den morgen kvalme :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.150 visninger
24 svar
3 synes godt om
27. maj 2013

DianaRJS

ork nu må den altså gerne snart forsvinde!

har kvalme konstant!!!!!! og er ved at være så irriterende. har haft det siden uge 5 og er i uge 11+2 i dag....

nogle tips anyone?

skal siges jeg har prøvet med mælk som skulle dræbe det lidt, desværre får jeg bare endnu mere kvalme af det, og så meget jeg kunne tude, for det er min elskede mælk

håber i kan komme med et suverent tip der hjælper bare lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Rikke mor

Åh, den kvalme er bare så belastende.. 

Jeg havde det de første tre måender - jeg spiste æbler, mariekiks og juice (æble).. 

Skal så lige siges, at det forsvandt efter de 3 mdt, men det er kommet retur igen.. Har nogle dage, hvor jeg kaster op én gang. feks. hvis jeg lige har børstet tænder, bliver for sulten, overspist.. 

for at det snart forsvinder for os begge! 

Anmeld

27. maj 2013

HeidiØ

DianaRj skriver:

har kvalme konstant!!!!!! og er ved at være så irriterende. har haft det siden uge 5 og er i uge 11+2 i dag....

nogle tips anyone?

skal siges jeg har prøvet med mælk som skulle dræbe det lidt, desværre får jeg bare endnu mere kvalme af det, og så meget jeg kunne tude, for det er min elskede mælk

Jeg havde det ligesom dig, det forsvandt på mystisk vis fra den ene dag til den anden omkring uge 13.

Jeg spiste nogle gange lidt mandler. Det tog lige toppen, synes jeg

Anmeld

27. maj 2013

sulo

Jeg er 13+ 6 i dag og har stadig lidt kvalme, dog er det aftaget meget siden uge 5-7 hvor det var værst.

Jeg har erfaret på min egen krop at jeg får kvalme hvis jeg ikke spiser jævnligt dvs at hvis der går for lang tid mellem og det døjer jeg stadig med, samt en god gang morgen kvalme når jeg åbner køleskabet om morgenen.

Et par ting der har hjulpet mig var/er at når kvalmen var størst at spise generalt, men is har hjulpet mig rigtig godt, både sodavands is og fløde is, fløden er bedst

Kender godt dillemaet med mælken, er selv meget stor mælke drikker, kan kun holde et glas mælk i mig om morgenen og min hellige havregryn med mælk har jeg desværre måtte droppe og erstattet det med A38 og youghurt med drys, men det giver lige nøjagtig den mængde mælkeprodukt jeg skal have om dagen.

trøster mig med at det nok bliver hverdag igen når jeg har født

Anmeld

27. maj 2013

Mini us

DianaRj skriver:

nogle tips anyone?

Åh hvor jeg kender det noget som hjalp mig riiigtig meget var akupunktur.

Ved ikke om du bor på sjælland, men fertilitetsklinikken trianglen i hellerup laver akupunktur og jeg fik nogle små plastre på med små nåle i som skulle sidde en uge af gangen. Et plaster på hvert håndled og nålen er så lille at du intet mærker. Marianne som står for det derude er det sødeste menneske nogensinde. Intet andet hjalp mig men de plastre var min redning

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

Mini us skriver:

Åh hvor jeg kender det noget som hjalp mig riiigtig meget var akupunktur.

Ved ikke om du bor på sjælland, men fertilitetsklinikken trianglen i hellerup laver akupunktur og jeg fik nogle små plastre på med små nåle i som skulle sidde en uge af gangen. Et plaster på hvert håndled og nålen er så lille at du intet mærker. Marianne som står for det derude er det sødeste menneske nogensinde. Intet andet hjalp mig men de plastre var min redning

har godt hørt det med akupunktur, desværre kræver det at jeg får dem i håndledet, og har desværre et skadet håndled der gør jeg ikke må få det der :/ tak til en sød læge der skulle tage en vævsprøve ved min første gravidtet og stak forkert  så jeg har et hånd der er helt smadret af det

