ble fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
12 svar
5 synes godt om
26. maj 2013

NinaNymannMadsen

min store datter bliver 4 om en måneds tid.

og hun har været lidt langsom til at komme af med bleen mener nogen.

men siden igår har hun ikke brugt ble og det er bare så store fremskridt for hende.
hun havde kun 2 uheld på en hel dag igår, og slet ingen uheld idag. vi er bare så stolte og det er hun også selv.
nu er næste skridt bare natbleen men det kommer jo nok på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

MorDk

Det er da flot! Ja jeg ved ikke hvornår det er "normalt" at de små smider bleen. Min søn bliver 3 til sep. og han er blefri. Har kun få uheld. (Bruger dog stadig ble om natten) Man bliver sgu så stolt!

Det med natbleen det kommer når det kommer... Når hun er blevet mere tryg og er 100% blefri om dagen så kan I måske overveje det??

Anmeld

26. maj 2013

VIPpigen

Så sej...

langsom vil jeg ikke sige, nogen Børn er bare hurtigere end andre. Har hørt om dem som var over 5, og også om dem som kun lige var fyldt 1... Så det svinger vidst.

det vigtigste er at HUN er klar.

Jeg var ikke klar, men det var vores datter for en måned siden, så hun smed bleen kun 2,5 år gammel... 14 dage senere stejlede hun fuldstændig med natbleen, og jeg overgav mig efter 5 nætter uden tisseri i bleen, til hun kunne sove uden. På 9. Nætter har hun haft et lille uheld, det var så lidt at det kun var tøjet der var fugtigt, og madrassen helt tør...

jeg tror bestemt jeres datter er meget klar nu, når hun har så få uheld... Så jeg vil ikke en gang sige held og lykke, det tror jeg ikke er nødvendigt, hun er da så sej jeres STORE pige

Anmeld

26. maj 2013

NinaNymannMadsen

MorDk skriver:

Det er da flot! Ja jeg ved ikke hvornår det er "normalt" at de små smider bleen. Min søn bliver 3 til sep. og han er blefri. Har kun få uheld. (Bruger dog stadig ble om natten) Man bliver sgu så stolt!

Det med natbleen det kommer når det kommer... Når hun er blevet mere tryg og er 100% blefri om dagen så kan I måske overveje det??

jeg ved heller ikk hvad der er normalt, ved bare der er nogen der syntes det.

ja natbleen kommer når tiden er til det.

vigtigst er hun er af med bleen nu for det har været en lang og hård kamp, hun har ikke villet eller noget som helst. men det var som om et lys gik op for hende igår, da hun prøvede at tisse mange gange på toilettet, og da hun idag lavede stort på toilettet også, der var hun virkelig stolt af sig selv.

Anmeld

26. maj 2013

B&J

´daniel er snart 3år og 3 mdr. og har ikke smit bleen vores læge sagde det var helt alm børn blev 3-4 år før de smed bleen det skulle komme i deres tempo du har gjord og vi har gjord

og ja det kommer når det kommer...

men gud hvor er jeres pige sååååååååååååå sej

Anmeld

26. maj 2013

NinaNymannMadsen

VIPpigen skriver:

Så sej...

langsom vil jeg ikke sige, nogen Børn er bare hurtigere end andre. Har hørt om dem som var over 5, og også om dem som kun lige var fyldt 1... Så det svinger vidst.

det vigtigste er at HUN er klar.

Jeg var ikke klar, men det var vores datter for en måned siden, så hun smed bleen kun 2,5 år gammel... 14 dage senere stejlede hun fuldstændig med natbleen, og jeg overgav mig efter 5 nætter uden tisseri i bleen, til hun kunne sove uden. På 9. Nætter har hun haft et lille uheld, det var så lidt at det kun var tøjet der var fugtigt, og madrassen helt tør...

jeg tror bestemt jeres datter er meget klar nu, når hun har så få uheld... Så jeg vil ikke en gang sige held og lykke, det tror jeg ikke er nødvendigt, hun er da så sej jeres STORE pige

det er hun bestemt.

har også hørt om dem der var over 5 før de var af med bleen så derfor tror jeg ikke selv hun har været langsom.
jeg er bare glad for hun er klar nu.

den bette på næsten 20 måneder viser også interesse for potten men vil den kun nogen gange så hun kommer nok hurtigere igang men hvem ved.

vigtigst er vi er så stolte over vores store pige nu, og hun selv er stolt og så meget klar på at komme af med bleen.

Anmeld

26. maj 2013

NinaNymannMadsen

B&J skriver:

´daniel er snart 3år og 3 mdr. og har ikke smit bleen vores læge sagde det var helt alm børn blev 3-4 år før de smed bleen det skulle komme i deres tempo du har gjord og vi har gjord

og ja det kommer når det kommer...

men gud hvor er jeres pige sååååååååååååå sej

ja nemlig. det skal gå efter barnets tempo, man kan ikke påtvinge dem at gå uden ble.

hun er nemlig rigtig stor og så sej nu. nu hun ikke længere en af de små hun er rykket op og blevet en af de store nu.

Anmeld

26. maj 2013

B&J

NinaNymannMadsen skriver:

ja nemlig. det skal gå efter barnets tempo, man kan ikke påtvinge dem at gå uden ble.

hun er nemlig rigtig stor og så sej nu. nu hun ikke længere en af de små hun er rykket op og blevet en af de store nu.

jamen hun er så dygtig hold da op og det giver dem også et ekstra bust når de er i børnehave

Anmeld

26. maj 2013

NinaNymannMadsen

B&J skriver:

jamen hun er så dygtig hold da op og det giver dem også et ekstra bust når de er i børnehave

ja nemlig.

Anmeld

26. maj 2013

VIPpigen

NinaNymannMadsen skriver:

det er hun bestemt.

har også hørt om dem der var over 5 før de var af med bleen så derfor tror jeg ikke selv hun har været langsom.
jeg er bare glad for hun er klar nu.

den bette på næsten 20 måneder viser også interesse for potten men vil den kun nogen gange så hun kommer nok hurtigere igang men hvem ved.

vigtigst er vi er så stolte over vores store pige nu, og hun selv er stolt og så meget klar på at komme af med bleen.

Jeg tror helt sikkert jeres yngste begynder tidligere, fordi hun har storesøster at se på, så hun skal nok komme om noget tid...

Jeg tror bestemt også det er vigtigt at tage det i deres tempo, så kommer man bare længst. Lilje har så få uheld, at det ikke er noget jeg ser unormalt, allerede nu er vi på max 1 uheld om ugen.

Natbleen fulgte ret hurtigt efter herhjemme. Og hun vågner om natten nu, og kalder når hun skal på potte, og ellers klare hun natten igennem uden problemer. Er du vimmer det kan mærkes i skraldespanden haha. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.