Delebørn med søskende problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2013

Tranebaer

Anonym skriver:

Barnet har fået lov hvert år til at deltage i diverse arrangementer men jeg får aldrig noget retur og det er træls.
Som barnet siger (10 år) du kan jo bare gøre det samme så kan far jo se hvordan det er. Men som jeg så pædagogisk forsøger at forklare så behøver jeg ikke være en ligeså Stor idiot. Men tanken strejfer mig ofte efterhånden, han kan jo for fanden ikke forvente at få og få og få uden at give noget igen.
Og det med fødselsdagen fik mig bare til at irritere mig fordi han siger det som om det da bare er en selvfølge at sådan bliver det bare. Tænker bare om der er regler med sådan noget

Du lyder som om du samarbejder for HANS skyld og forventer at få noget tilbage SELV. Men du skal da samarbejde for barnets skyld! 

Jeg kan godt se at det er nedern at han ikke er fleksibel når du er, mht. til fx en kusines fødselsdag - men derfor skal dit barn da ikke bøde og ikke komme med, fordi du vil give igen af samme skuffe. Ved godt du ikke gør sådan, men du lyder til at ville det og at opfatte det som en kamp mellem dig og faren, og ikke en kamp for barnet.

Desuden synes jeg ikke du skal fortælle et tiårigt barn om dine og barnets fars diskussioner..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Du lyder som om du samarbejder for HANS skyld og forventer at få noget tilbage SELV. Men du skal da samarbejde for barnets skyld! 

Jeg kan godt se at det er nedern at han ikke er fleksibel når du er, mht. til fx en kusines fødselsdag - men derfor skal dit barn da ikke bøde og ikke komme med, fordi du vil give igen af samme skuffe. Ved godt du ikke gør sådan, men du lyder til at ville det og at opfatte det som en kamp mellem dig og faren, og ikke en kamp for barnet.

Desuden synes jeg ikke du skal fortælle et tiårigt barn om dine og barnets fars diskussioner..

Som jeg er fleksibel for at barnet kan deltage i diverse arrangementer hos sin far så forventer jeg da samme fleksibilitet den anden vej sådan barnet også kan deltage i vigtige arrangementer på min side. Det er da slet ikke noget at gøre med at være en kamp mellem faren og jeg men derimod en kamp for retfærdighed overfor barnet. Barnet fortæller at det ikke vil hos sin far og kommer med adskillige begrundelser. Jeg bliver spurgt om jeg ikke kan tage en snak med ham. Efter mon snak med faren tager jeg en snak med barnet hvor jeg er næst til at berette at faren ikke vil give afkald på samvær mm. Derfor er barnet inddraget. Faren og jeg er uenige om mange ting men hverken uvenner eller noget. For os er det vigtigt at være åbne overfor hinandens forskelligheder - og påtale at vi er forskellige men stadig vil vores barn det bedste. Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan man kan undgå at inddrage barnet i disse forskelligheder når de kommer til synes hos barnet. Det ville være meget uetisk ikke at handle på barnets ønsker omkring samvær og ekstremt omsorgssvigtende ikke at påtale og anerkende barnet i sine følelser og forsøge at begge disse! Jeg tror ikke du selv har et 10 årigt barn der lider under dele problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.