men tror også det er værste er jeg nok mere eller mindre er ... hmm afhængig af mælk og kan bare ikke drikke det uden jeg må sidde emd hovedet i toilettet bagefter, og har fået nogle piller ved lægen jeg skulle tage som ville gøre min kvalme ikke var så stor, og det er bare blevet 20x værre -.-

men altså skal vel se positivt på det, babyerne må jo ha det godt

Anmeld

27. maj 2013

Mini us

DianaRj skriver:

har godt hørt det med akupunktur, desværre kræver det at jeg får dem i håndledet, og har desværre et skadet håndled der gør jeg ikke må få det der :/ tak til en sød læge der skulle tage en vævsprøve ved min første gravidtet og stak forkert  så jeg har et hånd der er helt smadret af det

men tror også det er værste er jeg nok mere eller mindre er ... hmm afhængig af mælk og kan bare ikke drikke det uden jeg må sidde emd hovedet i toilettet bagefter, og har fået nogle piller ved lægen jeg skulle tage som ville gøre min kvalme ikke var så stor, og det er bare blevet 20x værre -.-

men altså skal vel se positivt på det, babyerne må jo ha det godt

stakkel.. Jeg fik også kvalme piller som gjorde at jeg fik det meeeeget værre.. Jeg har været sygemeldt 2 måneder nu pga kvalme og hovedpine... Håber du snart får det bedre 

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

sulo skriver:

Jeg er 13+ 6 i dag og har stadig lidt kvalme, dog er det aftaget meget siden uge 5-7 hvor det var værst.

Jeg har erfaret på min egen krop at jeg får kvalme hvis jeg ikke spiser jævnligt dvs at hvis der går for lang tid mellem og det døjer jeg stadig med, samt en god gang morgen kvalme når jeg åbner køleskabet om morgenen.

Et par ting der har hjulpet mig var/er at når kvalmen var størst at spise generalt, men is har hjulpet mig rigtig godt, både sodavands is og fløde is, fløden er bedst

Kender godt dillemaet med mælken, er selv meget stor mælke drikker, kan kun holde et glas mælk i mig om morgenen og min hellige havregryn med mælk har jeg desværre måtte droppe og erstattet det med A38 og youghurt med drys, men det giver lige nøjagtig den mængde mælkeprodukt jeg skal have om dagen.

trøster mig med at det nok bliver hverdag igen når jeg har født

is kan jeg også godt få det til at blive mindre af, men ender jo bare med jeg bliver en hmm tønde :p hvis jeg skal spise is hele tiden

og ja mælken er virkelig et dilemma, for er mælkeafhængig føler mig helt fortabt når jeg ikke får min daglige dosis mælk  gudskelov er det da ikke det værste at være afhængig af

youghurt og a38 har jeg også prøvet men tror muligvis det er alt hvad der heller mælkeprodukter er bare så irriterende.

og ja GUDSKELOV er det ovre igen når man har sine prinser/prinsesser i armene men ok hellere morgen kvalme en sure opstød tror jeg ville dø hvis jeg både skulle undværre mælk og æbler

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

Mini us skriver:

stakkel.. Jeg fik også kvalme piller som gjorde at jeg fik det meeeeget værre.. Jeg har været sygemeldt 2 måneder nu pga kvalme og hovedpine... Håber du snart får det bedre 

orh du har da også været ret uheldig så ...

håber da også du får det bedre i hvert fald!!!!

men ja lægens beskrivelse var " det her skulle lindre kvalmen, så man føler man kan være til" ja og du skulle måske selv prøve dem for virker, er i hvert fald det sidste de gør

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

HeidiØ skriver:

Jeg havde det ligesom dig, det forsvandt på mystisk vis fra den ene dag til den anden omkring uge 13.

Jeg spiste nogle gange lidt mandler. Det tog lige toppen, synes jeg

mandler må prøves

er ikek prøvet endnu så det skal bare prøves og så håber jeg det hjælper

tak for rådet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.