide i det sure æble

Anmeld

28. maj 2013

mele

FrkZier skriver:

jeg havde kvalme on-off helt frem til jeg fødte - der var ikke rigtig så meget at gøre ved det

øv så er 9 måneder laaaang tid.....frygter også jeg ender der, desværre.

Anmeld

28. maj 2013

MissTas

mele skriver:

er ved at blive sindsyg......er i uge 21 og har stadig kvalme hver evig eneste dag, derudover er jeg stadig så træt at jeg ofte må gå i seng mellem kl 17-20, hvilket ikke altid er nemt når man har to børn ved siden (og heldigvis også en meget forstående kæreste)

i hvilken uge stoppede jeres kvalme, og var der noget i kunne gøre for at få det bedre/ mindske den???

tror desværre bare nogle er mere uheldige end andre.. Jeg havde kvalme fra uge 7-36 .. ja, stort set hele graviditeten.. kastede op 5-6 gange om dagen i alle de uger ..

For mig var der ikke ret meget der hjalp.. dog skulle jeg ha min morgenmad lige så snart jeg stod op, ellers blev det bare værre..

men man må prøve sig lidt frem, ellers håber jeg andre har nogle råd.. jeg fik også akupunktur 1 gang om ugen og det hjalp faktisk lidt på mig det er noget du kan snakke med din jordemoder om, så kan hun henvise så ikke det blir egen betaling

Anmeld

28. maj 2013

mth1987

mele skriver:

Nej det er ikke nemt at være gravid, man må indimellem huske sig selv på at det kommer det mest fantastiske ud af det...

men 19 uger endnu føltes som 100 år

akupunktur 2 x ugentlig er forsøgt uden den store effekt, så desværre, jeg ¨må nok bare bide i det sure æble

Jeg kan sagtens følge dig var heller Intet der virkede på mig og ku intet så lå bare i sengen hele tiden. Min mest fantastisk nytårsaften !!! 

og nu står den på bækkenløsning og symfyseløsning og hvad det ellers hedder alt sammen. Så det skønt!!! Kan ikk løfte ben og fødder når jeg går ordentligt så ligner jo totalt en tumpe men ja der kommer noget fantastisk ud af det jeg er så heldig at jeg ska føde 14 dage før tid og det er jeg MEGET taknemmelig for

Anmeld

28. maj 2013

CarinaSB

mele skriver:

alminox virker det mod kvalme??? er det ikke mod halsbrand du mener?

Jeg tog dem mod kvalme .. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.