Må man have mad med i flyet/sikkerhedstjek?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2013

Moma

Man må godt tage mad med. Det er flydende væsker, der er restriktioner på. Mener det er bøtter à 100 ml (væske) man må tage med.  Men mad er som sagt ingen problem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

LilleLene

Den lykkelige skriver:

Jeg har aldrig tænkt på det fordi jeg jo bare har rejst selv.. men nu jeg har fået min datter og skal ud og rejse tænker jeg i andre baner... 
For vi skal op kl 3 om natten og jeg tænkte at det ville være godt have en bøtte med med lidt frugt i, f.eks. melon og ananas..
Eller nogle kiks osv.. 
Men må man overhovedet have det med i håndbagagen??

de tjekkede nærmest ikke min taske, fordi jeg havde baby på armen

Anmeld

26. maj 2013

Tranebaer

For det meste må du gerne, men det kommer også an på destinationen. Fx på Island er de meget strikse med, hvilke fødevarer der kommer ind i landet, fordi det kan true deres naturlige flora og dyreliv. Men oftest er det først i lufthavnen i Reykjavik, at de tjekker det. Til USA er der også nogle restriktioner, mest fordi de er bange for terror, og et æble kan jo være en bombe (seriøst, du kommer ikke ind i USA med et dansk æble).

Men altså du kan være næsten 100 procent sikker på at få maden med ombord på flyet, men hvis ikke der er spist op når flyveturen er slut, er der mange destinationer, hvor de vil kræve at du smider resten ud før du kommer ud af lufthavnen.

Hilsen en der arbejer i lufthavnen

Anmeld

26. maj 2013

MortilElias2010

Den lykkelige skriver:

Jeg har aldrig tænkt på det fordi jeg jo bare har rejst selv.. men nu jeg har fået min datter og skal ud og rejse tænker jeg i andre baner... 
For vi skal op kl 3 om natten og jeg tænkte at det ville være godt have en bøtte med med lidt frugt i, f.eks. melon og ananas..
Eller nogle kiks osv.. 
Men må man overhovedet have det med i håndbagagen??

Det afhænger sikkert af flyselskab og lufthavn... V måtte gerne da vi rejste til Tenerife i 2011 fra Billund. Vi havde både drikkeflaske/kop med vand med - de bad os bare om at drikke af det - os begge - for at bevise at det ikke var giftigt eller farligt  Og så havde vi en hel masse små pakker med - med forskellige sjove, hyggelige, spiselige overraskelser med i små indpakkede pakker som Elias kunne åbne på vej i flyet  Så det var en skøn tur/retur rejse uden problemer 

Anmeld

26. maj 2013

Den lykkelige

Tranebaer skriver:

For det meste må du gerne, men det kommer også an på destinationen. Fx på Island er de meget strikse med, hvilke fødevarer der kommer ind i landet, fordi det kan true deres naturlige flora og dyreliv. Men oftest er det først i lufthavnen i Reykjavik, at de tjekker det. Til USA er der også nogle restriktioner, mest fordi de er bange for terror, og et æble kan jo være en bombe (seriøst, du kommer ikke ind i USA med et dansk æble).

Men altså du kan være næsten 100 procent sikker på at få maden med ombord på flyet, men hvis ikke der er spist op når flyveturen er slut, er der mange destinationer, hvor de vil kræve at du smider resten ud før du kommer ud af lufthavnen.

Hilsen en der arbejer i lufthavnen

Nå ok tak..
Altså vi skal bare til grækenland.. Tænkte bare have en lille madkasse med til hende med lidt frugt en rosin pakke og kiks og såen 

Anmeld

26. maj 2013

Tranebaer

Den lykkelige skriver:

Nå ok tak..
Altså vi skal bare til grækenland.. Tænkte bare have en lille madkasse med til hende med lidt frugt en rosin pakke og kiks og såen 

Det skal nok gå an! God tur!

Anmeld

26. maj 2013

Lise

Jeg har fløjet en del med mine børn, og har altid haft en masse med til dem; boller, frugt, juice (brikker), flasker/mme, slik, kiks...hvad som helst - bare ikke vand i en flaske. Aldrig har nogen sagt noget til det

Anmeld

26. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da vi rejste forrie sommer med thea, havde vi også lavet en lille snak kasse, med små poser kiks, nøder, gullerøder, vindruer, rosiner, frugtstang, clikmix, hallo kitty riskiks osv. Fik det igennem uden problemer.

Også havde vi self taget lidt underholdning med til hende i form af en lille tegnebog, farvekridt og lidt tegnefilm og spil på vores I-Pad. Vh stine

Anmeld

26. maj 2013

modesty

sne190810 skriver:

Men gælder det ikke kun mad som er købt, efter man har været igennem security?

Nej. Mad har du altid måttet have med. Væsker må du også have med, men de skal være i beholdere på 100 ml. eller mindre og du skal have en godkendt plastikpose til dem (som man kan købe i lufthavnen og nogle supermarkeder).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.